grafikkort til 15'' fladskærm
Fra : degn

Dato : 28-05-01 12:29

Jeg vil meget gerne have forslag til et grafikkort til en 15'' TFT skærm i
opløsning 1024*768, 75 Hz. System: PIII 550 Mhz, Bundkort Asus P2B med BX
chipset, 256MB Apacer PC133, HD, CD-rom, CD-brænder. I øjeblikket er
grafikkortet et Matrox G200 AGP med 16 MB. Maskinen bruges mest til 2D,
hvorfor 2D-ydelsen er vigtigst. Hvis det kan lade sig gøre at finde et kort,
som også kan give en acceptabel 3D-ydelse på en fladskærm, ville det være
fint. På forhånd tak

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-05-01 13:27

On Mon, 28 May 2001 13:28:59 +0200, "degn" <degn@degn.dk> wrote:

> I øjeblikket er
>grafikkortet et Matrox G200 AGP med 16 MB.

På mit arbejde har jeg prøvet at køre 1280x1024 på en 18" TFT, og lige
nøjagtigt på et G200 kort. Jeg synes det er vældig fint!

Hvis du vil ha' noget andet, så ville en Matrox G400 eller G450 nok
være et godt valg, set ud fra den betragtning, at du kører mest i 2D.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Jan

Dato : 28-05-01 16:03

Hejsa, kører med et Ati radeon Vivo retail på min 15" TFT, og det er meget
flot.

Er også godt til 3d.

Hygge

Fra : René B. Lauritsen

Dato : 28-05-01 20:00

> Er også godt til 3d.

Kan spillene godt følge med i refresh på en fladskærm ? Hakker det ikke ?

Fra : Jan

Dato : 04-06-01 18:29

hakker ikke på min, måske fordi den kører med 85HZ.

Hygge