Mercedes navigation
Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-03-05 17:26

Hej.

Jeg har opdaget at jeg ikke får navigationen og radioen op i
instrumentbrædtet på min 2005 C180 Classic med Comand. Jeg bed min hustru om
at ringe til forhandleren hvordan det kunne være og hun er blevet spist af
med et svar om at jeg skulle kigge i instruktionsbogen og undersøge om ikke
den funktion kun galdt Avantgardeudgaven!!

Er der nogen der kan af eller bekræfte at disse funktioner kun er på
Avantgardeudgaven. For mig lyder det noget fjollet at en funktion angående
radioen og navigationen skulle være forskellig på Classic og
Avantgardeudgaverne??

Så hvis der er en der har en C-classe model Classic fra 2004/05 med Comand
som har disse funktioner må I da meget godt lige give lyd fra Jer.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : John

Dato : 08-03-05 18:16

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Avantgardeudgaven. For mig lyder det noget fjollet at en funktion angående
> radioen og navigationen skulle være forskellig på Classic og

Næh, det burde der ikke. Sådan er det ikke hos f.eks. BMW og VW.

> Så hvis der er en der har en C-classe model Classic fra 2004/05 med Comand
> som har disse funktioner må I da meget godt lige give lyd fra Jer.

Lækker bil, men den må da koste kassen herhjemme, eller der er måske leaset?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-03-05 19:28

"John" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> Næh, det burde der ikke. Sådan er det ikke hos f.eks. BMW og VW.

Måske, men vil helst gerne høre fra en der har erfaring med MB i forvejen.

> Lækker bil, men den må da koste kassen herhjemme, eller der er måske
> leaset?

Leaset. gør det en hel del billigere.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Frederik

Dato : 08-03-05 20:20

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message

> "John" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse

> Måske, men vil helst gerne høre fra en der har erfaring med MB i forvejen.

> [...]

Undskyld off-topic, men er deres leasingtilbud så billigt som de påstår?

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-03-05 20:31

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> Undskyld off-topic, men er deres leasingtilbud så billigt som de påstår?

Det synes jeg. Jeg prøvede at sammenholde med hvad vi skulle have givet hvis
vi havde købt bilen. Du skal dog være opmærksom på at hvis dit kørselsbehov
er mere end de 20.000km der er inkluderet i aftalen begynder prisen at
stige.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens

Dato : 08-03-05 20:26

On Tue, 8 Mar 2005 19:27:42 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

>Leaset. gør det en hel del billigere.

Leasing er som at pisse i bukserne om vinteren: "Det varmer her og nu,
men på sigt er det noget lort"

Leasing er som regel dyrere på bundlinien end et køb, men der kan være
andre ting, der taler for (ingen kapitalbinding osv...)

Mvh Mogens

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-03-05 20:42

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Leasing er som at pisse i bukserne om vinteren: "Det varmer her og nu,
> men på sigt er det noget lort"

Det er jeg jo så ikke ubetinget enig med dig i

> Leasing er som regel dyrere på bundlinien end et køb, men der kan være
> andre ting, der taler for (ingen kapitalbinding osv...)

Det koster ca. det halve pr måned i forhold til hvis jeg skulle have købt
bilen med samme udbetaling og det er før prisen for service lægges oven i.

Og du ved med Serviceleasing, hvad du skal betale pr. md i hele perioden.
Ingen uforudsete udgifter til reparationer...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens

Dato : 08-03-05 21:50

On Tue, 8 Mar 2005 20:41:59 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

> [...]
>Og du ved med Serviceleasing, hvad du skal betale pr. md i hele perioden.
>Ingen uforudsete udgifter til reparationer...

De fleste vælger ordningen, fordi man så kender hele udgiften på
forhånd. På bundlinien er et lån i banken billigere - men "flexibel"
vedr. den månedlige udgift...

www.leasing.dk

Mvh Mogens

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-03-05 23:04

> [...]
>

> De fleste vælger ordningen, fordi man så kender hele udgiften på
> forhånd. På bundlinien er et lån i banken billigere - men "flexibel"

Kan du så ikke lige forklare mig hvorfor et banklån er billigere, det kan
jeg desværre ikke se i denne situation. Prisen på et billån ville koste det
dobbelte af leasingydelsen. Udbetalingen er den samme, men når
leasingperioden er overstået vil vil stadig skylde en bondegård til
finansieringselskabet hvis vi havde købt bilen. Og vi vil måske være heldige
at vi kan få restgælden indfriet hvis vi solgte. På den anden måde vil vi
kunne spare udbetalingen til den næste op alene ud fra det vi sparer så vi
bare leaser en ny når leasingperioden udløber.

Hvordan det kan blive dyrere på bundlinien kan jeg ikke se??

Måske det bedre kan betale sig at købe billigere biler end at lease. Vil tro
(uden at vide det) at værditabet på en helt ny MB er en del større end på en
langt billigere bil. Kan det være det?

PS: Jeg hører meget gerne stadig på evt. svar på det oprindelige spørgsmål

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 06:40

On Tue, 8 Mar 2005 23:04:08 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

>Kan du så ikke lige forklare mig hvorfor et banklån er billigere

Blot for at slå eet fast - jeg kunne selv finde på at lease.

> [...]
>bare leaser en ny når leasingperioden udløber.
>Hvordan det kan blive dyrere på bundlinien kan jeg ikke se?

Jeg skal prøve at se, om jeg kan finde et tilbud, jeg har fået...

>Måske det bedre kan betale sig at købe billigere biler end at lease. Vil tro
>(uden at vide det) at værditabet på en helt ny MB er en del større end på en
>langt billigere bil. Kan det være det?

Din bil er sikkert gennem dit firma, hvorfor fidusen er langt større.
Har man så lidt handelstalent accelererer fidusen med 180, idet man
som regel kan købe leasingbilen til "inegn penge" og sælge videre til
"mange penge"

De tilbud jég har modtaget, bestemmer jeg selv overtagelsesprisen
efter leasingkontraktophør - og da jeg godt kan sælge biler, er
"komikken" til at få øje på... :)

>PS: Jeg hører meget gerne stadig på evt. svar på det oprindelige spørgsmål

BJ ér igang :)

Mvh Mogens

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 18:00

On Wed, 09 Mar 2005 06:40:03 +0100, Mogens <no@mail.dk> wrote:

> [...]

Info fra www.bilbasen.dk - www.leasing.dk og www.autolaan.dk
'05 VW Passat st. car 1.9 TDI 101 hk - pris 355.000 kr

Leasing:
4000 kr pr. måned
Ekstraordinær ydelse ("udbetaling") 31.250 kr
periode 36 mdr = 36 x 4.000 =145.000 kr

Lån:
Lånebeløb 355.000 minus 31.250 = 325.000 kr
3600 pr måned over 7 år.

Ovenstående er teoretisk betragtet. Man betaler i de 2 eksempler
samme ydelse for såvel "udbetaling" som "afdrag". Alt andet lige må
det give en bedre økonomisk situation for det eksempel, hvor man
anvender lån. Bilen har næppe jo tabt 145.000 kr på de 3 år, hvorfor
du har større friværdi ved at låne fremfor at lease.

>Din bil er sikkert gennem dit firma, hvorfor fidusen er langt større.

Ovenstående eksempel er på privat basis - situationen er en HELT
ANDEN, hvis det er erhvervsdrivende...

>Har man så lidt handelstalent accelererer fidusen med 180, idet man
>som regel kan købe leasingbilen til "ingen penge" og sælge videre til
>"mange penge"

Dét er så stadig pointen for den erhvervsdrivende :)

Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 08-03-05 23:12

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> [...]
> Avantgardeudgaven. For mig lyder det noget fjollet at en funktion angående
> radioen og navigationen skulle være forskellig på Classic og

Selve speedometerkonsollet er vel billigere uden den "forlængede"
commandfunktion.

Selv en cigartænder og askebæger er f.eks. ekstraudstyr og skal vælges i en
Volvo S80.

Så det kan meget vel passe dit speedometerkonsol er en "skrabet" version.

--
Bjørn J.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-03-05 07:32

> [...]
> af med et svar om at jeg skulle kigge i instruktionsbogen og undersøge om
> ikke den funktion kun galdt Avantgardeudgaven!!

Det lyder sært - jeg kender ikke W203 godt nok til at udtale mig om dette,
men vil fyre en mail af til en kammerat hos Mercedes og høre.

I alle tilfælde burde vedkommende hos forhandleren have kendskab til dette,
og ikke bede kunden selv finde ud af det!

> [...]
> Avantgardeudgaven. For mig lyder det noget fjollet at en funktion angående
> radioen og navigationen skulle være forskellig på Classic og

Helt enig. Med Navigation aktiveret, har du så prøvet at bladre dig gennem
menyerne i instrumentbrædtet?

Nåh, jeg vender tilbage til dig når jeg ved mere om dette :)

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-03-05 09:52

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> wrote in message
<snip>

Så fik jeg svar fra min kammerat - alle 203 C-klasse har visning af
radio/navigation i infodisplay.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : BJ

Dato : 09-03-05 12:03

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så fik jeg svar fra min kammerat - alle 203 C-klasse har visning af
> radio/navigation i infodisplay.

Så venter vi spændt på tilbagemelding fra Martin K.

Gad vide hvad MB-forhandleren vil sige nu..?

--
Bjørn J.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 09-03-05 16:06

> [...]
> <snip>
>
> Så fik jeg svar fra min kammerat - alle 203 C-klasse har visning af

Tusind tak for informartionerne. Jeg vil selvfølgelig prøve at gå videre til
forhandleren med dette !!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-03-05 19:57

> [...]
> <snip>
>
> Så fik jeg svar fra min kammerat - alle 203 C-klasse har visning af

Så fik jeg radio og navigation ordnet så det nu fungerer. Fik det lavet i
Viborg og det tog ca. 5 min at ordne det. blev fixet via software.

Men fik mig samtidig lige en god lille snak om den nye Mercedes ML. Den ser
godt nok ikke helt værst ud som en "lille" bil til konen. Vi har snakket om
at hun skulle have en ML 270CDI og har været nede og kigge på den her:
<http://www.bilernes-by.dk/content/search/detail.asp?id=101945> Meeen
400.000 inkl moms det er trods alt næsten nypris for en 3 år gammel bil

Meen tror vi vil vente til efteråret hvor den nye udgave kommer og det til
en pris på ca 450.000 inkl. moms og afgifter for en ML 320CDI på gule
plader. Den skal så ikke leases men købes da vi regner med at vil beholde
den over en længere periode og bruge den som familiebil når den tid
kommer....

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens

Dato : 15-03-05 21:10

On Tue, 15 Mar 2005 19:56:34 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

>Meen tror vi vil vente til efteråret hvor den nye udgave kommer

Jep - den nuværende ML får jordens elendigste kritik, når den måles
ift. konkurrenterne. Prøv til sammenligning en X3 3.0d - selvom X5
ville være den umiddelbare konkurrent...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-03-05 21:58

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - den nuværende ML får jordens elendigste kritik, når den måles
> ift. konkurrenterne. Prøv til sammenligning en X3 3.0d - selvom X5
> ville være den umiddelbare konkurrent...

Jeg foreslog min hustro at vi måske også kiggede på Toureg og Cayenne. Men
hun ville ikke høre tale om at jeg kørte MB og hun "bare" skulle have en
folkevogn

Cayenne synes vi dog er lidt for dyr og så er det efter vores mening ikke
verdens kønneste bil.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 15-03-05 22:19

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Cayenne synes vi dog er lidt for dyr og så er det efter vores mening ikke
> verdens kønneste bil.

Cayenne er ikke en Porsche.

Køb en Porsche til hende..

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-03-05 22:40

> Cayenne er ikke en Porsche.
>
> Køb en Porsche til hende..

Tror ikke det er meget familiebil over en porsche...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 15-03-05 23:49

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror ikke det er meget familiebil over en porsche...

Er der da det i Cayenne på gule plader.

Hvis den skal være på hvide, kan du jo købe 2 x Boxter.

Så kan i have ét barn med hver.

Det er vel heller ikke så ringe endda...

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-05 00:12

On Tue, 15 Mar 2005 23:48:31 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis den skal være på hvide, kan du jo købe 2 x Boxter.
>
>Så kan i have ét barn med hver.
>
>Det er vel heller ikke så ringe endda...

Véd du hvad?

Jeg tror s'gu at det var den løsning jeg ville vælge.

En anden, og efter mit bedste skøn, bedre løsning, ville jo være at
holde sig fra disse latterlige bevægelser, der i daglig tale kaldes
sexuel aktivitet.

Det sker ikke så sjældent at anstrengelserne bærer frugt, og den frugt
er overordentlig omkostningskrævende, hvilket igen betyder at der er
mindre at gøre godt med på bilbudgettet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 00:47

KLIP

> En anden, og efter mit bedste skøn, bedre løsning, ville jo være at
> holde sig fra disse latterlige bevægelser, der i daglig tale kaldes
> sexuel aktivitet.

Nu taler du jo ud fra årtiers erfaring, så jeg er sikker på, du ved, hvad du
taler om..

> Det sker ikke så sjældent at anstrengelserne bærer frugt, og den frugt
> er overordentlig omkostningskrævende, hvilket igen betyder at der er
> mindre at gøre godt med på bilbudgettet.

Kommer sådan nogen ellers ikke med tilskud...)))...?

--
Bjørn J.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 16-03-05 22:35

> "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hvis den skal være på hvide, kan du jo købe 2 x Boxter.

Så er vi næsten nød til at sætte jydekrog på bilen for at have barnevogn og
udstyr med på en sådan. Synes ikke lige det ligner en bil der er meget
større end en Mini?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 22:48

> [...]

> og udstyr med på en sådan. Synes ikke lige det ligner en bil der er meget

Jeg ville nok vælge at sætte jydekrog på den lille MB og så selv køre i
enten end Boxter eller 911, når nu konen er så vild med det mærke.

Har du nogensinde kørt i en Porsche, det være sig Cayenne eller en rigtig..?

--
Bjørn J.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 17-03-05 14:33

> Har du nogensinde kørt i en Porsche, det være sig Cayenne eller en
> rigtig..?

Nope. Men den eneste grund til at vi egentlig kom ind på en cayenne var
fordi den evt. kunne bruges som familiebil hvis ML ikke var interessant. Men
jeg tror vi mere eller mindre har besluttet os for en ML enten i en 280
eller en 320 CDI udgave.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 17-03-05 17:04

> [...]

> fordi den evt. kunne bruges som familiebil hvis ML ikke var interessant.
> Men jeg tror vi mere eller mindre har besluttet os for en ML enten i en

Jow, smag og behag er forskellig.

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-05 22:43

On Tue, 15 Mar 2005 22:19:19 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Cayenne er ikke en Porsche.
>
>Køb en Porsche til hende..

>--

Sig mig? Har du l**t i brikkerne?

Hustruen har jo sagt:

"Skal jeg køre VW når du kører MB"

BJ, du er ikke fremmende for familiefreden! *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-03-05 22:48

> BJ, du er ikke fremmende for familiefreden! *LOL*

Lige min tanke *G*

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-05 23:46

On Tue, 15 Mar 2005 22:47:37 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

>Lige min tanke *G*

>--

Det er det jeg mener.

Vender man sådan en Porsche-fætter om, hvad ser man så?

Noget der til forveksling ligner platformen til en gammel VW
Transporter. *LOL*

Ligeledes er det kollosalt irriterende, når der kører sådan én forbi
ude på gaden, at man hver gang tror at det er tallerkenrækken der er
faldet ned.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 15-03-05 23:51

KLIP

> Ligeledes er det kollosalt irriterende, når der kører sådan én forbi
> ude på gaden, at man hver gang tror at det er tallerkenrækken der er
> faldet ned.

Det er sg'u da fordi dit høreapparat er fra før øllebrødskrigens
tid...)))

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-05 00:06

On Tue, 15 Mar 2005 23:51:21 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>KLIP

>Det er sg'u da fordi dit høreapparat er fra før øllebrødskrigens
>tid...)))

>--

Jeg kan konstatere at du er løbet tør for kvalitative argumenter.
*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 15-03-05 23:50

KLIP

> "Skal jeg køre VW når du kører MB"
>
> BJ, du er ikke fremmende for familiefreden! *LOL*

Hellere en 911 (til nøds en Boxter) end en varevogn...

Hvis Martin vil ofre den slags penge på en konepotte, kunne jeg da godt
komme i tanke om en passende MB til fruen...

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-05 00:05

On Tue, 15 Mar 2005 23:50:22 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis Martin vil ofre den slags penge på en konepotte, kunne jeg da godt
>komme i tanke om en passende MB til fruen...

Now you're talking.

Sådan noget Brabus? Eller noget Kleemann?

Så kan Martin jo se hvor lang ghünteren kan blive.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:35

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hellere en 911 (til nøds en Boxter) end en varevogn...

Jep, jeg kan varmt anbefale en 911'er. Den er et noget bedre valg end f.eks
Kia eller skoda

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 17:41

KLIP

> Jep, jeg kan varmt anbefale en 911'er. Den er et noget bedre valg end
> f.eks Kia eller skoda

Er du nu heeeelllt sikker...;)

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:57

> KLIP

> Er du nu heeeelllt sikker...;)

æhhh jeg har faktisk aldrig siddet i en Kia så jeg er ikke helt sikker

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 18:02

KLIP

> æhhh jeg har faktisk aldrig siddet i en Kia så jeg er ikke helt sikker

*AHA* ...

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-03-05 19:57

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jep, jeg kan varmt anbefale en 911'er. Den er et noget bedre valg end f.eks
>Kia eller skoda

Det kommer sgu' da temmeligt an på hvad behovet er ;)
--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 20:12

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer sgu' da temmeligt an på hvad behovet er ;)

Der ER bare ikke behov for mere end 2x2 sæder hvis der står 911 på bilen. Om
så man har 3 børn og en svigermor så er der plads nok

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-03-05 20:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Der ER bare ikke behov for mere end 2x2 sæder hvis der står 911 på bilen. Om
>så man har 3 børn og en svigermor så er der plads nok

Hjemme på matriklen er der jo altid plads nok ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-05 13:00

> [...]
> plader. Den skal så ikke leases men købes da vi regner med at vil beholde
> den over en længere periode og bruge den som familiebil når den tid

Og???? Hvis du har muligheden for at lease bilen over et firma, SKAL du gøre
dette. Den dag leasingkontrakten så udløber, betaler du restbeløbet og står
med en svinebillig privatbil.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Kiefer

Dato : 16-03-05 22:30

> Og???? Hvis du har muligheden for at lease bilen over et firma, SKAL du
> gøre dette. Den dag leasingkontrakten så udløber, betaler du restbeløbet
> og står med en svinebillig privatbil.

Er det nogen god idé hvis bilen udelukkende skal bruges til privatkørsel?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-05 10:30

> Er det nogen god idé hvis bilen udelukkende skal bruges til privatkørsel?

Tjah, hvorfor ikke? Hvis Snupper-Jensen kommer forbi søndag ved bageren,
oplyser du blot om at det er en lease't bil. Så kører de igen. Man skal så
selv administrativt undlade at trække momsen den måned man er blevet
"snuppet"....

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Kiefer

Dato : 17-03-05 20:11

> [...]
> oplyser du blot om at det er en lease't bil. Så kører de igen. Man skal så
> selv administrativt undlade at trække momsen den måned man er blevet

Er det bare mig, eller er det lidt af et skråplan?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-05 22:55

> Er det bare mig, eller er det lidt af et skråplan?

Det er virkeligheden (og lovgivningen!) i dagens Danmark.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Kiefer

Dato : 09-03-05 16:08

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> I alle tilfælde burde vedkommende hos forhandleren have kendskab til
> dette, og ikke bede kunden selv finde ud af det!

Jeg kan ikke være mere enig. Nu var det min hustru der ringede og ikke mig
selv. Måske det har noget at sige i denne verden...

> Helt enig. Med Navigation aktiveret, har du så prøvet at bladre dig gennem
> menyerne i instrumentbrædtet?

Jeps, og der er hverken radio eller navigation aktiveret i menuerne.

> Nåh, jeg vender tilbage til dig når jeg ved mere om dette :)

Og jeg takker for svaret.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : phk

Dato : 09-03-05 17:12

> [...]

Interessant - man køber en bil til x00.000 kr. og man får ikke en lille
vejledning i hvordan man betjener den?

--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 09-03-05 17:16

KLIP

> Interessant - man køber en bil til x00.000 kr. og man får ikke en lille
> vejledning i hvordan man betjener den?

Nu bliver jeg nysgerrig, hvad koster sådan en C190 egentlig..?

Autoforhandlere er yderst forskellige. Min Mercedeskammerat havde sit
barnebarn med sidst, der blev købt ny bil

Knægten fik en fjernstyret MB og der lå blomster til konen (hvilket min frue
også fik, da vi hentede Volvoen).

Jeg har dog intet at klage på fra reservedelsafdelingens side hos min lokale
pusher.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 18:02

On Wed, 9 Mar 2005 17:15:36 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Nu bliver jeg nysgerrig, hvad koster sådan en C190 egentlig..?

Modellen kendes ikke, men en C180 koster i omegnen af 600.000 kr

Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 09-03-05 18:08

KLIP

> Modellen kendes ikke, men en C180 koster i omegnen af 600.000 kr

O.k. det er vel ikke specielt, når man ser på segmentet.

Men en stjerne i fronten, kan få *alle* op ad stolen.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 18:18

> Men en stjerne i fronten, kan få *alle* op ad stolen.

Huh!????

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 09-03-05 18:19

KLIP

> Huh!????

Ha, vi andre kigger for det meste i bakspejlet.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 18:44

> Ha, vi andre kigger for det meste i bakspejlet.

Jep.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 18:50

On Wed, 9 Mar 2005 18:08:15 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]

Klipper du ikke lidt hen i vejret? :)

>O.k. det er vel ikke specielt, når man ser på segmentet.

Specielt når man ser på segmentet?

>Men en stjerne i fronten, kan få *alle* op ad stolen.

Som I skriver -> man læner sig lidt frem for i spejlet at skimme
vejbanen til højre, inden mand trækker ind efter passagen :)

Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 09-03-05 18:56

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Specielt når man ser på segmentet?

Nu ville jeg være høflig, men bevares, den er jo på størrelse med en S60.

Der får man nemt en T5 for samme pris.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 22:32

On Wed, 9 Mar 2005 18:56:16 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Nu ville jeg være høflig, men bevares, den er jo på størrelse med en S60.
>Der får man nemt en T5 for samme pris.

Jeg tror, den rammer et andet publikum. Køber man en C180 er det næppe
fordi man vil hurtiog afsted - ift. en S60 T5...

Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 09-03-05 22:37

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror, den rammer et andet publikum. Køber man en C180 er det næppe
> fordi man vil hurtiog afsted - ift. en S60 T5...

Du har så evig ret..;)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 11-03-05 17:19

On Wed, 9 Mar 2005 22:36:48 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Du har så evig ret..;)

Prisen, jeg nævnte før, passer så overhovedet ikke. MB kører tilbud i
øjeblikket, og dét betyder, at en C180 kompressor koster fra 392.000
og opefter!
(Erhvervsbladet idag s. 19)

Mvh Mogens

Fra : BJ

Dato : 11-03-05 18:15

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> (Erhvervsbladet idag s. 19)

Jeg har stirret og stirret ... hvor ser du den af dig nævnte købspris..?

Jeg kan ikke se andet end leasingeksempler.

(et nedslag på 147.000 kr. (på basisprisen) lyder næsten til at være for
godt ... med mindre MB er i svære vanskeligheder)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 11-03-05 18:18

On Fri, 11 Mar 2005 18:14:55 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>(et nedslag på 147.000 kr. (på basisprisen) lyder næsten til at være for
>godt ... med mindre MB er i svære vanskeligheder)

Skattegrundlaget står nævnt ved hvert eksempel :)

Fra : BJ

Dato : 11-03-05 18:21

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skattegrundlaget står nævnt ved hvert eksempel :)

Hvad skal jeg bruge det til .... det er måske brugte biler..?

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 11-03-05 18:23

On Fri, 11 Mar 2005 18:21:21 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Hvad skal jeg bruge det til .... det er måske brugte biler..?

Skattegrundlaget er jo i princippet et udtryk for, hvad bilen koster.
Men her er den officielle prisliste:
www.mercedes-benz.dk/personbiler/sedan/c-klasse/files/C-Klasse.pdf

Fra : BJ

Dato : 11-03-05 18:29

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skattegrundlaget er jo i princippet et udtryk for, hvad bilen koster.

Det er muligt.

> Men her er den officielle prisliste:
> www.mercedes-benz.dk/personbiler/sedan/c-klasse/files/C-Klasse.pdf

Den kan jeg ikke bruge til noget, da det er den forkerte eller kan du se
prisen på en C180 Coupe Kompressor...:) ... her....?

Om igen ... jeg har regnet forskellen rigtigt ud.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 11-03-05 21:13

On Fri, 11 Mar 2005 18:28:41 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Den kan jeg ikke bruge til noget, da det er den forkerte eller kan du se
>prisen på en C180 Coupe Kompressor...:) ... her....?
>Om igen ... jeg har regnet forskellen rigtigt ud.

Ja vores "ven" her er tilsyneladende stået for længst