Ford Fiesta 1.6 Tdci
Fra : ChipMIK

Dato : 01-03-05 10:37

Hej

Er der nogen af jer der kører sådan et bæst ? Jeg har lige bestilt 1 :)

MVH

ChipMIK

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 01-03-05 16:03

ChipMIK wrote
>Hej
>
>Er der nogen af jer der kører sådan et bæst ? Jeg har lige bestilt 1 :)
>
>MVH
>
>ChipMIK

Jeg har ikke prøvet netop dén motor, men bilen er min absolutte favorit i
klassen. Ualmindelig dejlig bil!

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 17:09

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> ChipMIK wrote

> Jeg har ikke prøvet netop dén motor, men bilen er min absolutte favorit i
> klassen. Ualmindelig dejlig bil!

Ja bilen er ikke dårlig, har selv haft en 79'er og min mor har en 97'er. Den
er rimelig gennemført og stabil efter mere end 25 års udvikling og
produktion.

--
Tom

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 01-03-05 17:11

>Ja bilen er ikke dårlig, har selv haft en 79'er og min mor har en 97'er.
Den
>er rimelig gennemført og stabil efter mere end 25 års udvikling og
>produktion.

Jeg har kun prøvet den nyeste udgave, men den er jeg som sagt helt vild med
:)

Fra : ChipMIK

Dato : 01-03-05 20:43

> Den
>
> Jeg har kun prøvet den nyeste udgave, men den er jeg som sagt helt vild
med
> :)

Det var/er :) vi også..men syntes 1.4 TDCi er FOR langsom.......

Prisen løber godtnok op...med Trend som udstyrsniveau og tja alt der ellers
kan smides i den -airbag i siden og rygerpakken.

Når det så er gennemskuet hvad forskellen mellem den 90 HK der ligger i den
og de 110 som focus har..tja så får den nok lige lavet lidt ved sig, så lige
en boks på/chippes.....så nærmer vi os småt de 140 Hk he he..nå
drømmetænkning indtil konen giver lov :)

hygge

ChipMIK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-03-05 23:21

> Når det så er gennemskuet hvad forskellen mellem den 90 HK der ligger i
> den
> og de 110 som focus har..

Variabel geometrisk turbolader med intercooler.

> tja så får den nok lige lavet lidt ved sig, så lige
> en boks på/chippes.....så nærmer vi os småt de 140 Hk he he..

120 hk er nok mere realistisk - men når det er diesel-hypper er det også
rigeligt..

/Jan W Nielsen

Fra : ChipMIK

Dato : 01-03-05 23:59

Og jeg mener at have læst "et-eller-andet-sted" at der sidder andre dyser på
110 Udgaven..så lad os sige jeg får den i "fabrikstrim" på 110 HK (evt
0.2-0,3 bar ekstra ladetryk) og så en boks oveni...så er jeg forhåbentlig i
nærheden af de 135-140 HK

> Variabel geometrisk turbolader med intercooler.

> 120 hk er nok mere realistisk - men når det er diesel-hypper er det også
> rigeligt..
>
> /Jan W Nielsen

Sorry det var i gamle dage på Xsara / Xantia (kørte sku godt så´n en Xantia
HDi med Powersys boks på :) )....Fiestaudgaven har også variabel geometri og
intercooler...det siger ford´s folder ihverttilfælde...har ikke haft chance
for at se et rigtigt motorrum endnu :(

Utroligt at skulle købe for 220.000 bil uden at kunne prøve først LOL

ChipMIK