Drunket motor - katalysator?
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 02-03-05 11:01

Hejsa!

Ja, jeg er jo den berømte indehaver af en bovlam Mondeo 1,8 årgang 1994....
Her til formiddag ville den ikke starte, altså det vil sige at den fint nok
kørte rundt, men motoren sprang bare ikke igang.....
Så fulgte jeg Instruktionsbogen til bilen for "Drunket motor". Den sagde at
pedalen skulle være helt i bund, og så skulle bilen startes. Det gjorde jeg
så, og den startede med det samme. Men mit spørgsmål er nu, om katalysatoren
har taget skade? For jeg mindes noget om at man skal holde foden væk fra
speederen når biler med indsprøjtning startes, ellers kommer der uforbrændt
benzin med ud i katalysatoren, som forbrændes der, med ødelagt katalysator
til skade...?

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-05 11:03

Jacob Bjørn wrote:
> [...]
> benzin med ud i katalysatoren, som forbrændes der, med ødelagt katalysator

Kør en god lang tur, lugter den af rådne æg fra udstødningen?
Jeg tror der skal en del mere til.

Mvh
Roberto

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 02-03-05 11:26

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jacob Bjørn wrote:

> Kør en god lang tur, lugter den af rådne æg fra udstødningen?
> Jeg tror der skal en del mere til.

Jeg kørte lige en tur på 5-6 km bagefter, men fik ikke lige lugtet til
udstødningen......Er det forsent at gøre det nu, eller...?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-05 11:30

Jacob Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kørte lige en tur på 5-6 km bagefter, men fik ikke lige lugtet til
> udstødningen......Er det forsent at gøre det nu, eller...?

Jeg tror ikke der sker den noget.

Mvh
Roberto

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 02-03-05 11:35

> Jeg tror ikke der sker den noget.

Ja ok, men det jeg tænkte på, var om den stadig ville lugte af rådden æg,
hvis katalysatoren er færdig?

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 16:28

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> foden væk fra speederen når biler med indsprøjtning startes, ellers kommer
> der uforbrændt benzin med ud i katalysatoren, som forbrændes der, med

Er også sket for mig et par gange at hvis jeg er kommet til at slippe
koblingen lidt for hurtigt så den går i stå, så er den komplet umulig at
starte igen. Den skal have mega meget gas før man langsomt får hostet liv i
den igen.
Min kat fungerer stadig upåklageligt selv efter 290.000 Km

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 02-03-05 17:26

> [...]
> i den igen.
> Min kat fungerer stadig upåklageligt selv efter 290.000 Km

Ok, den har dog stået stille i 2 dage, så den har bare godt kold....
Min har også lige passeret 290.000 km her i mandags.....