Traktor
Fra : Bjarne K

Dato : 03-03-05 13:45

Med fare for at blive bortvist fra gruppen, prøver jeg lige med et lille
traktor spørgsmål

Jeg skal sikkert til at købe en ny (gammel) traktor, og vil bare høre om
der er noget man skal holde sig fra.

Hvis man kigger på dba.dk er der jo mange fine ældre traktore i
prisklassen 10-40000, men hvilke mærker er mest holdbare.

--
HEJ

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 14:49

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man kigger på dba.dk er der jo mange fine ældre traktore i
> prisklassen 10-40000, men hvilke mærker er mest holdbare.

Massey Ferguson går man aldrig fejl af.
Hvis du tager en tur på museum på Djursland, Gl. Estrup, vil du se, at
man på museet har gamle MF´ere fra forrige århundrede.
Og de kan s´gu køre, selvom de er så gamle.
http://www.nm.aaa.dk/publikat/pdf/Naturture2005-ndhold.pdf

Mvh. J.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-03-05 16:51

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på museet har gamle MF´ere fra forrige århundrede.
> Og de kan s´gu køre, selvom de er så gamle.

Jeg ville nu ikke have byttet min gamle Dexta med en Fergie... Noget andet
er, at det jo er ret svært at give sin mening, når man ved så lidt om, hvad
traktoren skal kunne eller bruges til.

Martin

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-03-05 20:42

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er, at det jo er ret svært at give sin mening, når man ved så lidt om,
> hvad traktoren skal kunne eller bruges til.

Den skal bruges til et fritidslandbrug. Snerydning af grusvej, plovning,
græshøst mm. så den behøver ikke at have 200 hk.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-05 09:47

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message
> "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal bruges til et fritidslandbrug. Snerydning af grusvej, plovning,
> græshøst mm. så den behøver ikke at have 200 hk.

Lige præcis sådan en kigger jeg også lidt efter.
Har tænkt lidt på en David Brown, det ville desuden være dejligt med
frontlæsser

Til ren snerydning tror jeg forøvrigt at man kommer langt med en gammel grå
MF 35 benzin, de koster 6.000 hos forhandlere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 04-03-05 11:17

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
gammel grå
> MF 35 benzin, de koster 6.000 hos forhandlere.

Jeg har en gammel David Brown 990 med frontlæsser, men jeg ved ikke om
den kan starte. Batteriet er dødt, og den har måske stået stille i flere
år. Jeg har en aftale med en mekaniker der vil komme forbi på et
tidspunkt. Så det er kun hvis han afsiger en dødsdom over traktoren, at
jeg skal ud og købe en ny.
Det ser desuden ud til at den drypper olie, så det sikker alt for dyrt
at få den repareret

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-05 11:23

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message
> [...]
> jeg skal ud og købe en ny.
> Det ser desuden ud til at den drypper olie, så det sikker alt for dyrt

Er det en af dem om har utallige gear, de laveste så langsomme at den
overhales af skilpadder ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 04-03-05 11:31

> Er det en af dem om har utallige gear, de laveste så langsomme at den
> overhales af skilpadder ?
>

> --
> mvh/rg. Christian

Aner det ikke. Det er den røde model med rund motorhjelm. Mener at den
hvide model er med en mere kantet motorhjelm.

Er der forøvrigt nogen der ved om frontlæsser og andre redskaber vil
passe til en anden traktor..

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-05 11:59

> [...]
>
> Aner det ikke. Det er den røde model med rund motorhjelm. Mener at den
> hvide model er med en mere kantet motorhjelm.

3 gearstænger ?

> Er der forøvrigt nogen der ved om frontlæsser og andre redskaber vil
> passe til en anden traktor..

pas

--
mvh/rg. Christian

Fra : Martin Bak

Dato : 03-03-05 16:51

Fra : Fam. Ramlov

Dato : 04-03-05 07:32

Køb en IH 844 XL eller lignende, hold dig fra MF, de ruster

--
Med Venlig Hilsen

Søren Ramlov
ramlov@post3.tele.dk