vil gerne have jeres bud
Fra : Andreas Andersen

Dato : 03-03-05 20:22

Hej Alle

Skal på Lørdag ud og kigge på en Kadett GSI 2,0 16V årgang ´89
Km. 190000
Importeret fra Schweiz.
Udskiftet krumtaps føler, skiver + kloder, baghjuls lejer,
håndbremse bakker, støddæmper for + tårn lejer, bære kugler h+v og
bagpotte...
Har fået oplyst at der er et hul i inderskærm på størrelse med en femkrone.
Skærm kanter er lidt medtaget men ikke alvorligt.
Bundkar pakning er utæt, og skal sandsynligvis skiftes...
Ellers skulle bunden i bilen være OK.mht rust.

Den sælges "tax free" uden afgift...

>Før jeg skriver prisen, ville jeg gerne høre jeres bud på hvad i mener
>bilen burde koste uden afgift.

Takker på forhånd.!!

Mvh
Andreas Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 08:14

"Andreas Andersen" <atcm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bundkar pakning er utæt, og skal sandsynligvis skiftes...
> Ellers skulle bunden i bilen være OK.mht rust.

En kammerat solgte sådan en fætter med soltag for et par år siden, flot og
velkørende, og rimeligt rustfri da det var en tysk import skade som blev
genopbygget i nyt karosseri. Men dog med lidt rus i skærmkanterne bag. Den
havde dog gået lidt mere omkring 230Kkm

Den fik han svjh mellem 25 og 30K for da han solgte den nysynet.
Så min lommeregner siger max 7-8000 kr. Og det kan endda være højt sat, da
den nyere Opel Astra GSI er meget billig i tyskland nu, 20.000 for et meget
fint eksemplar er ikke umuligt.

--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Andreas Andersen

Dato : 04-03-05 09:09

Mvh Andreas

> [...]
> Så min lommeregner siger max 7-8000 kr. Og det kan endda være højt sat, da
> den nyere Opel Astra GSI er meget billig i tyskland nu, 20.000 for et

Hej Claus

Det kan da godt være at man kan finde en god Astra til de 20Kkr, men når der
regnes afgift ud bliver den samlede pris næsten dobbel i forhold til Kadett.

Kadett´erne ligger typisk mellem 20-30Kkr på danske plader, mens astra
bevæger sig op mellem 40-50Kkr. Set på told & skat vurderinger.

Faldt også lige over denne her vurdering.. hehe :
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f1=5&command:Transmit&sid=81162.JJEKXYJG.12

Passer vist ikke helt.

Mvh
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 00:07

> [...]
>
> Kadett´erne ligger typisk mellem 20-30Kkr på danske plader, mens astra
> bevæger sig op mellem 40-50Kkr. Set på told & skat vurderinger.

Jojo, men nu spurgte du jo på prisen uden afgift, og den skal altså ligge
noget lavere på en Kadett end på en Astra.

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 09:18

Claus Petersen skrev:

> Og det kan endda være højt
> sat, da den nyere Opel Astra GSI er meget billig i tyskland nu,
> 20.000 for et meget fint eksemplar er ikke umuligt.

Min kammerat købte en Astra GSi for ca. 10K - den havde masser af små,
rustfri stenslag overalt, ingen rust i skærmkanter m.m., men sammenrustede
(!) bagerste skiver/calibre (skiverne fås hos Høyer til ingen penge).
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 09:31

Andreas Andersen skrev:

> [...]
> Udskiftet krumtaps føler, skiver + kloder, baghjuls lejer,
> håndbremse bakker, støddæmper for + tårn lejer, bære kugler h+v og

Det er ikke de dyreste stumper...

> Har fået oplyst at der er et hul i inderskærm på størrelse med en
> femkrone.

Koster ikke meget at lave - er nemt at gå til.

> Skærm kanter er lidt medtaget men ikke alvorligt.

Bagerste skærmkanter er noget bøvl - tar en dag pr. side hjemme i
perlegruset.

> Bundkar pakning er utæt, og skal sandsynligvis skiftes...

Køb en original, da man kan glemme de uoriginale korkpakninger fra Høyer (i
hvert fald til 1,3S) og køb så samtidig noget flydende bundkarspakning og
påfør det på de rensede (!) flader inden montering af pakning - *så* virker
det

Måske en 10 stykker - svært at sige, når man ikke ka se hvor "træt" den er

Læg mærke til om den går helt rent i tomgang, når den er varm - min bør
formentlig ha et nyt indsprøjtningsmodul, da den går ujævnt i dén
situation - kom på den anden side fint i gennem syn forleden - med kat og
det hele

Bemærk, at den du kigger på formentlig osse har kat = $$.

Er der ATE-calibre på foran er det fint - er det GMF, hedder de vist, vil de
gerne hænge :-/

16V kan mig bekendt ikke tåle at knække tandremmen modsat min (1987 / 8V),
så dyrk liiige den
Hans

Fra : Andreas Andersen

Dato : 04-03-05 09:53

Nej.. rigtigt nok ikke de dyreste dele.. men alt løber jo op. Så det er da
kun en fordel at noget er skiftet.
Det er vel kun hvis der er skarpe kanter ved skærmen det SKAL laves lige her
og nu.. ellers kan den vel godt gå gennem syn.??
Har haft en 16v før for 4 år siden.. yes yes.. pakning skal være original...
Det kan dog hurtigt tage nogle timer at udskifte, da man jo skal have
bananmanifjols af også.
Hvad mener du med :Bemærk, at den du kigger på formentlig osse har kat = $$.
??

Hvis den er med kat, kan denne så ikke afmonteres inden syn, eller må man
ikke det?

Ps. Har vedlagt billeder i dk.binaer

Mvh
Andreas

Fra : Andreas Andersen

Dato : 04-03-05 09:55

ligger billeder på dk.binaer.motor !!

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 11:06

Andreas Andersen skrev:

> Nej.. rigtigt nok ikke de dyreste dele.. men alt løber jo op. Så det
> er da kun en fordel at noget er skiftet.

Ja ja

> Det er vel kun hvis der er skarpe kanter ved skærmen det SKAL laves
> lige her og nu.. ellers kan den vel godt gå gennem syn.??

Bare det ikke virker som et råkostjern når man snitter en fodgænger, som en
bilassistent sagde til mig en gang til syn

Foretrækker dog at lave det til bunds frem for at spartle

> Har haft en 16v før for 4 år siden

Nå, okay - så ved du hvad det drejer sig om

>.. yes yes.. pakning skal være
> original... Det kan dog hurtigt tage nogle timer at udskifte, da man
> jo skal have bananmanifjols af også.

Ja, man kan hurtigt bruge noget tid på det

> Hvad mener du med :Bemærk, at den du kigger på formentlig osse har
> kat = $$. ??

Hvis katten er stået af skal du bløde...

Min blev synet 1. gang uden kat - den tidligere ejer havde erstattet katten
med et rør - men vognen stank sådan at jeg var helt flov, så jeg købte en
brugt kat hos en hugger for en plov og monterede den - og fik den så synet
hér for et par uger siden med dén på

> Hvis den er med kat, kan denne så ikke afmonteres inden syn, eller må
> man ikke det?

Jeg rendte fra Hr. Rodes til Pilatus (læs: fra FDM til forskellige
synssteder) for at få et svar og hver anden gang fik jeg at vide at der
skulle kat på, så deet...

Vognen var dog oprindelig godkendt med "konstruktive ændringer" hvilket
formentlig var uden kat inden jeg købte den, så i princippet...

Min er dog som sagt en 87'er (stammer oprindelig fra Østrig.), så måske er
der skrappere krav til din.

> Ps. Har vedlagt billeder i dk.binaer

Skal prøve at finde en newsreader, der kan håndtere binaere filer
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 11:17

Hans Paulin skrev:

> Skal prøve at finde en newsreader, der kan håndtere binaere filer

Den er da nuttet - ligner faktisk min - osse med 5 døre - min står dog på OZ

Hans