VW passat 1997 vinduesvisker
Fra : Thassman

Dato : 03-03-05 12:26

Hej,

Jeg har netop købt en passat st. 1999.
Når man starter de forreste vinduesviskere, så vil de dælme ikke stoppe igen

De kører lystigt videre i ½-1 minut, for så til sidst at stoppe et
vilkårligt sted på forruden.
Det skal dog siges at det ikke er konsekvent hvergang, men af og til at det
sker.

Jeg ringede ned på værkstedet, og de lød nærmest som om ,at de troede det
var en historie jeg selv har fundet på, da de aldrig har hørt om noget
lignende. Er der nogen her der har nogen erfaringer med den slags ?

Mvh
Tommy

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-03-05 12:52

"Thassman" <ThasFJERNANDEN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var en historie jeg selv har fundet på, da de aldrig har hørt om noget
> lignende. Er der nogen her der har nogen erfaringer med den slags ?

Det lyder som en defekt viskerkontakt alternativt et defekt
intervalviskerrelæ.

Mvh
Claus

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-03-05 13:39

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en defekt viskerkontakt alternativt et defekt
> intervalviskerrelæ.
>
> Mvh
> Claus

Det kunne eventuelt også væren den kontakt, som sidder i viskermotoren, som
er ved at være dårlig. Så giver den ikke signal tilbage, når den er
udgangsstilling og bliver således ved med at køre. Jeg har selv leget lidt
med samme problem med bagrudeviskeren. Det var på grund af den knap så
smarte løsning med sprinkler-dyse-røret gennem viskerakslen. Det har en
tendens til at irre fast inden i akslen og bliver så vredet over. Og når den
så fylder gearhuset på viskeren op med sprinklervæske, ja så skal det jo gå
galt....

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 16:58

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> så fylder gearhuset på viskeren op med sprinklervæske, ja så skal det jo

Så kan du lære det, husk at smøre den mindst en gang om året.
Et lille dryp "snask" efter eget valg ned langs dysen.

Jeg synes nu det er ret smart at dysen er skjult i akslen.
Men det koster lidt viskermotorer for dem som glemmer at smøre :(

--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-03-05 17:40

> [...]
>
> Jeg synes nu det er ret smart at dysen er skjult i akslen.
> Men det koster lidt viskermotorer for dem som glemmer at smøre :(

Jep - jeg lærte også af det - nu kender jeg prisen på en ny
bagrude-viskermotor
I første omgang blev den nu bare reppet - boret røret ud af akslen og
erstattede det med et plasticrør. Det fungerede upåklageligt et par år, men
så begyndte det at knibe lidt igen. Så gad jeg ikke bøvle mere med den og
købte en ny.

mvh
Torben Madsen

Fra : Torben Madsen

Dato : 04-03-05 09:56

Nåja - glemte lige at oplyse om prisen, hvis andre skulle få samme smarte
idé IKKE at smøre den.

Den koster hos VW syd for grænsen 82,00 Eur + 16% Mwst = 95,12 Eur.

Det kan man købe nogle dåser smøremidler for.....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-05 10:54

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> wrote in message
> Nåja - glemte lige at oplyse om prisen, hvis andre skulle få samme smarte
> idé IKKE at smøre den.

Hvordan smøres den, det er nemlig det samme på min 306'er ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 15:03

> Hvordan smøres den, det er nemlig det samme på min 306'er ?

Lidt smøremiddel ned rundt ved dysen, hvor røret går igennem akslen. til
viskerarmen.

Fra : Thassman

Dato : 05-03-05 23:35

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Lidt smøremiddel ned rundt ved dysen, hvor røret går igennem akslen. til
> viskerarmen.

Jeg takker for alle de gode råd

/Tommy

Fra : phk

Dato : 03-03-05 16:11

"Thassman" <ThasFJERNANDEN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har netop købt en passat st. 1999.

Hos en forhandler? Så har du stadig reklamationsret på den (det har du også
hvis den er købt privat med mindre andet er aftalt).

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500