Audi A4 Quattro...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-03-05 11:17

Hvorledes holder det?

Skal man købe en alm. FWD eller en Quattro?
Det er sammen med 2,5 V6 TDI, tiptronic...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-05 12:00

> Skal man købe en alm. FWD eller en Quattro?
> Det er sammen med 2,5 V6 TDI, tiptronic...

Køb bare quattro - men køb ikke en 2,5 TDi fra før august 2003.

Den æder knasterne (regning 40.000 kroner) - se evt tråd længere ned om A6
2,5 TDi - hvor jeg på vegne af en af mine kammerater spurgte til dette.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-03-05 12:10

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
>
> Den æder knasterne (regning 40.000 kroner) - se evt tråd længere ned
> om A6 2,5 TDi - hvor jeg på vegne af en af mine kammerater spurgte

Jeg så godt tråden, som endte med, at det koster 6.000 kr. i dele i
Tyskland...
Det afskrækker mig ikke...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-05 13:42

> Jeg så godt tråden, som endte med, at det koster 6.000 kr. i dele i
> Tyskland...
> Det afskrækker mig ikke...

Plus rep..

Ok - jeman, hvis man har mod på dette, så er det jo bare at hoppe på..

Lækker vogn i øvrigt..

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-03-05 17:39

Jan W Nielsen wrote:

> Plus rep..

Jep. Hvilket udføres på mit eget værksted...
(Med mindre, der skal bruges en masse special værktøj)

> Ok - jeman, hvis man har mod på dette, så er det jo bare at hoppe
> på..
> Lækker vogn i øvrigt..

Jep...

Men er Quattro 30-40.000 kr. mere værd...?
Sammenholdt med at der er mere der kan gå i stykker, og den sluger lidt
mere...?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-05 17:51

> Men er Quattro 30-40.000 kr. mere værd...?

Det vil jég mene - specielt hvis du på et tidspunkt smider en boks på den.

Det store moment har det med at smide forhjulene rundt ret let, og det er
fedt at kunne bruge momentet uden at tænke på hjulspin.

Min kammerats Toledo TDi 130 hk med boks (mindst 160 hk) har tendens til at
rive hjulene rundt - simpelthen fordi der vælter hestekræfter ud af skabet,
hvis man bare åbner på klem.

Det er ikke som en hidsig 2,0 sugebenzin, hvor der ikke er kræfter, før du
er langt oppe i omdrejninger.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-03-05 18:17

Jan W Nielsen wrote:

> Det vil jég mene - specielt hvis du på et tidspunkt smider en boks på
> den.

Det kommer der.

Jeg er vant til 150 hk/350 nm i min 1,9 TDi, så jeg kender det... Men det er
stadig mange penge - for ingen tvivl om, at det kunne være utroligt lækkert
med et Quattro skilt bagpå...

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 19:47

> Jeg er vant til 150 hk/350 nm i min 1,9 TDi, så jeg kender det...

Ja det er de mest utrolige ting folk kan venne sig til. Jeg har også vennet
mig til min sløve mondeo

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 07-03-05 20:02

> Ja det er de mest utrolige ting folk kan venne sig til. Jeg har også
> vennet mig til min sløve mondeo

Også du, Brutus?

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 20:25

Hejsa!

Tom tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Ja det er de mest utrolige ting folk kan venne sig til. Jeg har også
> vennet mig til min sløve mondeo

Til gengæld ser din ud til, at kunne køre fra det meste

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 20:30

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Til gengæld ser din ud til, at kunne køre fra det meste

Ja de fleste bliver pænt bagved når de om morgenen ser at der kommer røg ud
af begge rør fra V6 motoren

--
Tom

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 08-03-05 19:53

> Men det er stadig mange penge - for ingen tvivl om, at det kunne være
> utroligt lækkert med et Quattro skilt bagpå...

Så køv et skilt

/tue