Pop-up lukning ved ny pop-up?!?!?
Fra : Michael Bas

Dato : 28-05-01 11:50

Hejsa,

Hvordan for jeg et pop-up-vindue til at lukke automatisk, når et nyt
pop-up-vindue skal frem?

Problemet er, at det nye pop-up-vindue lægger sige nede i taskbaren. og
popper ikke op på skærmen. Eller sagt på en anden måde, det nye
pop-up-vindue bruger det gamle vindue.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Michael Sønderup Nielsen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-05-01 12:02

On Mon, 28 May 2001 12:49:58 +0200, "Michael Bas"
<michaelbas@get2net.dk> wrote:

>Hvordan for jeg et pop-up-vindue til at lukke automatisk, når et nyt
>pop-up-vindue skal frem?

Her er et javascript jeg har lavet. Du skal sikker modificere det lidt,
men du burde kunne bruge det til noget:

<script language="javascript" type="text/javascript">
skod = null;

function openup(link){

if (!skod || skod.closed){
skod = window.open(link,"popwindow","width="+w+",height="+h+",resizable=0,status=0,left=0,top=0,menubar=0,scrollbars=auto,toolbar=0,location=0,directories=0");
} else {

if (skod.location == "http://www.ditdomain.dk/filens.navn"){
skod.focus()
} else {
skod.close();
skod = window.open(link,"popwindow","width="+w+",height="+h+",resizable=0,status=0,left=0,top=0,menubar=0,scrollbars=auto,toolbar=0,location=0,directories=0");
}

}
}

function checkwindow(){
if (!skod || skod.closed){} else {skod.close()}
}
</SCRIPT>

Så laver du links som
og indsætter evt. ONUNLOAD="checkwindow()" i dit BODY tag.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-05-01 12:23

"Michael Bas" <michaelbas@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Problemet er, at det nye pop-up-vindue lægger sige nede i taskbaren. og
> popper ikke op på skærmen. Eller sagt på en anden måde, det nye
myWindow = window.open("url","newWindow");
myWindow.focus();
bringer det nye indhold frem foran..

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Uncle Evil

Dato : 28-05-01 15:51

<BODY onblur="self.close()">

sættes ind i body-tag'en, så lukker vinduet ligeså snart et andet vindue
markeres/lægger sig ovenpå.
Kan derfor med fordel sættes i BODY i popup vinduer

Regards
/UncleEvil

Fra : Michael Bas

Dato : 28-05-01 16:34

Tak for hjælpen.

Jeg prøvede Uncle Devil's forslag <BODY onblur="self.close()"> , og det
virker efter hensigten.

Simpelt....

Hygge,
Michael