Er en Civic et godt køb?
Fra : Martin Petersen

Dato : 07-03-05 18:43

Halløgsovs!

Jeg har småforelsket mig lidt i en Honda Civic 1.5 SLi fra 1993. Er der
nogen der har ris/ros til denne vogn? Er der ting jeg skal være opmærksom
på?

Jeg ved ikke om de "kun" 90 heste er nok til at trække den anstændigt. Nogen
tanker omkring det? Lige nu kører jeg rundt i en 60 hestes 205'er
(pandekagen), og alt der er hurtigere/kvikkere end den vil være kærkomment!
:)

--
Martin Petersen
"A low voter turnout, is an indication

Fra : phk

Dato : 08-03-05 10:41

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> Halløgsovs!

> Jeg har småforelsket mig lidt i en Honda Civic 1.5 SLi fra 1993. Er der
> nogen der har ris/ros til denne vogn? Er der ting jeg skal være opmærksom
> på?

Når noget siger Civic til mig tænker jeg på den Civic der blev introduceret
i omkring firserne. Den forelskede jeg mig godt nok i - men knapt var den
kommet på gaden før den var rustet væk.

Sådan er det nok ikke i dag med de Civic´er - men jeg ville nu passe
gevaldigt på lige netop det alligevel :)

Der er stor forskel på 60 og 90 HK så pas på dit kørekort og os andre ;)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-03-05 17:37

phk - phk_stopspam@esenet.dk
422d72f4$0$48723$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev følgende:
> [...]
>
> Sådan er det nok ikke i dag med de Civic´er - men jeg ville nu passe
> gevaldigt på lige netop det alligevel :)

Jeg kender godt den med rusten i de gamle Civic'er. Håbede lidt det var en
børnesygdom.

> Der er stor forskel på 60 og 90 HK så pas på dit kørekort og os andre
> ;)

Bare rolig. Har haft mit kørekort i 9 år (skadefri alle år), og har en del
erfaring med større biler. Er bare blevet forvist til den nuværende pga.
økonomi. :)

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 08:22

> Jeg kender godt den med rusten i de gamle Civic'er. Håbede lidt det var en
> børnesygdom.

Ja ja, der har også været meget brok over Opels rust, aligevel kører der
stadig mange Vectra'er fra starten af 90'erne.
Sørg for at få den gået ordentligt igennm, helst op på lift og gerne med en
der kender modellen. Hvis den har været holdt ordentligt så er den sommænd
nok ikke værre end så meget andet.

> Bare rolig. Har haft mit kørekort i 9 år (skadefri alle år), og har en del
> erfaring med større biler. Er bare blevet forvist til den nuværende pga.
> økonomi. :)

Har du overvejet en VTi? Det er selvfølgelig nok en lidt anden pris, men der
får du godt nok også power for pengene.
En af mine kolegaer købte en sådan på ebay i tyskland. 1,6i VTi med 150HK
(170HK har han fået den målt til!), 92'er med 150kkm på klokken, 11.000kr.
Samlet tror jeg han slap af med godt 30.000kr da told og skat havde været
forbi (han gjorde også hvad han kunne for at få den til at se grim ud ;).

/Morten