Kartel eller bare prisændring på spotprise~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-05 14:09

Hej NGs.

For at holde lidt øje med åprisudviklingen på diesel har jeg tilmeldt mig
email notifikationer fra bl. OK og UnoX, så jeg får en mail når de ændrer
priser.
Her kl. 13.56 fik jeg en mail fra OK, om at de pr. 2/3-2005 sætter benzin
ned med 7 øre. Et minut efter 13.57 kommer der en mail fra UnoX om det
samme.

Har cheferne siddet sammen og aftalt det eller følger olieselskaberne
prisændringer på oliebørsen så slavisk og automatisk ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : BJ

Dato : 01-03-05 14:11

KLIP

> Har cheferne siddet sammen og aftalt det eller følger olieselskaberne
> prisændringer på oliebørsen så slavisk og automatisk ?

Du kan være forvisset om, cheferne følger markedet uhyre nøjagtigt.

Der er jo (rigtig store) penge i lortet.

--
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-05 14:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du kan være forvisset om, cheferne følger markedet uhyre nøjagtigt.

Det er jeg heller ikke i tvivl om.

> Der er jo (rigtig store) penge i lortet.

Det var en nedsættelse af prisen, men selvfølgelig følger man ikke med så
napper konkurrenterne kunderne.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 14:13

On Tue, 1 Mar 2005 14:08:30 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

> [...]
>
>Har cheferne siddet sammen og aftalt det eller følger olieselskaberne
>prisændringer på oliebørsen så slavisk og automatisk ?

Hmmm......virker da meget morsomt Det gør de ikke, har de selv
sagt - og det kan åbenbart ikke rigtig bevises. Det virker bare
utroligt at ændringerne på øre er ens - en gang imellem kunne man da
forvente en regnefejl fra et af selskaberne
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : BJ

Dato : 01-03-05 14:15

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> utroligt at ændringerne på øre er ens - en gang imellem kunne man da
> forvente en regnefejl fra et af selskaberne

De køber vel brændstoffet hos den samme broker..?

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-05 14:20

> De køber vel brændstoffet hos den samme broker..?

Stadig - der er garanteret ikke 2 selskaber der har samme omkostninger.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 01-03-05 14:26

KLIP

> Stadig - der er garanteret ikke 2 selskaber der har samme omkostninger.

Det er da et godt argument.

De er nogen banditter alle til hobe.

--
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-05 14:18

<Ivan Madsen> wrote in message

> [...]
> utroligt at ændringerne på øre er ens - en gang imellem kunne man da
> forvente en regnefejl fra et af selskaberne

Og udsendelse af mail inden for det samme minut.

OK mail sendt: Date: Tue, 1 Mar 2005 13:54:46 +0100
UnoX mail sendt: Date: Tue, 1 Mar 2005 13:54:54 +0100

Altså inden for 8 sek. )

--
mvh/rg. Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 20:05

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
> Har cheferne siddet sammen og aftalt det eller følger olieselskaberne
> prisændringer på oliebørsen så slavisk og automatisk ?

Forklaringen på den hurtige reaktion er sikkert at blandt dem OK sender
sms til er ansatte ved UnoX, og omvendt.

(Og så glemte du 1) at oplyse at du x-poster og 2) at sætte en x-fut på)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-05 08:40

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Forklaringen på den hurtige reaktion er sikkert at blandt dem OK sender
> sms til er ansatte ved UnoX, og omvendt.

8 sekunder

> (Og så glemte du 1) at oplyse at du x-poster og 2) at sætte en x-fut på)

Undskyld

--
mvh/rg. Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-05 10:28

In article <42246950$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> Har cheferne siddet sammen og aftalt det eller følger olieselskaberne
> prisændringer på oliebørsen så slavisk og automatisk ?

Måske abonnerer direktøren for UnoX på OK's nyhedsbrev?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-05 10:37

"Christian Bech" <christian.bech@mail.tele.dk> wrote in message

> Måske abonnerer direktøren for UnoX på OK's nyhedsbrev?

Sikkert, og sender så sin mail ud 8 sek efter ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 11:31

| Sikkert, og sender så sin mail ud 8 sek efter ?

Han er hurtig på tasterne.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-05 11:52

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Han er hurtig på tasterne.

Copy/paste - og sendes jo med egen afsender.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!