Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort med TVout (igen)
Fra : KE

Dato : 28-05-01 12:23

Hejsa NG

Nu har jeg taget mig en ordentlig søger rundt i grafikkort junglen. Jeg har
sorteret det ned til følgende:

Microstar StarForce 826 MX-400 64MB tv-out

Trust Televiewer som vist er en extern enhed

AGP-V7100 GeForce2 MX w./TV-Out Retail

Jeg vil gerne have syn på alle produkterne..... især fra brugere af de
forskellige....

Mit system ser ud som følger:
AMD K6-3 450Mhz
Aopen AX59 Pro Motherboard
Nvidia Riva TNT2 32MB AGP model 64
Pt. Win98 som styresystem, men regner med at gå over til WIn2K pro om kort
tid..... kan det give nogle problemer?

Jeg er lidt usikker på om de to grafikkort er kombatible med min AMD
processor, mit nuværende grafikkort fungerer ikke optimalt, f.eks. kan jeg
ikke spille Fifa 2000, der skriver den en dll fejl!

--
Best Regards
Kim Eriksen

Fra : Thumb

Dato : 28-05-01 13:18

On Mon, 28 May 2001 13:22:36 +0200, "KE" <kimkoruperiksen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>processor, mit nuværende grafikkort fungerer ikke optimalt, f.eks. kan jeg
>ikke spille Fifa 2000, der skriver den en dll fejl!

Hvis du har meget ram (256 Mbyte) er du da glimrende kørende !

Min søn havde indtil for et par uger siden et asus p5a bundkort med en
k6-2+ 500 og et asus v7100 geforce2 mx med tv-out.

Det kørte for så vidt glimrende, langt bedre end med creative banshee
16 Mbyte pci. Det kort svarer vel ca. til dit tnt2 kort, for banshee
er god !

Men geforce2 mx'en kom ikke til at køre turbo mode (agp 2x) på p5a
bundkortet (det har ali alladin chipset og ikke via mvp3 som dit).
Vi prøvede ellers med en asus ali agp driver også.

Så han ville gerne udnytte agp 4x, som kortet har.
(man skal nu ikke hænge sig så meget i agp2x og agp 4x, det er meget
små forskelle der er).

Jeg har læst at geforce2 mx er optimalt til k6-x cpu'erne. Med andre
ord: dyrere geforce kort betaler sig ikke.

Win2k skulle køre næsten ligeså godt. Det plejer at være et spørgsmål
om, at 1 eller 2 spil ikke vil køre. Unreal var det vist for os.

Om det lige kører hos dig med fifa, kan jeg ikke sige. Det bedste du
kan gøre er vel at hente VIA's nyeste 4-in-1 patch.

http://www.viatech.com/jsp/en/dr/driver.jsp

socket7 platform, apollo mvp3.

Men prøv lige først uden.

Der er også kommet nye asus drivere til v7100:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7100/

der er drivere til 9x og win2k fra 17. maj !

Nu ved jeg ikke lige, hvad du vil bruge tv-out til. I mine øjne er det
ikke meget bevendt, undtagen hvis man bruger en softplayer til dvd og
vil se det på TV.

hilsen

John