toyota carina e 1,8
Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 12:48

Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8

jeg har et lille spørgsmål ang den, rent skær alm snak

hvor langt ville sådan en kunne køre? 300000 400000?

den skal bruges mest til motorvejs kørsel.

hvis man køber en der har gået 130000 150000, kan den holde til 200000
oveni?

René

takker for alle mulige og umulige svar

Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 13:12

jeg tænker ikke nogen bestemt årgang

Bilen bliver købt som "service ok", hvis man da altså kan stole på det,
servicen bli´r overholdt fremover og bilen står i garage

René

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-03-05 13:59

> hvor langt ville sådan en kunne køre? 300000 400000?

Sagtens - hvis ikke ville der være noget helt galt.

....men du skal naturligvis regne med flere vedligeholdelsesudgifter, end med
en ny bil.

Pas ligeledes på rusten - den rammer hård ved Toyota... Jég valgte en, der
flere gange var blevet rustbeskyttet..

/Jan W Nielsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-03-05 14:24

Jan W Nielsen skrev:

> Pas ligeledes på rusten - den rammer hård ved Toyota.

MOTOR havde en brugtbilstest af Carinaen - mht rust var det kun bremserørene
der var sårbare.
Hans

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-03-05 15:48

> MOTOR havde en brugtbilstest af Carinaen - mht rust var det kun
bremserørene
> der var sårbare.

Hej Hans - gamle dreng.. Længe siden.. Det er ikke meget, vi hører til
dig mere herinde..

Carina er ikke så slem som Corolla - men den er stadig ikke blandt de
bedste - for eksempel Audi, Volvo og....Skoda..

En bil som Audi A4 har for eksempel punktsvejsninger. I stedet bruger
fabrikken vandtætte limninger af dørkanter og pladeombukninger. Det er meget
effektivt, siger Bo Rendahl fra det svenske Korrosionsinstituttet.

Octavia (også den gamle) er også ekstremt ruststærk - bilen har en bridt i
bagklappen - men karossen er hamrende stærk.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-03-05 19:11

> [...]
meget
> effektivt, siger Bo Rendahl fra det svenske Korrosionsinstituttet.

Mente har INGEN punktsvejsninger...

/Jan W Nielsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 09:06

Jan W Nielsen skrev:

> Mente har INGEN punktsvejsninger...

Så engang fra Rolls Royce-fabrikken hvor de tætnede dørpanelerne med tin,
tror jeg det var, efter sammensvejsningen - mums
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 09:04

Jan W Nielsen skrev:

> Hej Hans - gamle dreng.. Længe siden.. Det er ikke meget, vi
> hører til dig mere herinde..

Århh - jeg er ved at komme lidt op i omdrejninger
Hans

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-03-05 16:29

> Århh - jeg er ved at komme lidt op i omdrejninger

Det var godt..

/Jan W Nielsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-03-05 14:17

Mette og René wrote:
> [...]
>
> den skal bruges mest til motorvejs kørsel.
>
> hvis man køber en der har gået 130000 150000, kan den holde til 200000

Det tvivler jeg ikke på at den kan.. Er den passet ordentligt så kan den
sagtens trille så langt ..
En af mine venners mor har en 1,6 liters Carina E. Da hun skulle til syn
lavede hun intet ved bilen, men kørte direkte til syn.. Synsmanden nægtede
først at tro på, at bilen havde kørt 450.000 km.. Dernæst fandt han ingen
fejl, andet end at ruderne var beskidte på indersiden.. Så det var det
eneste bilen fik en anmærkning for

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 18:59

så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er vel
til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl, nå
men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at finde?

René

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-03-05 19:06

On Thu, 3 Mar 2005 18:58:31 +0100, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at finde?

Det er nu ikke at finde, for det mangler nemlig. Det er ude foran, at
der mangler noget. Du kan ikke se det, men mærke det, da æsken har lidt
svært ved at flytte sig.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 19:16

> Det er nu ikke at finde, for det mangler nemlig. Det er ude foran, at
> der mangler noget. Du kan ikke se det, men mærke det, da æsken har lidt
> svært ved at flytte sig.

motor? den ruster jo ikke....svært ved at flytte sig?, i forhold til hvad?
golf2 diesel med automat gear? jeg snakker 54 heste, jeg snakker 0-100 på 1
halvt minut, men jeg har ikke travlt.

René

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-03-05 21:15

On Thu, 3 Mar 2005 19:16:15 +0100, "Mette og René"
> [...]

>golf2 diesel med automat gear? jeg snakker 54 heste, jeg snakker 0-100 på 1

Så passer bilen godt til dig. Det er ikke en bil, hvor du skal komme et
kvarter for sent afsted hjemme fra.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Olesen

Dato : 03-03-05 19:09

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl,

> men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at

Altså fordi een siger, bremserørere er typiske 'fejl',
så kan der sagtens være ret så meget andet
i vejen med netop dêt eksemplar, I lurer på.

Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 19:18

> [...]
>

> Altså fordi een siger, bremserørere er typiske 'fejl',
> så kan der sagtens være ret så meget andet
> i vejen med netop dêt eksemplar, I lurer på.

det er jo derof rjeg skriver.................hvis det skulle være, og
spørger hvor jeg skal kigge efter rusten, den må jo have noget svagheder et
sted.

René

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 03-03-05 20:06

> [...]
> vel til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par
> øl, nå men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det

Er selv den lykkelige ejer af en Carina E 1.8 Xli fra 97

Rust - nej, det er ikke slemt kig efter dørenes underkant på indersiden, der
har jeg haft lidt, ellers intet.

Kølerlamellerne smuldrer, dog holdt min 240.000 før den blev skiftet

Bremserør ved hjulene har jeg skiftet, ellers intet.
Har dog ladet mig fortælle, at 'de lange rør' er noget bæ at skifte.

Udstødningen holdt 255.000 km.

Alt i alt en rimeligt problemfri bil, som nu har gået knap 270.000.

--

Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 20:27

> [...]
>
> Udstødningen holdt 255.000 km.
>
> Alt i alt en rimeligt problemfri bil, som nu har gået knap 270.000.

hvad gi´r du i vægtafgift?

René

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 04-03-05 07:57

> hvad gi´r du i vægtafgift?
>
> René

Hej René.

Jeg giver naturligvis for meget

1880 / halvår

Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og olie
bruger den næsten ikke.

--

Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-05 08:16

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
> olie bruger den næsten ikke.

Hvad er det højeste du har haft den oppe på, km/l?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 04-03-05 09:12

> Hvad er det højeste du har haft den oppe på, km/l?
>
> --
> ----------------------------------
> Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Da den var næsten ny, fik jeg den til at gå 18,5 Km/l på en enkelt tank,
kørte rigtig morfar-kørsel.

Bo

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-05 09:33

> Da den var næsten ny, fik jeg den til at gå 18,5 Km/l på en enkelt tank,
> kørte rigtig morfar-kørsel.

Dejligt at få bekræftet! Jeg har ved flere lejligheder diskuteret
Carina/Avensis 1,8'ernes brændstofforbrug med bl.a. Mogens K. som nærmest
mener jeg er åndsvag, når jeg påstår at det intet problem er at få en
Avensis til at køre over 17 km/l.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 04-03-05 10:13

> [...]
> Carina/Avensis 1,8'ernes brændstofforbrug med bl.a. Mogens K. som nærmest
> mener jeg er åndsvag, når jeg påstår at det intet problem er at få en

Over 17 har den været flere gange, desværre længe siden ;-(
Det kan være det hjælper, når jeg får ny lambdasonde i.

Kan huske, at jeg engang i TV så et indslag om økonomiræs - der var en fyr i
en Carina E 1.8, der kørte langt over 20 Km/l
men hans maskine var også justeret til optimal økonomi. Jeg lagde mærke til,
at han hældte '98' på den

Bo

Fra : Mette og René

Dato : 04-03-05 16:37

> Hej René.
>
> Jeg giver naturligvis for meget

ja det er jo det:-/

> 1880 / halvår

det er mindrer end hvad jeg gi´r for min golf2 diesel

> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
> olie bruger den næsten ikke.

tjah det er efterhånden hvad min golf går, med det forpulede automat gear
hvad er jeres kørsels mønster, carina´en skal bruges til motorvej, på nær
weekenderne

René

Fra : Mette og René

Dato : 04-03-05 16:51

> Hej René.
>
> Jeg giver naturligvis for meget
>
> 1880 / halvår
>
> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
> olie bruger den næsten ikke.

hvad med grøn afgift, hvornår træder den i kraft? 96 97? eller hvordan?

René

Fra : Mette og René

Dato : 03-03-05 19:02

hvornår er det nu den grønafgift træder i kraft?

René

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-03-05 21:22

On Thu, 3 Mar 2005 12:47:34 +0100, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:

>Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8

Bilens svagheder:

Schwachstellen • Kühlwasserverlust durch poröse Schläuche führt zu
Überhitzungsschäden. Eine durchgebrannte Zylinderkopfdichtung ist die
teure Folge • Auspuffgelenk vor dem Katalysator vibriert mit der Zeit
entzwei, macht sich lautstark bemerkbar • Bremslichtschalter waren eine
Zeitlang zu stark gefettet, gaben kein Signal. Die verbesserte Version
trägt ein "M" auf der Rückseite (nur ausgebaut sichtbar) • Windgeräusche
mit Orgel-Effekt. Ursache des Pfeifens war die obere Zierleiste der
Frontscheibe. Das Übel wurde Mitte 93 in der Serie abgestellt •
Türkontaktschalter neigten zum Klemmen - entweder brannte das Innenlicht
dauernd oder gar nicht

Det er jo meget voldsomme ting!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 04-03-05 08:00

> [...]
> Frontscheibe. Das Übel wurde Mitte 93 in der Serie abgestellt .
> Türkontaktschalter neigten zum Klemmen - entweder brannte das Innenlicht

Er der nogle, der vil oversætte.

Gætter på, at der står noget om køler & flexleddet på udstøderen, men tysk
er ikke min stærke side

Bo

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-03-05 09:01

Fly Christensen skrev:

> Windgeräusche mit Orgel-Effekt.

ROFL

> Det er jo meget voldsomme ting!

Vel ikke hvis man ka' li' Bach!
Hans

Fra : TDN

Dato : 05-03-05 10:35

> [...]
>
> den skal bruges mest til motorvejs kørsel.
>
> hvis man køber en der har gået 130000 150000, kan den holde til 200000

Jvf. Brugtrevyen 2004:

Prædikat godt køb !

Motorene holder længe hvis den får olie og tandrem skiftet efter
intervallerne.

Almindelige fejl:
Mangelfuld rustbeskyttelse
Defekte gummimanchetter ved bagstøddæmpere
Defekte lygter
Tærede bremserør

Herudover har jeg hørt en gennemtærede kølere

Den er sat til et EU forbrug på 13.7 l/km men jeg har hørt de snildt kører
mere pr. liter og i 1997 vandt en Toyota Carina 1.8 et økonomiløb ved
München med et snitforbrug på 27,3 km/l !!!!

Mvh
Thomas