Grøn diesel
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-05 19:58

Ikke bilen, men det der var i min reservedunk. Tidligere har det været den
'normale' svagt dieselblålilla. Hvad er farven for fyringsolie? Er det den
samme ved erhvervsdiesel? Jeg er helt sikker på at det ikke er tanket som
fyringsolie.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 08:08

> [...]
> samme ved erhvervsdiesel? Jeg er helt sikker på at det ikke er tanket som

Fyringsolie og landbrugsdiesel er lysegrønt.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 15:08

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fyringsolie og landbrugsdiesel er lysegrønt.

Så er jeg ret sikker på at det er det jeg kører på nu! Det er rigtigt
irriterende at jeg ikke er sikker på hvor jeg tankede det henne, men jeg har
i hvert fald ikke trykket på fyringsolie. Hvor længe har jeg så en hammer
hængende over hovedet? Vil det altid kunne spores? Hvor stor er hammeren?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 15:29

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> hængende over hovedet? Vil det altid kunne spores? Hvor stor er hammeren?

Betalte du med kort?

Mvh
Roberto

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 15:46

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev >
> Betalte du med kort?
>
> Mvh
> Roberto

Ja, mon ikke man kan se typen på kvitteringen?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 15:47

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev >

> Ja, mon ikke man kan se typen på kvitteringen?

Man burde i hvert fald kunne se hvor der er tanket.

Mvh
Roberto

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 15:53

> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev >

> Ja, mon ikke man kan se typen på kvitteringen?

Kan ikke se noget, men jeg vil da hen og tanke i en klar dunk snarest. Hvis
det er helt ufarvet, er der jo en vis sandsynlighed for at jeg har kludret,
men nu vil jeg lige se hvor/hvordan man vælger fyringsolie, hvis det
overhovedet er på tanken, det er jeg egentlig ikke sikker på, så der er håb.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 15:32

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev > Så er jeg ret sikker på at
> [...]
> hængende over hovedet? Vil det altid kunne spores? Hvor stor er hammeren?

Jeg tror jeg har skudt mig ind på synderen. Hvis jeg kan dokumentere nu, at
der er stadig helt eller delvis er farvet diesel på stationen, hvor står jeg
så retsmæssigt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : David Hansen

Dato : 07-03-05 17:57

Bare lige for at du ikke går helt i panik, leverer til dagligt benzin og
diesel til et af de større olieselskaber, fra den 1 januar blev der indført
en ny slags diesel ( til salg fra tankstationer og ikke farvet ) den
indeholder kun max 10 ppm svovl, og er praktisk talt svovlfri, den er helt
lysegrøn at se på ( man kan godt tænke lidt ala skriggrøn ), "farvet" olie,
såsom fyringsolie og traktordiesel er mørkegrønt at se på ( over i det
sortgrønne ) så tror ikke umiddelbart at du skulle have noget at frygte...

Mvh David

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 18:23

"David Hansen" <firemaniac59@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> såsom fyringsolie og traktordiesel er mørkegrønt at se på ( over i det
> sortgrønne ) så tror ikke umiddelbart at du skulle have noget at frygte...

Jeg kommer lige derhennefra. PYYH. Det er den miljødiesel du beskriver. De
sælger slet ikke fyringsolie der. Så jeg er reddet. Men hvad sker der hvis
man en enkelt gang kommer fyringsolie i? Er der nogen der kender til sager
af den art?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 19:42

"David Hansen" <firemaniac59@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "farvet" olie, såsom fyringsolie og traktordiesel er mørkegrønt at se på
> ( over i det sortgrønne )

Ikke generelt...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 20:12

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev

> Ikke generelt...

Kan vi ikke lige få det uddybet, hvad mener du?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : David Hansen

Dato : 07-03-05 21:08

Hmm... det jeg "ser" når vi læsser farvet olie og læsser det af igen så er
det temmeligt mørkegrønt, fyringsolien har til tider tendens til at se
næsten "sort" ud, men med et grønt skær.... "bondediesel" som det bliver
kaldt indenfor branchen, kører jeg ikke med men da det er de to samme
farvestoffer ( gul og blå, det ene er regulært farvestof og det andet et
sporstof ) der bliver tilsat al olie til opvarmning, prodution osv, så går
jeg ud fra at det vil give ca samme farve...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 23:05

> [...]
> sporstof ) der bliver tilsat al olie til opvarmning, prodution osv, så går
> jeg ud fra at det vil give ca samme farve...

Det var egentlig ikke dig jeg mente, men bemærkningen fra 'Henrik B' : > >>
Ikke generelt...
ikke hvorfor hans navn ikke kom med i brevet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 22:51

> Kan vi ikke lige få det uddybet, hvad mener du?

Jo. Jeg har aldrig, siden indførslen af farve, set en mørkegrøn - næsten
sort - olie. Det har faktisk den flotteste, næsten selvlysende grønne farve.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : David Hansen

Dato : 08-03-05 20:07

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jo. Jeg har aldrig, siden indførslen af farve, set en mørkegrøn - næsten
> sort - olie. Det har faktisk den flotteste, næsten selvlysende grønne

Nu bliver jeg lige nød til at spørge til hvilken type olie du snakker om???
for den eneste olie der er så lysegrøn som du snakker om er miljødiesel/let
diesel ( dvs den diesel der kan købes på tankstationer, som bliver leveret
til vognmænd osv ) fyringsolie er "ufarvet" brun over i det gyldne og bliver
når der bliver tilsat farve mørk grøn, så jeg er lidt mystificeret omkring
hvad du snakker om for det er den samme farve og det samme sporstof der
bliver brugt landet over...
De "olier" der normalt er favede er : Fyringsolie og traktordiesel ( det som
vi kalder for bondediesel og det kan ikke sammenlignes med den diesel der
kan købes på tankstationerne ) miljødieselen bliver i nogle tilfælde farvet
men det er typisk til entreprenører og lign.

Mvh David

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 09:49

> [...]

> som vi kalder for bondediesel og det kan ikke sammenlignes med den diesel

Og det er netop disse "olier" jeg snakker om.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!