benzinfilter
Fra : Tom Andersen

Dato : 01-03-05 01:47

Hej

Jeg har lige installeret et benzinfilter på min BX14. Filteret er
gennemsigtigt så man faktisk kan se benzinen blive suget gennem filteret og
videre ind i karburatoren. I den forbindelse har jeg et spørgsmål. Er det
normalt at benzinen er vildt sort ? Benzinen virker nærmest som en emulsion
af 2 væsker hvor sorte perler danser rundt ovenpå den klare benzin. Hvad i
alverden er det ??? Filteret er allerede kulsort efter 1 km (var gult til
at begynde med). Det skal siges at jeg har puttet karburatorsprit i tanken.

Har nogen bemærket noget lignende ved skift/installation af benzinfilter ?

venligst Tom

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 07:08

"Tom Andersen" <taerenskjold@hotmail.com> skrev i en meddelelse Benzinen
virker nærmest som en emulsion
| af 2 væsker hvor sorte perler danser rundt ovenpå den klare benzin. Hvad i
| alverden er det ???

Vand & skidt, bundfald fra tanken, godt du har et filter.

Fra : Kito

Dato : 01-03-05 07:14

> [...]
> karburatorsprit i tanken.
>
> Har nogen bemærket noget lignende ved skift/installation af benzinfilter ?

Min umiddelbare reaktion er, at så er det da godt at du har monteret
filtret, for det tyder på det hjælper og der har været behov for det.
Jeg havde en gammel folkevogn 412 som kunne gå i stå ved for mange
omdrejninger. Ved en nærmere inspektion opdagede jeg at den tidligere ejer
havde monteret et lignende filter. jeg udskiftede filtret og problemet var
løst.

vh
Poul