Undervogns behandling
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 10:39

Er der nogen ulemper ved at få foretaget undervogns behandling i denne tid?,
eller er det lige meget hvilken tid på året man gør det ?

vh
jeppe

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-03-05 11:05

> Er der nogen ulemper ved at få foretaget undervogns behandling i denne
> tid?, eller er det lige meget hvilken tid på året man gør det ?

Umiddelbart vil jeg gætte på at der er to ulemper ved at få
undervognsbehandlet bilen nu:

A) Det er koldt, så stadset er tyktflydende og har derfor sværere ved at nå
alle hjørner efter behandling. Det tager også længere tid for bilen at få
dryppet af.

B) Der er pres på undervogns-behandlings centrene nu, så kvaliteten af
arbejdet er måske mindre god?

Mvh

Emil

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 11:23

A. Tror da de gør det indendørs, er det ikke bare dër det skal nå alle
hjørner.

B. arrr den tror jeg ikke på de bliver da vist checket jævnligt, og de
afsætter vel samme tid til en behandling om det er vinter eller sommer .

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-03-05 14:04

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse

> [...]
C. bilen er våd & kold ved arb. begyndelse = indkapslet fugt, jeg ved ikke
hvor tør den bliver inden 1. "lag"?. Jeg ville vente til engang i
sommer,efterår. 1. Vinter fra el. til gør sgu' ingen forskel.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 05-03-05 15:40

> C. bilen er våd & kold ved arb. begyndelse = indkapslet fugt, jeg ved ikke
> hvor tør den bliver inden 1. "lag"?. Jeg ville vente til engang i
> sommer,efterår. 1. Vinter fra el. til gør sgu' ingen forskel.

Enig.....Kunne man ikke også forestille sig at det er nemme at "finde
den rigtige" pris, i en periode hvor centrene ikke har så travlt ?

Mvh
Søren

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 19:03

> Enig.....Kunne man ikke også forestille sig at det er nemme at "finde den
> rigtige" pris, i en periode hvor centrene ikke har så travlt ?

De har ikke travlt ihvertfald ikke det her. De havde meste forhandlere,.
Private gør det nok lige inden vinteren.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 19:03

> C. bilen er våd & kold ved arb. begyndelse = indkapslet fugt, jeg ved ikke
> hvor tør den bliver inden 1. "lag"?. Jeg ville vente til engang i
> sommer,efterår. 1. Vinter fra el. til gør sgu' ingen forskel.

Den står 2½ time i en (kan ikke husle hvor varm) hal, hvor der bliver
presset varm luft ind i bilen. Netop af samme grund.

Fra : GiWeo

Dato : 05-03-05 16:03

Hesja

>Er der nogen ulemper ved at få foretaget undervogns behandling i denne tid?,
>eller er det lige meget hvilken tid på året man gør det ?

Fuld stændigt ligegyldigt - blien tørres på varmerisk inden olien
påsprøjtes - og i fleste centre bruger opvarmet olie for at holde den
tyndtflydende - eneste ulempe kan være alt det sne, der er simptelhen
så meget at det skraber hen af bunden ved kørsel på ikke ryddede
områder !

P.s. - min egen udtalelse og ikke i kraft af mit job hos Pava !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 19:04

> [...]
> områder !
>

> P.s. - min egen udtalelse og ikke i kraft af mit job hos Pava !

Godt har nemlig lige bestilt tid i morgen

Fra : Olesen

Dato : 05-03-05 19:59

> Godt har nemlig lige bestilt tid i morgen

Men husk på, at grundig vognvask er et must i disse dage,
hvor vejene er HVIDE af salt, som desuden er så fint,
det sætter sig OVERALT i karme, samlinger osv.

Så en grundig motorvask var nok på sin plads,
nu de skal til at rengøre før behandlingen påbegyndes.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 22:00

> [...]
>
> Så en grundig motorvask var nok på sin plads,
> nu de skal til at rengøre før behandlingen påbegyndes.

Den skal afleveres i morgen for så bliver den vasket i
morgen aften og tørre så den kan få behandling mandag.

Læste på deres hp at man ikke skal tage undervogns skyl i vaskehallen. Kan
det "spule" behandlingen af ?.
http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=14&lang=da

vh
jeppe

Fra : Olesen

Dato : 05-03-05 22:40

> Den skal afleveres i morgen for så bliver den vasket i
> morgen aften og tørre så den kan få behandling mandag.

Arbejder de søndage ??
Har de SÅ travlt ?

> Læste på deres hp at man ikke skal tage undervogns skyl i vaskehallen. Kan
> det "spule" behandlingen af ?.

NEJ og NEJ. Det kan ikke lade sig gøre !
Hvis du kører i en ordentlig vaskehal, så
vil du SE, at de stråler som rammer bunden
nærmest danner et V, altså kraftig tråle,
som spredes tilpas inden det når bunden,
lidt sådan her: VVVVVV

Og trykket ER ikke værre, end du sagtens
kan lægge din hånd ind på strålerne, og
dette er ikke nok til, at det 'spules af'.

Nogle vil sige, at vandtrykket vil spule
salt rundt på undevognen. Dette er sikkert
sandt nok, men det samme sker, når du kører
på en saltet våd vejbane.
Forskellen i vaskehallen er blot, at der spules
i så lang tid, at saltlagen forsvinder, og kan din
vogn ikke tåle vand i bunden, så har du købt
den forkerte vogn.

Så husk altid undervognsskyllene når
du kører i vaskehallen.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-03-05 23:14

> Arbejder de søndage ??
> Har de SÅ travlt ?

Det er normal procedure hos Pava - sådan foregår det også her i byen. Man
afleverer sin bil om aftenen - bilen spules og renses og sættes så ind i
varmluftsblæserrummet natten over - næste dag behandles den så - og står til
afdrypning næste nat - den udleveres så næste morgen.
For at have biler at arbejde med alle ugens 5 dage, foregår der udlevering
lørdag formiddag og indlevering/vask søndag eftermiddag.

Det er ikke højsæson hos Pava lige nu (i hvert fald ikke her på øen) - de
annoncerer med 10 % rabat i februar, marts og april - de fleste mennesker
vil helst have deres bil behandlet i august/september - i den periode er der
ventetider på op til 1½ måned for private.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : GiWeo

Dato : 06-03-05 16:27

Hejsa

> [...]
>vil du SE, at de stråler som rammer bunden
>nærmest danner et V, altså kraftig tråle,
>som spredes tilpas inden det når bunden,

JOJOJO - U-vask er forbudt med en beskyttet bil !!!!!!!!!!!!!

1.
Der bruger genbrugsvand til u-vask (fyldt med salt) - og det sprøjtes
lige ind i vangerne, der er jo boret huller i vanger/panaler for at
rustbeskyttelse kan komme der ind - nu kan saltvandet og u-vasken også
komme derind !!!

2.
Spild af penge - salt/snavs lægger sig alligevel UDEN på
rustbeskyttelsen, lad det endelig blive der til de regnvåde veje
stille og roligt har fjernet det igen...

3.
De spuler HÅRDT - olien kan ikke holde til det hårde tryk !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Olesen

Dato : 06-03-05 16:52

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige ind i vangerne, der er jo boret huller i vanger/panaler for at
> rustbeskyttelse kan komme der ind - nu kan saltvandet og u-vasken også

"Fyldt med salt", en direkte løgn *S*
Og nej, hvad der blir' boret (iflg. sprøjteskemaerne),
blir' lukket til med (helst smurte) gummipropper.

> 2.
> Spild af penge - salt/snavs lægger sig alligevel UDEN på
> rustbeskyttelsen, lad det endelig blive der til de regnvåde veje
> stille og roligt har fjernet det igen...

Der er meget under en bil, som ikke
er behandlet. Bremsedele, udstødning mv.
og hvornår er det lige det sidst har regnet ??

> 3.
> De spuler HÅRDT - olien kan ikke holde til det hårde tryk !

SUVO kan, og trykket er ikke særlig hårdt.

Fra : GiWeo

Dato : 07-03-05 17:17

Hesja
Jeg gir mig ikke - det er faktisk mit job at rustbeskytte biler !

>"Fyldt med salt", en direkte løgn *S*
>Og nej, hvad der blir' boret (iflg. sprøjteskemaerne),
>blir' lukket til med (helst smurte) gummipropper.

Ja, alle SYNLIGE huller lukkes med oliesmurte gummipropper - men
huller i undervognen lukkes IKKE

>Der er meget under en bil, som ikke
>er behandlet. Bremsedele, udstødning mv.
>og hvornår er det lige det sidst har regnet ??

Udstødning er ikke behandlet, da olien alligevel brænder af.

Bremsedele af skam behandler, bortset fra skriverne - eller er
arbejdet ikke korrekt udført !

>SUVO kan, og trykket er ikke særlig hårdt.

Du har ikke set den helside Berlingske havde i igår (søndag) i bil
sektionen om hvorfor man IKKE skal undervognsvaske ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 17:49

GiWeo wrote:
> Hesja
> Jeg gir mig ikke - det er faktisk mit job at rustbeskytte biler !

> Ja, alle SYNLIGE huller lukkes med oliesmurte gummipropper - men
> huller i undervognen lukkes IKKE

Jeg fik min bil sprøjtet hos Dinitrol og efterfølgende påstod mit
værksted (ved et prøvesyn, de udfører også undervognsbehandling) at det
var noget klampearbejde for de store propper i vangerne var ikke
monteret igen, så skidt og møg kunne komme ind i vangerne.

Skal de eller skal de ikke, i igen efter sprøjt??

Man er jo som forbruger totalt på herrens mark når man får to
forskellige udsagn, specielt hvis den ene 'autoritet' nedgør den andens
arbejde!!

> Du har ikke set den helside Berlingske havde i igår (søndag) i bil
> sektionen om hvorfor man IKKE skal undervognsvaske ??

Hvad stod der? (kort fortalt)

Mvh
Roberto

Fra : GiWeo

Dato : 08-03-05 16:26

Hesja

> [...]
>monteret igen, så skidt og møg kunne komme ind i vangerne.
>
>Skal de eller skal de ikke, i igen efter sprøjt??

Nej, de skal ikke i igen - kun huller der er boret i larkeret
overflader skal proppes !

>Hvad stod der? (kort fortalt)

Undervognsvask spild af penge - hold dig fra det !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-03-05 16:42

GiWeo wrote:
> Hesja

> Nej, de skal ikke i igen - kun huller der er boret i larkeret
> overflader skal proppes !

sikke da noget.

> Undervognsvask spild af penge - hold dig fra det !

Okay, men det er svært at fravælge.
Jeg vasker hos en lokal Metax, maskinen er ny og priserne ok.

Mvh
Roberto

Fra : Brian

Dato : 08-03-05 17:16

Hejsa!

Roberto Saldo tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Okay, men det er svært at fravælge.
> Jeg vasker hos en lokal Metax, maskinen er ny og priserne ok.

Sidder der ikke en knap, så du kan fravælge det ?
Det kan man i Metax vaskehallen i Horsens.

/Brian

Fra : GiWeo

Dato : 09-03-05 18:05

Hejsa

>Okay, men det er svært at fravælge.
>Jeg vasker hos en lokal Metax, maskinen er ny og priserne ok.

U-vask kan fravælge på alle Metax stationet - et eller andet sted i
vaskerummet sammen med kortlæseren, sidder der en grå kasse med
nødstop osv - på en af disse knapper står er "Fravæk U-skyl" Tryk på
den og den lyser - og u-skylet kommer ikke !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-05 09:25

GiWeo wrote:
> [...]
> nødstop osv - på en af disse knapper står er "Fravæk U-skyl" Tryk på
> den og den lyser - og u-skylet kommer ikke !

Okay det vil jeg da prøve næste gang.

Mvh
Roberto

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-03-05 17:05

> Arbejder de søndage ??
> Har de SÅ travlt ?

Som Andreas siger er det for at de har noget at lave om mandagen

> [...]
> Forskellen i vaskehallen er blot, at der spules
> i så lang tid, at saltlagen forsvinder, og kan din
> vogn ikke tåle vand i bunden, så har du købt

Ok, bare underligt det står på deres hp så

Fra : GiWeo

Dato : 06-03-05 16:24

Hejsa

>Godt har nemlig lige bestilt tid i morgen

Altså - sådan noget skal du gøre igennem mig

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Brian

Dato : 06-03-05 16:52

Hejsa!

GiWeo tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Altså - sådan noget skal du gøre igennem mig

Hvor, hvordan, besparelse ?

/Brian

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-03-05 17:08

> Hvor, hvordan, besparelse ?

Lige mine ord, kan jo måske bruges næste gang.

skal give 2765 for en "Dobbel bahandling" da den ikke har fået før.

vh
jeppe

Fra : GiWeo

Dato : 07-03-05 17:17

Hejsa

>Lige mine ord, kan jo måske bruges næste gang.

Kommer an på din geografiske placering !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 07-03-05 17:52

> Kommer an på din geografiske placering !

Ja men det tror jeg også er derfor der står hvor.....

vh
jeppe

Fra : GiWeo

Dato : 07-03-05 17:17

Hejsa

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 07-03-05 17:52

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 18:26

Hejsa!

GiWeo tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hejsa

> Kommer an på din geografiske placering !

Horsens - jordens navle!

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-05 19:56

Brian wrote:

> Horsens - jordens navle!

Er det fordi der er fyldt op med små nullermænd ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 20:47

Hejsa!

Per Beer Hansen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Er det fordi der er fyldt op med små nullermænd ?

Jeps... og en del andre sære skabninger!

/Brian

Fra : GiWeo

Dato : 08-03-05 16:27

Hejsa