Skader på Pajero motor, knækket tandrem
Fra : Grønne

Dato : 05-03-05 22:24

Så fik jeg skilt skidtet ad, efter et "lille" uheld med min Pajero TD fra
`95, her til aften

Uheldet består af en knækket tandrem til balanceakslerne, det i sig selv er
der ikke den stor ulykke i som jeg ser det ? Med det der straks er værre er
at den knækkene rem har været en tur rundt med tandremmen. Dette har medført
et nederst rem hjul har rykket sig lidt under en halv omgang

Så nu er jeg nok ikke i tvivl om et der er sket ulykker, men hvordan
konstatere jeg hvor skidt det står til ?

Hvad kan der være sket i værste fald og hvordan kommer jeg videre ?

Håber der er nogen der kan kaste et par gode råd ind på denne lidt bitre
lørdag aften

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-03-05 19:07

Grønne wrote:
> [...]
> straks er værre er at den knækkene rem har været en tur rundt med
> tandremmen. Dette har medført et nederst rem hjul har rykket sig lidt

Det gjorde min gamle Pajero sidste år.
Jeg skiftede begge remme, og samlede bilen. Jeg var heldig...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Grønne

Dato : 06-03-05 20:14

> Det gjorde min gamle Pajero sidste år.
> Jeg skiftede begge remme, og samlede bilen. Jeg var heldig...

Så heldig var jeg ikke, har i dag fået skilt lidt mere ad og konstateret at
3 stk ventilløftere er knækkede

Det tyder ikke på at ventilerne har taget skade, men det finder vi først ud
af efter aftensmaden når vi får lavet en kompressions test !!!

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-03-05 20:30

Grønne wrote:
> Så heldig var jeg ikke, har i dag fået skilt lidt mere ad og
> konstateret at 3 stk ventilløftere er knækkede

Æv.
Tror du at min kone fik en lille skideballe, da jeg fandt ud, at motoren
havde lydt lidt sjovt, da hun var 5 km væk hjemmefra... Men hjem skulle hun
jo... Hun var meget heldig, at den ene rem ikke tog den anden med...

> Det tyder ikke på at ventilerne har taget skade, men det finder vi
> først ud af efter aftensmaden når vi får lavet en kompressions test
> !!!

Lyder til, at du (også) lavet meget selv, hvilket jo gør det meget
billigere...

Fra : Grønne

Dato : 06-03-05 22:13

> [...]
> havde lydt lidt sjovt, da hun var 5 km væk hjemmefra... Men hjem skulle
> hun jo... Hun var meget heldig, at den ene rem ikke tog den anden med...

Her var der ingen for varsel ? Det var bare skraller-bang og så koble ud og
ind til siden

> Lyder til, at du (også) lavet meget selv, hvilket jo gør det meget
> billigere...

Jeg tør slet ikke tænke på hvad det kostede hvis den skulle på værksted
!!!!!!

Vi har nu fået den kompressions test med lidt hjemme gjort grej, et gløderør
med på svejset manometer. Men det ser ikke godt ud

Hvor tæt skal det være ?

Hvis vi sætter tryk på cylinderen med kompressoren siver det lige så stille
ud. Har jeg ret i at det er et dårligt tegn ?

Er der nogen der har en ide om hvad det vil koste med ny ventil løftere og
ventiler ?

Jeg må heller gå i seng inden den her dag blir værre....

/Grønne

Fra : Torben E

Dato : 07-03-05 16:41

"Grønne" <anders@and.dk> wrote in message

> [...]
ud
> af efter aftensmaden når vi får lavet en kompressions test !!!

Når løfterne er knækkede vil jeg næsten garantere dig ventilerne
er bøjede :-/

Torben E