Så kan de lære det
Fra : phk

Dato : 01-03-05 23:18

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=3&Id=230217

Nogle snothvalpe havde brudt 5 biler op og stjålet fra bilerne.

De blev fanget i en trappeopgang.

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 23:27

> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=3&Id=230217
>
> Nogle snothvalpe havde brudt 5 biler op og stjålet fra bilerne.
>
> De blev fanget i en trappeopgang.

....og løsladt efter endt afhøring. (suk)

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-03-05 23:34

On Tue, 1 Mar 2005 23:27:07 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

>...og løsladt efter endt afhøring. (suk)

Hvad vil du ellers gøre?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 23:42

> Hvad vil du ellers gøre?

Hive forældrene ind og fortælle dem hvem der har ansvaret for opdragelsen af
børn.
Så en pæn bøde og et krav om erstatning.
En forskrækkelse kunne også være på sin plads, så et kort tvunget besøg i et
fængsel på nogle timer, kunne måske også gavne.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-03-05 23:51

On Tue, 1 Mar 2005 23:42:17 +0100, "Tom"

>Hive forældrene ind og fortælle dem hvem der har ansvaret for opdragelsen af
>børn.

Det er de sociale myndigheder, der skal gøre det - de har også fået
overdraget sagen.

>Så en pæn bøde og et krav om erstatning.

Erstatning har politiet ikke noget med at gøre. Bøde kan politiet ikke
uddele, da idioterne er under 15 år.

>En forskrækkelse kunne også være på sin plads, så et kort tvunget besøg i et
>fængsel på nogle timer, kunne måske også gavne.

Muligvis spærre dem inde indtil, forældrene henter dem. Måske lærer de
noget af det.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 23:58

> Det er de sociale myndigheder, der skal gøre det - de har også fået
> overdraget sagen.

Derfor kan politiet sagtens fortælle forældrene om alvoren. Det ene
udelukker ikke det andet.

> Erstatning har politiet ikke noget med at gøre. Bøde kan politiet ikke
> uddele, da idioterne er under 15 år.

Forældrene kan drages til ansvar

> Muligvis spærre dem inde indtil, forældrene henter dem. Måske lærer de
> noget af det.

Jeg vil da mene at hvis de har mulighed for at tilbageholde dem i 24
timer....så bør de gøre det som et minimum

--
Tom

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-03-05 00:39

Tom wrote:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Derfor kan politiet sagtens fortælle forældrene om alvoren. Det ene
> udelukker ikke det andet.

> Forældrene kan drages til ansvar

Vrøvl, de er selv erstatningsansvarlige.

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-03-05 01:10

> Derfor kan politiet sagtens fortælle forældrene om alvoren. Det ene
> udelukker ikke det andet.

Det gør de da også.

> Forældrene kan drages til ansvar

Nej.

> Jeg vil da mene at hvis de har mulighed for at tilbageholde dem i 24
> timer....så bør de gøre det som et minimum

Hvor ? Synes du ikke, at de trange fængsler med manglende celler burde
bruges på nogle lidt mere seriøse forbrydere ?

/Caspersen

Fra : phk

Dato : 02-03-05 07:41

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ? Synes du ikke, at de trange fængsler med manglende celler burde
> bruges på nogle lidt mere seriøse forbrydere ?

Bliver de ikke det?

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-03-05 16:18

> Bliver de ikke det?

Jo! De er *overfyldte* og der er op til 14 mdr´s ventetid på afsoning. Det
er netop derfor, at de ikke skal fyldes op med små snothvalpe, som tager
pladserne fra de rigtige forbrydere

/Caspersen

Fra : phk

Dato : 03-03-05 09:37

> [...]

> er netop derfor, at de ikke skal fyldes op med små snothvalpe, som tager

Hvis snothvalpene bliver tilbageholdt i 24 timer sidder de ikke i fængsel.

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-03-05 15:35

> Hvis snothvalpene bliver tilbageholdt i 24 timer sidder de ikke i fængsel.

Nej, så sidder de på en stol i et eller andet kontor - men det var Toms
oprindelige pointe, at de skulle afskrækkes ved at blive smidt i fængsel.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 15:54

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør de da også.

> Nej.

så behøver jeg ikke frygte hvis knægten sidder og downloader MP3 fra nettet
at jeg kan skal betale 80.000 Kr?

> Hvor ? Synes du ikke, at de trange fængsler med manglende celler burde
> bruges på nogle lidt mere seriøse forbrydere ?

Mig bekendt bliver folk sat i detension og ikke fængsel når det kun er
kortvarige tilbageholdelser

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-03-05 16:20

> så behøver jeg ikke frygte hvis knægten sidder og downloader MP3 fra
nettet
> at jeg kan skal betale 80.000 Kr?

Kun hvis forbindelsen er i dit navn, og det ikke kan bevises, at det er
knægten, som har downloadet

Nope, du er ikke ansvarlig for hans handlinger efter det 4. fyldte år (mener
det er 4)

> Mig bekendt bliver folk sat i detension og ikke fængsel når det kun er
> kortvarige tilbageholdelser

Børn må ikke sættes i detention. Detentioner er også kun til fulderikker.
Ædru bliver placeret i noget, der hedder venterum.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 16:33

> nettet
>
> Kun hvis forbindelsen er i dit navn, og det ikke kan bevises, at det er
> knægten, som har downloadet

Det er stadig sådan at enhver i dette land er uskyldig til ens skyld
BEVISES. Hvis jeg ikke har Mp3 filer liggende så....

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 16:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det er stadig sådan at enhver i dette land er uskyldig til ens skyld
>BEVISES.

Ikke hvis du kommer i klørene på p-selskaber eller anti-pirat-gruppen

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-03-05 18:00

Tom wrote:
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er stadig sådan at enhver i dette land er uskyldig til ens skyld
> BEVISES. Hvis jeg ikke har Mp3 filer liggende så....

Ja, i straffesager..
Men i private søgsmål gælder det bare om at overbevise dommeren...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-05 18:27

On Wed, 2 Mar 2005 16:20:21 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

> [...]
>knægten, som har downloadet
>
>Nope, du er ikke ansvarlig for hans handlinger efter det 4. fyldte år (mener

Efter det 5 år er barnet ansvarligt. Såfremt at de handlinger barnet har
taget ikke er efter Bonus pater reglen.
Flemming Jacobsen

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-03-05 18:59

> En forskrækkelse kunne også være på sin plads, så et kort tvunget besøg i
et
> fængsel på nogle timer, kunne måske også gavne.

6 måneder i Folsom.

Morgan

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-03-05 23:53

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Hvad vil du ellers gøre?

mangler du da forslag ? <grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-03-05 23:52

On Tue, 01 Mar 2005 23:52:51 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>mangler du da forslag ? <grin>

Til hvad panserne kan gøre? Næ, for de kan ikke rigtig gøre mere.

Det sjove ville have været, hvis en af bilejerne havde fået fat i
idioterne...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-05 18:29

On Tue, 01 Mar 2005 23:52:22 +0100, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>Til hvad panserne kan gøre? Næ, for de kan ikke rigtig gøre mere.
>
>Det sjove ville have været, hvis en af bilejerne havde fået fat i
>idioterne...

Vil ikke sige hvad jeg havde gjort ved dem. Men ved at en af mine
kammerter mistede sin bilradio og 20 CD'er mens at den holdte på en
offentligt oplyst parkeringsplads med frit sigt til vej. Det blev han
pænt tosset over og det ved jeg at jeg også ville være blevet.
Flemming Jacobsen