Er Vwv helt rundt på gulvet [Kludder i Okt~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-03-05 16:51

Kære Gruppe

Jeg har lige fået noget reklame materiale om den nye Golf ind af døren
og stor er min overraskelse da jeg læser at FSI motorerne kræver 98
Oktan, svolfattig og at det ikke findes i DK.

Jeg troede problemet med FSI motorerne var at de skulle bruge 95 Oktan
svovlfattig, og at DK ikke havde det. Men at man så kunne fylde 95 Oktan
på stadigvæk, men miste 10% af ydelsen, eller vælge at dræne ens
pengepung og kører på 98 Oktan, da dette så ville gøre op for den
ydelsesreduktion der var

Eller er det mig der har haft misforstået noget et eller andet sted :S
Flemming Jacobsen

Fra : TDN

Dato : 05-03-05 17:19

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ydelsesreduktion der var
>
> Eller er det mig der har haft misforstået noget et eller andet sted :S

Hej !

Der er svovlfattig benzin i DK nu (fra 1 januar). Jeg læste i Bilmagasinet
2/2005 at den var kommet og de havde målt en FSI motor (FSI 2 liter 150 hk)
og den havde alle heste hjemme på den nye benzin (før 146,8 og efter 155,2
hk.) den kørte længere på literen nu (før 10,5 nu 12,4). Så der skulle ikke
længere være ydelses problemer.

Mvh
Thomas

Fra : Johnt

Dato : 05-03-05 17:42

> [...]
> ydelsesreduktion der var
>
> Eller er det mig der har haft misforstået noget et eller andet sted :S
Faktisk kører FSI motorerne bedst på 100 oktan, men det skal du en tur til
Tyskland for at få.

Her er hvad der står på Vw tyske hjemmeside om brændstof til golf FSI:
http://showrooms.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/showrooms/de/golf/golf/home.frameset_outer.html

Anstelle von bleifreiem Super Plus ist auch ein Betrieb mit bleifreiem
Superbenzin (mind. 95 ROZ) bei Inkaufnahme von Fahrleistungs- und
Verbrauchsnachteilen möglich.

Hilsen
Johnt

Fra : Claus Petersen

Dato : 05-03-05 17:38

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> og stor er min overraskelse da jeg læser at FSI motorerne kræver 98
> Oktan, svolfattig og at det ikke findes i DK.

Det er nok en gammel brochure.
Svovlfattigt bensin, skulle nu være lagervare i danmark.
Fra 1/1 2005 kommer der strengere krav til både bensin og diesel.

> [...]
> ydelsesreduktion der var
>
> Eller er det mig der har haft misforstået noget et eller andet sted :S

Næh! når en bils ydelse er opgivet ved 98 oktan, ja så mister man lidt i
effekt i forhold til det hvis man så hælder 95 oktan på istedet.

Bilen burde være mere økonomisk på 98 end på 95, når den er lavet til 98.
Min fhv Bora kørte fint på 95 selvom den var lavet til 98. Jeg prøvede i en
periode at køre udelukkende på 98 hvis muligt.
Jeg er ret sikker på at den gik ca. 3-4 % mere pr liter, samtidig var den
mærkbart mere bundtræk i den, faktisk kunne den på 95 tændingsbanke lidt ved
igangsætning opad bakke.

Så kan man jo begynde at regne på om den 3-4% bedre økonomi kan betale sig i
forhold til merprisen på 98 oktan.

--
Claus

Meget snart Golf V TDI
http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 05-03-05 19:01

> [...]
> og stor er min overraskelse da jeg læser at FSI motorerne kræver 98
> Oktan, svolfattig og at det ikke findes i DK.

Man startede udkørsel af den svovlfattige benzin allerede 1. dec. 2004. Så
midt i december sidste år, var der svovlfattig benzin i 99% af alle tanke.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Frederik

Dato : 07-03-05 14:40

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> midt i december sidste år, var der svovlfattig benzin i 99% af alle tanke.

Vil det sige, at der intet problem længere er i at køre med de nye direkte
indsprøjtede benzinere?

Alle tanke har automatisk den svovlfattige benzin?

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 19:57

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at der intet problem længere er i at køre med de nye direkte
> indsprøjtede benzinere?

Jep.

> Alle tanke har automatisk den svovlfattige benzin?

Jep, alle tanke skulle være skiftet senest den 01.01.2005.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!