388 km/t i en potte.
Fra : BJ

Dato : 03-03-05 20:27

Så har Koenigsegg gjort det:

http://www.bsrab.se/news/124/

--
Bjørn J.

Fra : Thomas H.

Dato : 04-03-05 08:50

> Så har Koenigsegg gjort det:
>
> http://www.bsrab.se/news/124/

Okay 15 år om at slå McLarens rekord
En rekord sat i en 3-4 år gammel McLaren demobil, men jeg troede faktisk den
var på 391 km/t, var den ikke ?

Fra : KNL DtP

Dato : 04-03-05 20:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay 15 år om at slå McLarens rekord

Jae, den har stået i lang tid. Da McLaren Cars Ltd. satte rekorden på 372 km/t
på Nardo var der ingen uafhægige personer, så den har faktisk ikke officiel
status. Det var vist bare Mika Häkkinen i en XP3'er - for lige at se hvad den
kunne klare i varmen.

> En rekord sat i en 3-4 år gammel McLaren demobil, men jeg troede faktisk den
> var på 391 km/t, var den ikke ?

Den rekord blev sat i Tyskland, nærmere bestemt på VW-testbane. Her havde de
alle de rigtige personer til stede, så rekorden kunne blive officielt optaget
i Guinness Book of Records. Andy Wallace kørte XP5 demo/pressebilen, og fik
den op på 391 km/t som højeste hastighed. For at opfylde kravene skal bilen
inden en time køre i modsat retning, hvorefter man udregner en
gennemsnitshastighed. Det sker for at modregne evt. hjælp fra vind.

Den reele hastighedsforskel mellem Koenigsegg (387,87 km/t) og McLaren (386,7
km/t) er 1,17 km/t - ikke meget når vi er oppe i den ende :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Allan Pedersen

Dato : 04-03-05 23:45

Jeg ville fandme hellere stadig have McLaren fremfor den anden.

McLaren har efter min mening bedre motorteknik idet at den ikke har
trykladning men stadig yder helt utroligt godt.

Den har trods alt også vundet Le Mans, det tror jeg ikke den anden kunne
holde til /-:

/Allan