Told&Skat eksempel på afgift
Fra : Grønne

Dato : 04-03-05 09:58

Jeg så engang en link til en hjemmeside hos Told&Skat hvor men kunne se
tidligere afgift vurderinger, men nu kan jeg ikke finde den, er der nogen
der kan hjælpe ?

Grunden er at jeg går og sysler lidt med at importere en Toyota 4 Runner 3.0
TD på hvide plader. Det er tilsyneladende ikke muligt at opdrive en hej
hjemme.

Håber der er nogen der kan hjælpe

/Grønne

Fra : Andreas Andersen

Dato : 04-03-05 10:00

http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F0=M720&command:Transmit&sid=31070.XVVQJCGD.0

Mvh
Andreas

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-05 10:22

"Andreas Andersen" <atcm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F0=M720&command:Transmit&sid=31070.XVVQJCGD.0

Og dér står at dem der er importeret ligger på 14 - 15.000,- i afgift.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-03-05 10:31

Henrik B. wrote:
> Og dér står at dem der er importeret ligger på 14 - 15.000,- i afgift.

Lyder ikke rigtigt...

Er det på hvide plader?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-05 10:38

meddelelse news:42282a8d$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...

> Lyder ikke rigtigt...
>
> Er det på hvide plader?

Nope, gule...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-03-05 11:20

Henrik B. wrote:

> Nope, gule...

Godt så...

Så så billigt slipper han ikke...

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-05 10:41

meddelelse news:42282a8d$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...

> Lyder ikke rigtigt...
>
> Er det på hvide plader?

Hvide plader siger: 83.000 - 113.000,- alt efter årgang (91 - 95). Og med et
kilometertal omkring de 50.000.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Grønne

Dato : 06-03-05 22:46

> http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F0=M720&command:Transmit&sid=31070.XVVQJCGD.0

Hvofor er det lige at linket ikke virker mere ?

/Grønne

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 04-03-05 10:50

Grønne wrote:
> [...]
> TD på hvide plader. Det er tilsyneladende ikke muligt at opdrive en hej

Du skal ikke regne med at der er noget at gå efter. Den type biler på
hvide plader i Danmark er enormt sjældne. Og den andel der vurderes af
ToldSkat på grund af import el. lign. er meget meget få.

Jeg har selv lige importeret en Pajero på hvide plader. Der fandtes én i
deres register, men den lignede ikke så forfærdeligt meget på årgang,
km-stand osv.

I øvrigt kører den afgiftssag endnu. Jeg var til fremvisning med bilen
d. 19. januar, og det tætteste de kunne komme på at oplyse deres
sagsbehandlingstid var "mindst 3 uger". Flot - det har de også i
allerhøjeste grad overholdt :)

-dennis