Olieskift Vento
Fra : CNS

Dato : 07-03-05 20:18

Hej igen,

Efter at Vento'en er kommet ud at køre igen, er det vist på tide at få
skiftet olien for første gang i mit liv ;) ... jeg har købt 4 liter 10/40
shell helix og har ca. 2½ liter tilbage i en anden dunk af samme mærke og
type jeg købte engang sidste år.. men så er spørgsmålet hvad jeg ellers har
brug for, udover en svensknøgle eller topnøgle til at skrue bundproppen ud
med samt en balje til spildolien...

Jeg vil have skiftet oliefilteret, kan det gå an at skifte det ud med
thansens til 32,- ? Har jeg brug for en ny bundprop eller bundproppakning?
... andre ting jeg har overset?

og sidst, men ikke mindst, hvor mange liter skal jeg egentlig fylde på.. ?

/Christian

Fra : phk

Dato : 08-03-05 10:50

"CNS" <cns@FJERNDETTEosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> og sidst, men ikke mindst, hvor mange liter skal jeg egentlig fylde på.. ?

Det første du skal gøre er at skrive årgang og motorstørrelse og -type på
din Vento ;)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : CNS

Dato : 08-03-05 21:22

ahh. sorry.. altid det åbenlyse man glemmer.. det er en god gammel 92'er med
1,8 (90hk) liters motor..

Fra : Tobester

Dato : 09-03-05 08:04

> ahh. sorry.. altid det åbenlyse man glemmer.. det er en god gammel 92'er
med
> 1,8 (90hk) liters motor..

Fantastisk motor, min (300000km/11år) kører 10000km på mindre end et par
deciliter olie, så det kan jeg ikke klage over.

Der skal 4 liter olie i, når du har drænet bundkarret, hvilket tager et godt
stykke tid. Du hælder bare lidt under 4 liter i, måler, fylder efter,
måler....

Jeg benytter selv uoriginale filtre og har endnu ikke oplevet problemer af
nogen art. Det er en fantastisk motor Filtret skal blot spændes mildt
til med HÅNDEN efter du har fedtet pakningen ind i olie. Ellers arbejder det
sig fast som ind i h....... Så en olifiltertang til en 20´er er måske en god
ide, hvis du ikke har skiftet før.

Dele: Svensknøgle, 4 liter olie, nyt filter, evt. ny bundproppakning, evt.
oliefiltertang, masser af underlægsaviser+køkkenrulle

God fornøjelse

MVH Tobester