/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chiptuning Marea
Fra : S.B.


Dato : 02-03-05 00:18

Nogen her omkring Århus der gør i det?
og noget helt andet, hvordan bliver ens brændstof økonomi, når man begynder
at chippe vognen?

Steen



 
 
phk (02-03-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 02-03-05 00:32


"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:6L6Vd.704$CX.545@news.get2net.dk...

> Nogen her omkring Århus der gør i det?
> og noget helt andet, hvordan bliver ens brændstof økonomi, når man
> begynder at chippe vognen?

Når du fyrer til den koster det brændstof og HVIS den skulle gå længere på
literen når du kører pænt, så er det så lidt at det i det lange løb kun kan
koste ekstra brændstof.

Andre vil påstå det modsatte - men jeg tvivler på nogen der er nogen der
justerer på en brændstofpumpes indstillinger for at få den til at køre stærk
som så bagefter justerer på den igen får at få den til at køre længere på
literen under delbelastninger.

Mine 5 cent.
--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500



Søren C. Fischer (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 02-03-05 01:05

S.B. skrev:

> Nogen her omkring Århus der gør i det?

Scantune i Galten er ferm til den slags
www.scantune.dk

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Fiat Seicento Sporting Abarth
Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Kent Glerup (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 02-03-05 19:37


"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:6L6Vd.704$CX.545@news.get2net.dk...
> Nogen her omkring Århus der gør i det?
> og noget helt andet, hvordan bliver ens brændstof økonomi, når man
begynder
> at chippe vognen?

Som nævnt andetsted: Scantune i Galten. Han kan krammet.
Økonomien vil nok være omkring det samme. Der findes folk der påstår diverse
vilde ting mht. chiptuning på suge-benzinere. De har nok opnået en
forbedring fordi de efter optimeringen er begyndt at tænke mere over
kørestilen.

Per (Scantune) fandt ca. 10HK i vores Fabia, samt en noget forbedret
speederrespons. Største forbedring var et væsentligt forbedret moment mellem
2000 og 3000 omdr/min. At motoren så trækker meget mere frit de sidste 1000
omdrejninger, er jo bare rart :) Den roterer sgu' når den afleverer sine ca.
115HK, den lille 1,4'er

MVH
Kent Glerup



Jan W Nielsen (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-03-05 21:35

> Per (Scantune) fandt ca. 10HK i vores Fabia, samt en noget forbedret
> speederrespons. Største forbedring var et væsentligt forbedret moment
> mellem
> 2000 og 3000 omdr/min. At motoren så trækker meget mere frit de sidste
> 1000
> omdrejninger, er jo bare rart :) Den roterer sgu' når den afleverer sine
> ca.
> 115HK, den lille 1,4'er

Pas på gearkassen - modeller med magnesium-hus er skrøbelig - så kør den
fornuftigt.

/Jan W Nielsen



Kent Glerup (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 03-03-05 18:21


>
> Pas på gearkassen - modeller med magnesium-hus er skrøbelig - så kør den
> fornuftigt.

Nu er det jo ikke fordi den har fået en masse ekstra moment.. Det er jo blot
en sugemotor.



Jan W Nielsen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-03-05 18:26

> > Pas på gearkassen - modeller med magnesium-hus er skrøbelig - så kør den
> > fornuftigt.

> Nu er det jo ikke fordi den har fået en masse ekstra moment.. Det er jo
blot
> en sugemotor.

Men - men modellen er kendt for at flække huset omkring gearkassen..

....jég kørte den i hvert fald "med hovedet", hvis jég havde den..

/Jan W Nielsen



Kent Glerup (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 03-03-05 21:04


>
> Men - men modellen er kendt for at flække huset omkring gearkassen..

Tjahh.. VW har jo lavet et par uheldge gearkasser gennem tiden!

> ...jég kørte den i hvert fald "med hovedet", hvis jég havde den..

Jeg har altid været god mod mit materiel :) Specielt gearkassen faktisk.



Henrik B. (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-03-05 15:21


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:d0510b$2u75$1@news.cybercity.dk...

> Per (Scantune) fandt ca. 10HK i vores Fabia, samt en noget forbedret
> speederrespons. Største forbedring var et væsentligt forbedret moment
> mellem
> 2000 og 3000 omdr/min. At motoren så trækker meget mere frit de sidste
> 1000
> omdrejninger, er jo bare rart :) Den roterer sgu' når den afleverer sine
> ca.
> 115HK, den lille 1,4'er

Og den omgang kostede hvad?

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Kent Glerup (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 03-03-05 18:22


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42271d34$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:d0510b$2u75$1@news.cybercity.dk...
>
> > Per (Scantune) fandt ca. 10HK i vores Fabia, samt en noget forbedret
> > speederrespons. Største forbedring var et væsentligt forbedret moment
> > mellem
> > 2000 og 3000 omdr/min. At motoren så trækker meget mere frit de sidste
> > 1000
> > omdrejninger, er jo bare rart :) Den roterer sgu' når den afleverer sine
> > ca.
> > 115HK, den lille 1,4'er
>
> Og den omgang kostede hvad?

Lige omkring 2800,-

Trimmet direkte i motorstyring. Altså ingen chip skiftet, eller ekstra boks
monteret.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste