Ingen "bund" i bremsen
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 20:50

Jeg har fået et problem med mine bremser. Når jeg trykker pedalen ned går
den helt i bund, og bremser kun meget lidt. Hvis jeg pumper bremsen et par
gange bliver den hård og bremser normalt, men bliver efter lidt tid uden
tryk på blød igen.
Jeg har fået udluftet systemet, og der var tilsyneladende ikke luft i. ej
heller så hovedcylindren ud til at være utæt, og der manglede ikke
bremsevæske i nævneværdig grad
Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg og
ikke kan bremse

*Tobias Larsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-03-05 22:30

"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> skrev :

>Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg og
>ikke kan bremse

død hovedcylinder ;(

den er vist det man kalder grounded.
--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 22:58

> jan@Fedtegreven.dk

hey er der stadig liv i dig

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-03-05 23:36

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>hey er der stadig liv i dig

Ork ja ...

Rekorden er skam også kommet til live igen, med ny maskine

Fruentimmeret havde lånt den, da hendes Scorpio's generator valgte at
forlade denne verden - nok er det ikke hendes skyld, men ankommen
tilbage haltede den helt ad pommeren til, og sodede rørene, så det var
en lyst - så jeg måtte jo til det igen.
Jeg gad ikke efterprøve hendes påstand at den kun gik 5 på literen nu

Frisk maskine i - nu skal jeg bare lige hitte skruen, så den også kan
gå i tomgang - gemt godt den er så ;(

Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
mere livlig end den gamle var.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 23:35

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gå i tomgang - gemt godt den er så ;(
>
> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok

Men du havde ingen webcam denne gang ?

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-03-05 23:52

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Men du havde ingen webcam denne gang ?

nøehhhh - der var jo så koldt (*1) at vi måtte arbejde i stedet for
at lege ;)

*1
<<viser_kort_afstand_mellem_tommel_og_pegefinger.avi>>

....... og egentligt tager det jo længere tid at hitte og opsætte
legetøjet , end den smule motorskifte

Ufatteligt de altid er så nemme at smutte på gearkassen igen - hehe,
samme kobling kører nu på 3.die motor ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-03-05 00:11

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Frisk maskine i - nu skal jeg bare lige hitte skruen, så den også kan
> gå i tomgang - gemt godt den er så ;(

Et potmeter for enden af en ledning i pasagersiden oppe imod torpedostykket?

> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
> mere livlig end den gamle var.

Så kan jeg vel være godt tilfreds med min 13 13 13 12 ?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-03-05 01:27

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Et potmeter for enden af en ledning i pasagersiden oppe imod torpedostykket?

niks - det er ikke nogetmed sprøjt, men med den kære VaraJet

>Så kan jeg vel være godt tilfreds med min 13 13 13 12 ?

Hvorfor den ubalance ? - men flotte tal, bestemt

Der er sgu' noget af en forskel på en der kørte med 8 på alle 4
(og noget der lignede en gammel Polsk Kullemper set bagfra)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-03-05 03:34

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> niks - det er ikke nogetmed sprøjt, men med den kære VaraJet

Nårh ja, så sidder den jo bare derinde under*G*

> Hvorfor den ubalance ? - men flotte tal, bestemt

Ja jeg har ikke lige haft stunder til at undersøge det nærmere.

12eren er den der sidder nærmet på mig, så måske den er bange for mig?

> Der er sgu' noget af en forskel på en der kørte med 8 på alle 4

Fy for den, kan man da overhovedet køre med sådan en?

Man burde egentlig også måle underkompresionen med en eller anden skala.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-03-05 08:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Nårh ja, så sidder den jo bare derinde under*G*

Jep - har fundet den - den er jo "tamper proof" beskyttet
(uvist af hvilken årsag)

>12eren er den der sidder nærmet på mig, så måske den er bange for mig?

Har du da talt dårligt til den ?

>Fy for den, kan man da overhovedet køre med sådan en?

Ja - men den guffer alt for godt i sig af varene

>Man burde egentlig også måle underkompresionen med en eller anden skala.

det gør man da også - skru oliedækslet af og se om det bliver blæst af
;)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-03-05 07:25

Tue, 01 Mar 2005 23:36:17 +0100, skrev jan@fedtegreven.dk, på 26
linier, i <n8r921t9aj9r1js24g53v4ru50f2hlov0l@dtext.news.tele.dk>, :

>Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
>mere livlig end den gamle var.

Jaja det trix kan jeg også...

Lidt tyk olie ned i cyllinderen først

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-03-05 08:04

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev

> Jaja det trix kan jeg også...

> Lidt tyk olie ned i cyllinderen først

Snydepels!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-03-05 08:35

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> skrev :

>Lidt tyk olie ned i cyllinderen først

snyd og bedrag ;)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-03-05 08:46

Wed, 02 Mar 2005 08:35:17 +0100, skrev jan@fedtegreven.dk, på 13
linier, i <75ra21tcrn0h4nglhmd8jglvakt8h5lh74@dtext.news.tele.dk>, :

>snyd og bedrag ;)

Hvadfanden det er vel nødvendigt på en gammel Opel motor

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-03-05 12:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
> mere livlig end den gamle var.

12,5 hest på hver cylinder?
Det giver jo 4*12,5=50 heste og du siger livlig?

Nå, det var ikke det du mente?

Velgenopstået

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 15:41

"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> 12,5 hest på hver cylinder?
> Det giver jo 4*12,5=50 heste og du siger livlig?
>
> Nå, det var ikke det du mente?

Nej det var moment (Nm)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 22:20

"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremsevæske i nævneværdig grad
> Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg

Så er det STADIG luft i systemet.
Eller også er en hjulcylinder kraftig utæt.

'*Hvordan er det blevet udluftet?
Det med at sidde og trampe på pedalen mens en anden løsner m.m. er ikke
nogen god måde at udlufte bremser på.
Man skal helst bruge en udlufter der suger væsken / luften ud af systemet
via trykluft

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 01-03-05 23:49

> [...]
> Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg

En bil der ikke kan bremse er ubrugelig. Ihvertfald som transportmiddel. Det
lyder fuldstændig som om der _er_ luft i bremserne.

Martin

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-03-05 23:58

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev :

>En bil der ikke kan bremse er ubrugelig. Ihvertfald som transportmiddel.

ikke alene det...... ;(

>Det lyder fuldstændig som om der _er_ luft i bremserne.

Alle de gange jeg har oplevet sådan et phænomen, har det været en udu
(opslidt) hovedcylinder, hvor bremsevædsken ryger forbi gummierne.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-03-05 00:22

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Alle de gange jeg har oplevet sådan et phænomen, har det været en udu
> (opslidt) hovedcylinder, hvor bremsevædsken ryger forbi gummierne.

Det var også min dom.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 20:03

> [...]
> bremsevæske i nævneværdig grad
> Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg

Min Vectra lavede samme stunt omkring nytår...

Der var gået sådan en kryds-fjederting, der trækker de bagerste
bremseklodser væk fra skiven igen når fodpedalen slippes. Om din er bygget
på samme måde ved jeg ikke :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94