/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
TV2 lige nu
Fra : Tuesen v/København


Dato : 06-03-05 20:15

Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde tilbage
for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
ikke som loven er i dag.

Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.




 
 
SB (06-03-2005)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 06-03-05 20:22


"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse
news:SEIWd.478$Kn3.334@news.get2net.dk...
> Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde
tilbage
> for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
> ikke som loven er i dag.
>
> Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.

Det var en glimrende idé. De fleste cykelister kører med hovedet under
armen.





Jørgen M. Rasmussen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-03-05 21:05


"SB" <infofjernes@sb-webdesign.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en glimrende idé. De fleste cykelister kører med hovedet under
> armen.
>
Hvad mener du?, de følger den ret som færdselsloven giver dem. Du mener alt
så ikke at "svagere trafikkanter", det være fodgængere,
knallerter,scootere,små biler etc. etc., har nogen rettigheder?.



Folmer Rasmussen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-03-05 21:13

On Sun, 6 Mar 2005 21:05:09 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>
>"SB" <infofjernes@sb-webdesign.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Det var en glimrende idé. De fleste cykelister kører med hovedet under
>> armen.
>>
>Hvad mener du?, de følger den ret som færdselsloven giver dem. Du mener alt
>så ikke at "svagere trafikkanter", det være fodgængere,
>knallerter,scootere,små biler etc. etc., har nogen rettigheder?.

>--

Rolig nu, Jørgen.

Der er jo ikke meget spas ved at have ret, hvis man er død, vel?

Venlig hilsen
Folmer


Tuesen v/København (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 06-03-05 21:21

Folmer Rasmussen skrev følgende
> Rolig nu, Jørgen.

Enig...

> Der er jo ikke meget spas ved at have ret, hvis man er død, vel?

Præcis min pointe...



Tuesen v/København (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 06-03-05 21:17

Jørgen M. Rasmussen skrev følgende
> Hvad mener du?, de følger den ret som færdselsloven giver dem.

Du mener altså at de skal holde på deres ret, på trods af at de ved...
lastbiler ikke altid kan se dem ved højresving = hold på din uanset pris
!!??

> Du mener altså ikke at "svagere trafikkanter", det være fodgængere,
> knallerter,scootere,små biler etc. etc., har nogen rettigheder?.

Håber den dumsmarte holdning var et forsøg på at være sjov, for det har IKKE
en skid at gøre med rettigheder, men det at tænke selv...



Jørgen M. Rasmussen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-03-05 23:32


"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at de skal holde på deres ret, på trods af at de ved...
> lastbiler ikke altid kan se dem ved højresving = hold på din uanset pris

Det har jeg ikke skrevet, der var tale om at fratage dem retten. og hvordan
skal det i såfald fungere i praksis?, hvordan skelner en cyklist en bil på
3700 kg. fra en på 3400 kg., lastbil vs. varevogn.


> Håber den dumsmarte holdning var et forsøg på at være sjov, for det har
> IKKE
> en skid at gøre med rettigheder, men det at tænke selv...
>

I det oprindelige indlæg blev det forslået at de SKULLE holde tilbage, så
det var ikke en morsomhed. Men en konstatering af at forslaget ikke var vel
overvejet, der er forskel på kan og skal. Hvis man mener kan, og vil
opfordre cyklisterne ,var det måske på sin plads at lufte tanken i et forum
for cyklister.... .



Tuesen v/København (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 07-03-05 00:23

Jørgen M. Rasmussen skrev følgende
> Det har jeg ikke skrevet, der var tale om at fratage dem retten. og
> hvordan skal det i såfald fungere i praksis?, hvordan skelner en
> cyklist en bil på 3700 kg. fra en på 3400 kg., lastbil vs. varevogn.

Forstår du sætningen "at tænke selv" ?? man fratager dem ikke retten, men
giver dem retten til at overleve... du har vel selv set hvordan de cykler
med "tom" cykelhjelm i trafikken.

> I det oprindelige indlæg blev det forslået at de SKULLE holde
> tilbage, så det var ikke en morsomhed.

Præcis... da deres chance for at overleve køretøjer der svinger til højre
kommer på 100%

> forslaget ikke var vel overvejet, der er forskel på kan og skal.

Du fatter undskyld jeg siger det... ikke en brik

> man mener kan, og vil opfordre cyklisterne ,var det måske på sin
> plads at lufte tanken i et forum for cyklister.... .

Suk.



Ukendt (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-05 07:31


"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse

| Forstår du sætningen "at tænke selv" ?? man fratager dem ikke retten, men
| giver dem retten til at overleve...

Ja, gør du??. Du taler om at lave loven om, det er sgu' da at fratage folk
retten til at tænke selv.

du har vel selv set hvordan de cykler
| med "tom" cykelhjelm i trafikken.

Nej det har jeg ikke set, men jeg er dagligt ved at blive kørt ned af
bilister som forsøger at snyde for deres del af "aftalen",færdselsloven.
Typisk er det fordi de tror de er MEGET hurtige, og godt "liiige" kan nå det
(.
|
| Du fatter undskyld jeg siger det... ikke en brik
|
Det er dig som ikke evner at "se trafikken med andre øjne". Det er muligt
intensionen er god, men det klares ikke med et forbud, skal det også gælde
andre du skal holde tilbage for ved højresving, knallerter,fodgængere etc.?.
Det virker som om du vil fraskrive dig et ansvar?.



KNT (07-03-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 07-03-05 16:26


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:422b8433$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det har jeg ikke skrevet, der var tale om at fratage dem retten. og
hvordan
> skal det i såfald fungere i praksis?, hvordan skelner en cyklist en bil på
> 3700 kg. fra en på 3400 kg., lastbil vs. varevogn.
>

Det behøver han såmænd heller ikke - hvis cyklisten er bare det mindste i
tvivl om han er blevet set, bør han pga. egen sikkerhed holde tilbage. Dette
uanset det er en 35 tons lastbil eller en personbil.

Det er i øvirgt en kendt sag, at cyklister altid skal møve sig op på højre
side af en bil, selvom bilisten trækker helt ind til kantstenen og blinker
til højre netop for at undgå cyklisten bliver klemt. Ufatteligt mange
cyklister respekterer ikke dette og moser sig op med risiko for fodgængere
og lak på bilen.

Knud



Deaster (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 07-03-05 20:12

KNT wrote:

>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en
> meddelelse news:422b8433$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Det har jeg ikke skrevet, der var tale om at fratage dem retten. og
> hvordan
> > skal det i såfald fungere i praksis?, hvordan skelner en cyklist en
> > bil på 3700 kg. fra en på 3400 kg., lastbil vs. varevogn.
> >
>
> Det behøver han såmænd heller ikke - hvis cyklisten er bare det
> mindste i tvivl om han er blevet set, bør han pga. egen sikkerhed
> holde tilbage. Dette uanset det er en 35 tons lastbil eller en
> personbil.
>
> Det er i øvirgt en kendt sag, at cyklister altid skal møve sig op på
> højre side af en bil, selvom bilisten trækker helt ind til kantstenen
> og blinker til højre netop for at undgå cyklisten bliver klemt.
> Ufatteligt mange cyklister respekterer ikke dette og moser sig op med
> risiko for fodgængere og lak på bilen.

Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er der
jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på indersiden.




--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Folmer Rasmussen (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-03-05 20:57

On 07 Mar 2005 19:12:14 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>KNT wrote:
>
>>
>> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en
>> meddelelse news:422b8433$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
>Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er der
>jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på indersiden.

>--

Skal vi vædde? Det kan oven i købet blive så anstrengende med at
mase sig op langs siden på sådan et vogntog, at man må ind mellem
forvogn og hænger og holde en pause. (

Desuden er det ikke altid, at det er muligt at komme helt ind til
kantstenen, fordi den vej/gade man skal ind på er af en beskaffenhed
der gør at man skal lave et stort sving for at komme derind.

Venlig hilsen
Folmer

Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 13:13

Folmer Rasmussen wrote:
> On 07 Mar 2005 19:12:14 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:
>
>> KNT wrote:
>>
>>>
>>> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en
>>> meddelelse news:422b8433$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>
>> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
>> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
>> indersiden.
>
>> --
>
> Skal vi vædde? Det kan oven i købet blive så anstrengende med at
> mase sig op langs siden på sådan et vogntog, at man må ind mellem
> forvogn og hænger og holde en pause. (

I know, men hvis der vitterligt ikke er plads mellem bilen og kantstenen kan
cyklisterne jo ikke være der.

>
> Desuden er det ikke altid, at det er muligt at komme helt ind til
> kantstenen, fordi den vej/gade man skal ind på er af en beskaffenhed
> der gør at man skal lave et stort sving for at komme derind.

Det er rigtigt, men det er jo ikke cyklisternes skyld.


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



KNT (08-03-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 08-03-05 13:24


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:395j75F5tpjrvU1@individual.net...
>
> Det er rigtigt, men det er jo ikke cyklisternes skyld.



Hvis skyld skulle det ellers være?
Hvis en cyklist kan se et køretøj som umiddelbart før et kryds blinker til
højre, burde de være så intelligente at blive bagved indtil svinget er
overstået - dette uanset om der er plads eller ej mellem køretøjet og
kantstenen.

Knud


Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 13:35

KNT wrote:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:395j75F5tpjrvU1@individual.net...
>>
>> Det er rigtigt, men det er jo ikke cyklisternes skyld.
>
>
>
> Hvis skyld skulle det ellers være?

Hvis du nu lod være med at klippe følgende fra:

">Desuden er det ikke altid, at det er muligt at komme helt ind til
> kantstenen, fordi den vej/gade man skal ind på er af en beskaffenhed
> der gør at man skal lave et stort sving for at komme derind"

så giver det vel meget god mening at det ikke er cyklisternes skyld at der
ikke er ordentligt plads på vejen til lastbilen ?


> Hvis en cyklist kan se et køretøj som umiddelbart før et kryds
> blinker til højre, burde de være så intelligente at blive bagved
> indtil svinget er overstået - dette uanset om der er plads eller ej
> mellem køretøjet og kantstenen.

Det mener jeg bestemt ikke, bilen/lastbilen har bare at holde tilbage til
cyklisten er kørt forbi.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



KNT (08-03-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 08-03-05 14:11


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:395kg7F5toc9hU1@individual.net...
>
>
> > Hvis en cyklist kan se et køretøj som umiddelbart før et kryds
> > blinker til højre, burde de være så intelligente at blive bagved
> > indtil svinget er overstået - dette uanset om der er plads eller ej
> > mellem køretøjet og kantstenen.
>
> Det mener jeg bestemt ikke, bilen/lastbilen har bare at holde tilbage til
> cyklisten er kørt forbi.


Fordi der er en sprække mellem bil og kantsten er det altså ikke det samme
som at det er en overhalingsbane - heller ikke for cyklister. Bliv bare
bagved bilen indtil det bliver din (cyklistens) tur til at køre frem, så vil
mange ulykker kunne undgås.

Knud


Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 15:32

KNT wrote:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:395kg7F5toc9hU1@individual.net...
>>
>>
>>> Hvis en cyklist kan se et køretøj som umiddelbart før et kryds
>>> blinker til højre, burde de være så intelligente at blive bagved
>>> indtil svinget er overstået - dette uanset om der er plads eller ej
>>> mellem køretøjet og kantstenen.
>>
>> Det mener jeg bestemt ikke, bilen/lastbilen har bare at holde
>> tilbage til cyklisten er kørt forbi.
>
>
> Fordi der er en sprække mellem bil og kantsten er det altså ikke det
> samme som at det er en overhalingsbane - heller ikke for cyklister.
> Bliv bare bagved bilen indtil det bliver din (cyklistens) tur til at
> køre frem, så vil mange ulykker kunne undgås.

Det kommer vel nok til et definitionsspørgmål, hvis der er plads til at
cyklisten kan køre på højre side af bilen, er det bilen som skal holde
tilbage ved højresving.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



anders majland (09-03-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 09-03-05 11:10

> I know, men hvis der vitterligt ikke er plads mellem bilen og kantstenen
> kan
> cyklisterne jo ikke være der.

Jo for så fortsætter man da bare højre om på fortovet ...

/A



Deaster (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 09-03-05 13:14

anders majland wrote:
>> I know, men hvis der vitterligt ikke er plads mellem bilen og
>> kantstenen kan
>> cyklisterne jo ikke være der.
>
> Jo for så fortsætter man da bare højre om på fortovet ...

Ja på fortovet, men ikke på vejbanen

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



KNT (09-03-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 09-03-05 20:25


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:422ecc77$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
> > I know, men hvis der vitterligt ikke er plads mellem bilen og kantstenen
> > kan
> > cyklisterne jo ikke være der.
>
> Jo for så fortsætter man da bare højre om på fortovet ...
>



Eller laver en ægte vanvidsmanøvre såsom at køre ventre om bilen ind foran
den og højre om den næste. Når rækken sætter igang og cyklisten kører på
tværs mellem 2 biler er der RIGTIG fare på færde.

Knud


Uffe Ravn (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 07-03-05 22:48


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev

> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er der
> jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på indersiden.

Ok jo, om de så skal slæbe cykelen på fortovet så skal de nok komme forbi.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync
Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000 kr.
http://duskparty.dk/



Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 13:25

Uffe Ravn wrote:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev
>
>> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
>> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
>> indersiden.
>
> Ok jo, om de så skal slæbe cykelen på fortovet så skal de nok komme
> forbi.

Ja, det må de vel også godt ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Uffe Ravn (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 08-03-05 13:53


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev

> >> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
> >> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
> >> indersiden.
> >
> > Ok jo, om de så skal slæbe cykelen på fortovet så skal de nok komme
> > forbi.
>
> Ja, det må de vel også godt ?

Tja. det er ikke specielt inteligent gjort, og færdselsloven angiver faktisk
at cykler bør slæbes med hjulene på vejbanen og føderne på fortovet.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync
Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000 kr.
http://duskparty.dk/



Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 15:32

Uffe Ravn wrote:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev
>
>>>> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
>>>> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
>>>> indersiden.
>>>
>>> Ok jo, om de så skal slæbe cykelen på fortovet så skal de nok komme
>>> forbi.
>>
>> Ja, det må de vel også godt ?
>
> Tja. det er ikke specielt inteligent gjort,

Tjaaa.

>og færdselsloven angiver
> faktisk at cykler bør slæbes med hjulene på vejbanen og føderne på
> fortovet.

Ok, det vidste jeg faktisk ikke, har du et link? Men det vil faktisk også
sige at man slet ikke må trække cyklen på fortovet nogensinde ?


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Uffe Ravn (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 10-03-05 00:43


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev

> >og færdselsloven angiver
> > faktisk at cykler bør slæbes med hjulene på vejbanen og føderne på
> > fortovet.
>
> Ok, det vidste jeg faktisk ikke, har du et link? Men det vil faktisk også
> sige at man slet ikke må trække cyklen på fortovet nogensinde ?

Øh nej, da jeg fik det at vide, var da jeg tog kørekort og grafiske browsere
var ikke opfundet dengang.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync
Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000 kr.
http://duskparty.dk/



KNT (08-03-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 08-03-05 14:11


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:395jtnF5v7dnaU1@individual.net...
> Uffe Ravn wrote:
> > "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev
> >
> >> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
> >> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
> >> indersiden.
> >
> > Ok jo, om de så skal slæbe cykelen på fortovet så skal de nok komme
> > forbi.
>
> Ja, det må de vel også godt ?
>

Det er meget sjældent tilladt at cykle på fortovet!

Knud


Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 15:31

KNT wrote:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:395jtnF5v7dnaU1@individual.net...
>> Uffe Ravn wrote:
>>> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev
>>>
>>>> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
>>>> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
>>>> indersiden.
>>>
>>> Ok jo, om de så skal slæbe cykelen på fortovet så skal de nok komme
>>> forbi.
>>
>> Ja, det må de vel også godt ?
>>
>
> Det er meget sjældent tilladt at cykle på fortovet!

Nej, men hvem har dog snakket om det? Prøv at læse det Uffe Ravn skrev en
gang til.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Tuesen v/København (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 08-03-05 00:14

Deaster skrev følgende
> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
> indersiden.

Du kører vist ikke meget bil i byerne...



Deaster (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-03-05 13:25

Tuesen v/København wrote:
> Deaster skrev følgende
>> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
>> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
>> indersiden.
>
> Du kører vist ikke meget bil i byerne...

Jo masser, jeg bor endda i en, men bilisterne kan f****** heller ikke finde
ud af at køre helt ind til kantstenen så der vitterligt ikke er plads, de
lader tit en lille meters penge være mellem kantstenen og bilen, og så er
der jo masser af plads til en cyklist.


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



KNT (08-03-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 08-03-05 14:12


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:395jtiF5trnquU1@individual.net...
> Tuesen v/København wrote:
> > Deaster skrev følgende
> >> Hvis nu bilisterne kørte helt op til kantstenen, som de jo skal, er
> >> der jo slet ikke plads til at cyklisten kan "mase" sig op på
> >> indersiden.
> >
> > Du kører vist ikke meget bil i byerne...
>
> Jo masser, jeg bor endda i en, men bilisterne kan f****** heller ikke
finde
> ud af at køre helt ind til kantstenen så der vitterligt ikke er plads, de
> lader tit en lille meters penge være mellem kantstenen og bilen, og så er
> der jo masser af plads til en cyklist.
>

Og det er ikke det samme som at cyklisten har 'pligt' til at bruge den
plads. Bliv bare bagved indtil din tur kommer - så dør du ikke.

Knud


Tuesen v/København (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 09-03-05 12:52

Deaster skrev følgende
>> Du kører vist ikke meget bil i byerne...
>
> Jo masser, jeg bor endda i en, men bilisterne kan f****** heller ikke
> finde ud af at køre helt ind til kantstenen så der vitterligt ikke er
> plads, de lader tit en lille meters penge være mellem kantstenen og
> bilen, og så er der jo masser af plads til en cyklist.

Du viser jo her hvor susreiøs du er, eller ved du bare ikke hvad en meter er
??



Deaster (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 09-03-05 13:16

Tuesen v/København wrote:
> Deaster skrev følgende
>>> Du kører vist ikke meget bil i byerne...
>>
>> Jo masser, jeg bor endda i en, men bilisterne kan f****** heller ikke
>> finde ud af at køre helt ind til kantstenen så der vitterligt ikke er
>> plads, de lader tit en lille meters penge være mellem kantstenen og
>> bilen, og så er der jo masser af plads til en cyklist.
>
> Du viser jo her hvor susreiøs du er,

Nå for sørensen, kan du ikke lige forklare det ?

> eller ved du bare ikke hvad en
> meter er ??

Joda.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Ukendt (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-05 07:36


"KNT" <knud.thomsen.sl@et.privat.dk> skrev i en meddelelse

| Det er i øvirgt en kendt sag, at cyklister altid skal møve sig op på højre
| side af en bil, selvom bilisten trækker helt ind til kantstenen og blinker
| til højre netop for at undgå cyklisten bliver klemt.

Det er da klart, når bilen holder for rødt, BAGERST, i en kø på 7-10 biler,
hvor ingen andre uden den forreste gør det. Sprs er om den så er til gene
el. gavn?, om den ikke så bare gør det for at demonstrere retten til at
trække til højre og spærre. Men den fleksibilitet som "lyser" ud af
indlæggene har, er jeg tilbøjelig til at tro det sidste. For hver cyklist
som "sniger" inden om, er der sikkert 6 som bliver overset og mast ,fordi
bilisten ikke har "tid til" at vise af og bare svinger ind foran el. i det
hele taget overholde sin del af færdselsloven. Personlig hjælper jeg gerne
lastbiler,busser,campingvogne etc. frem, de har nok at slås med, men I
andre, mere selv-hjulpne, har jeg ikke "ondt" af ;).



Allan Jørgensen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-03-05 11:17


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message
news:422d46f0$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er da klart, når bilen holder for rødt, BAGERST, i en kø på 7-10
> biler,
> hvor ingen andre uden den forreste gør det. Sprs er om den så er til gene
> el. gavn?, om den ikke så bare gør det for at demonstrere retten til at
> trække til højre og spærre. Men den fleksibilitet som "lyser" ud af
> indlæggene har, er jeg tilbøjelig til at tro det sidste.

tja hvorfor kan cyklister så ikke tænke sig om og køre venstre om bilerne ?

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut
fzr600us
13,7 m turistbus
skovcykel
mountainbike


Uffe Ravn (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 08-03-05 11:26


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenFJERNDYRET@KATget2net.dk> skrev

> tja hvorfor kan cyklister så ikke tænke sig om og køre venstre om bilerne
?

De må de kun hvis det er en ren højrsvingbane.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync
Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000 kr.
http://duskparty.dk/



Thomas H. (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-03-05 08:15


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:422b61b5$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>Du mener alt
> så ikke at "svagere trafikkanter", det være fodgængere,
> knallerter,scootere,små biler etc. etc., har nogen rettigheder?.

Nææ for de kan jo tydeligvis ikke administrere dem !!



Tuesen v/København (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 07-03-05 10:22

Thomas H. skrev følgende
>> Du mener alt
>> så ikke at "svagere trafikkanter", det være fodgængere,
>> knallerter,scootere,små biler etc. etc., har nogen rettigheder?.
>
> Nææ for de kan jo tydeligvis ikke administrere dem !!

Har forstået hvorfor han ryger sådan i sadlen, han er selv cyklist med tom
cykelhjelm



Rander (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 07-03-05 17:47

Sun, 6 Mar 2005 21:05:09 +0100 brugte Jørgen M. Rasmussen 11 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>> Det var en glimrende idé. De fleste cykelister kører med hovedet under
>> armen.
>Hvad mener du?, de følger den ret som færdselsloven giver dem. Du mener alt
>så ikke at "svagere trafikkanter", det være fodgængere,
>knallerter,scootere,små biler etc. etc., har nogen rettigheder?.

Du læser da indlæg som en vis herre læser bibelen...

Har du aldrig holdt tilbage for nogen selvom du havde forkørselsret? Det
har de fleste vel prøvet...

Problemet er at lige netop den slags kunne 99,5% af landets cyklister ikke
så meget som drømme om! Har de forkørselsret, så kører de, fuldstændig
hjerneblæst! Har de ikke forkørselsret, så gør de det samme...

Nu vil nogen sikkert sige at jeg burde få mig et liv, men en af mine
største fornøjelser er når jeg kan få puffet lidt til en cyklist der med
dødsforagt vælter frem for rødt - eller vade ud foran en der skal til det
og lade som om jeg ikke har set ham/hende (hvis vi lige ser bort fra
diverse cykelbude virker det faktisk som om at kvindelige cyklister er de
værste)...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Et frit samfund er et samfund, hvor det er ufarligt at være upopulær. (Adlai E. Stevenson Jr.)


Uffe Ravn (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 06-03-05 21:21


"SB" <infofjernes@sb-webdesign.dk> skrev

> Det var en glimrende idé. De fleste cykelister kører med hovedet under
> armen.

Og desværre indimellem med hovedet under baghjulene.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync
Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000 kr.
http://duskparty.dk/



Tuesen v/København (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 06-03-05 20:19

Tuesen v/København wrote:
> Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde
> tilbage for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på
> cykler tænker jo ikke som loven er i dag.
>
> Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.

Jeg mener de fleste cyklister holder jo på deres ret, frem for at tænke på
deres helbred...



Leonard (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-03-05 21:31

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> wrote:

>Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde tilbage
>for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo

Tjoh, men vil du så have forskellige vigepligter alt efter hvilke
køretøjer der mødes?
- hvor stor en lastbil skal der til før cyklisten skal holde tilbage?
- eller skal de altid holde tilbage for ale biler og lastbiler?

Der skal gøres et eller andet og din ide er ikke den dårligste, det er
bare nok ikke lige sådan at lave det simpelt og samtidigt få det til
at fungere i dagligdagen.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-03-05 22:44

Tuesen v/København skrev:

> Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde tilbage
> for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
> ikke som loven er i dag.
>
Den har jeg haft stående på min hjemmeside de sidste år. Og ofte fået på
puklen for det.

Lad os se hvor længe der går inden du også bliver kaldet en masse
mærkelige ting.

> Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.
>
Det tæller ikke i det cyklistregime vi har her i landet.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Ukendt (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-05 08:12


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>
Det tæller ikke i det cyklistregime vi har her i landet.

Det kommer an på hvor du færdes, hvilken "side" regimet er på. Jeg kan let
nævne steder hvor jeg helst ikke færdes, uden jeg er i bil, ikke engang på
knalt45, scooter vil jeg komme der. Der skal være gensidig forståelse, og
man må gerne tage ansvar for sig selv, men som hovedregel syntes du så ikke
det er "de bredeste skuldre som må bære"? læs; har det største ansvar?.



Anders Christensen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 06-03-05 23:06

Tuesen v/København wrote:

> Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde tilbage
> for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
> ikke som loven er i dag.
>
> Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.

Det kunne være en glimrende ting i "ikke lysregulerede kryds"
I lyskryds kunne man passende indføre at cyklister har rødt når bilerne
har grønt.. Selvom de fleste jo nok ville være ligeglade med deres eget
røde lys..
Der bliver ihvertfald kørt cyklister ned hvor Søren frichs vej krydser
ringgaden i århus pga cyklisten kører over for rødt.
(For dem der ikke kender krydset kan det siges at cyklister på ringgaden
får grønt et stykke tid før biler, og rødt kort efter bilerne får grønt.)

Når jeg er cylist sørger jeg altid for at få øjenkontakt med eventuelle
svingende lastbiler, og/eller kører ikke ud i krydset før jeg er HELT
sikker på at lastbilen har set mig og holder tilbage..
Har været lidt for tæt på at blive kørt ned engang....

--
Mvh Anders Christensen
P.S. Da jeg har kørt lastbil tidligere ved jeg godt hvor svært det kan
være at se cyklerne!

Ukendt (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-05 07:50


"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
| (For dem der ikke kender krydset kan det siges at cyklister på ringgaden
| får grønt et stykke tid før biler, og rødt kort efter bilerne får grønt.)
|
Nu er det år&dag siden jeg har cyklet der, men hvis de sidder som andre
steder, sidder cyklist-lysene typ. så man skal have hovedet i en underlig
akavet stilling for at se dem tæt på, 2-5m. . Det er ikke godt, når man skal
bruge det til at holde balancen på cyklen.

| Når jeg er cylist sørger jeg altid for at få øjenkontakt med eventuelle
| svingende lastbiler, og/eller kører ikke ud i krydset før jeg er HELT

Det er vejen frem, gensidig forståelse, ikke diktatur. Fejlen er, at der er
for få, som "har et ben i begge lejre".



Tuesen v/København (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 07-03-05 10:25

Jørgen M. Rasmussen skrev følgende
> Nu er det år&dag siden jeg har cyklet der, men hvis de sidder som
> andre steder, sidder cyklist-lysene typ. så man skal have hovedet i
> en underlig akavet stilling for at se dem tæt på, 2-5m. . Det er ikke
> godt, når man skal bruge det til at holde balancen på cyklen.
>

Sikke dog en undskyldning... tror du ikke du helt skulle holde dig væk fra
trafikken, hvis ikke du kan se den ene vej og samtidigt holde balancen på
din cykel... ellers må du jo have støttehjul på.



Ukendt (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-05 11:41


"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse
| Sikke dog en undskyldning... tror du ikke du helt skulle holde dig væk fra
| trafikken,

Fjols!! PLONK



Tuesen v/København (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 07-03-05 13:01

Jørgen M. Rasmussen skrev følgende

>> Sikke dog en undskyldning... tror du ikke du helt skulle holde dig
>> væk fra trafikken,
>
> Fjols!! PLONK

Suk sandheden er ilde hørt...



Torben Scheel (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-03-05 13:28

Tuesen v/København wrote:
> Jørgen M. Rasmussen skrev følgende
>
>
>>>Sikke dog en undskyldning... tror du ikke du helt skulle holde dig
>>>væk fra trafikken,
>>
>>Fjols!! PLONK
>
>
> Suk sandheden er ilde hørt...

Din "sandhed" bliver vi hurtigt flere der ikke hører PLONK

--
vh
Torben

Tuesen v/København (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 09-03-05 15:58

Torben Scheel skrev følgende
>> Suk sandheden er ilde hørt...
>
> Din "sandhed" bliver vi hurtigt flere der ikke hører PLONK

Tillykke...



Thunderbird [7100] (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-03-05 00:57

On Sun, 6 Mar 2005 20:14:58 +0100, "Tuesen v/København"
<maxpost@gmail.comtrolden> wrote:

>Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde tilbage
>for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
>ikke som loven er i dag.
>
>Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.

Tja dem på cyklerne er jo ligeglad. Næsten uanset hvad der sker i
trafikken med bløde trafikkanter indblandet. Så får de blåde
trafikkanter næsten altid medhold og slipper for skyld med mindre at de
har handlet groft uagtsomt.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Claus Fabritius (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 07-03-05 08:14

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:v46n21t57p7vqvku9hpdrnij2roeu3h5ao@4ax.com...

> Tja dem på cyklerne er jo ligeglad. Næsten uanset hvad der sker i
> trafikken med bløde trafikkanter indblandet. Så får de blåde
> trafikkanter næsten altid medhold og slipper for skyld med mindre at de
> har handlet groft uagtsomt.

Er det ikke lige meget hvem der har skylden, når folk bliver slået ihjel?
Jeg kan sagtens se problemet med højresvingende lastbiler, men jeg synes
ikke om Tuesens idé. Den bedste løsning jeg har se, hvis trafikken stadig
skal kunne glide er de tilbagetrukne højresvingsbaner. Altså når svingbanen
er trukket nogle meter tilbage i forhold til cykelstien, så billister kan se
at der holder cyklister i krydset på trods af blinde vinkler bagud og til
siden.

Det løser desværre ikke problemet hvis cyklisten er i bevægelse, men hvordan
man får løst det problem ved jeg ikke.

En ting er sikkert. Et forslag som Tuesens vil bare afholde folk fra at
hoppe på cyklerne, da det vil tage meget længere tid at komme igennem en by,
hvis man skal holde tilbage for alt der drejer til højre.
--
Claus Fabritius

Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one



Tuesen v/København (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 07-03-05 10:27

Thunderbird [7100] skrev følgende
>> Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.
>
> Tja dem på cyklerne er jo ligeglad. Næsten uanset hvad der sker i
> trafikken med bløde trafikkanter indblandet. Så får de blåde
> trafikkanter næsten altid medhold og slipper for skyld med mindre at
> de har handlet groft uagtsomt.

Fedt at holde på sin ret og få den, hvis man skal begraves 4 dage efter

Cyklister må til at tage kørekort som de på kan miste på lige fod med alm.
kort.



Thomas H. (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-03-05 10:04


"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse
news:SEIWd.478$Kn3.334@news.get2net.dk...
> Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde
tilbage
> for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
> ikke som loven er i dag.

Måske skulle man bare vænne samfundet til, både cyklister og bilister, at
tænke selv, i stedet for at holde sig slavisk til alle regler, og lave nye
regler fordi en regel ikke virker godt nok.



Ebbe Kristensen (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 07-03-05 10:32

Thomas H. wrote:

> Måske skulle man bare vænne samfundet til, både cyklister og
bilister, at
> tænke selv,

Man har sådan set altid skullet tænke sig om og hvor godt er det lige
det går med det? Nej, vel?

> i stedet for at holde sig slavisk til alle regler, og lave nye
> regler fordi en regel ikke virker godt nok.

Man er nødt til at have regler netop fordi det langt fra er alle, der
tænker sig om.

Ebbe


Thomas H. (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-03-05 11:06


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:1110187907.829482.141870@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Thomas H. wrote:

>Man er nødt til at have regler netop fordi det langt fra er alle, der
>tænker sig om.

Jeg ved godt jeg ikke må sige det, men jeg tænker lidt: (Ja og dem der ikke
tænkte sig om, de lærte det på den hårde måde) Det er jo ikke fair, men
"naturens" måde at lære dyr og menneskeracen ting på.
Jeg synes bare det efterhånden er blevet et pyldrerøvssamfund, hvor alt skal
løses med lovgivning og regler ....ja det er da forfærdeligt for dem det går
galt for, men hvis folk tænkte sig om i trafikken ville mange ting gå meget
nemmere.


PS. har du mulighed for at sende nyhedsgrupper som noget MIME i stedet for
quoted-printable ? det giver nogle problemer når man svarer dig nemlig



Henning (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 07-03-05 16:09

On Sun, 6 Mar 2005 20:14:58 +0100, "Tuesen v/København"
<maxpost@gmail.comtrolden> wrote:

>Burde man ikke lave loven om så det var cyklisterne der skulle holde tilbage
>for lastbiler der svinger til højre... jeg mener dem på cykler tænker jo
>ikke som loven er i dag.
>
>Det er jo trods alt bedst for dem på cykler og samfundet i længden.

Cyklister (ja, jeg er selv en af dem!) skal lære, at man ikke absolut
skal tvinge sig op på siden af en bil/lastbil der skal til højre. Når
bilister tager kørekort lærer man, at man skal holde helt ind til
højre for netop at lukke af for syklister. Ofte resulterer dette i
raseriudbrud fra cyklister, som absolut skal indenom via fortovet
eller udenom og ind foran.
Cyklister - opfør jer som bilister og blive i køen af biler til det
bliver din tur



Henning
hsb(at)image.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste