Nissan Micra 1.0 2002 - plus/minus ?
Fra : André T.

Dato : 28-02-05 22:00

Har kig på en Nissan Micra 1.0 comfort, fra 2002, til min mor.

Er der noget man skal kigge efter på bilen?
Den er ikke undervognsbehandler, men det regner jeg med at bliver gjort til
sommer.

Det er en Nissan forhandler og de giver 3 mrd. med 100% garanti på bilen.

Han fortalte at de har kæde, så ingen tandrem skift... Super.

Fra : phk

Dato : 28-02-05 22:10

"André T." <fisker@kutter.nordsoen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> til sommer.
>
> Det er en Nissan forhandler og de giver 3 mrd. med 100% garanti på bilen.

Spørg dem om de har tænkt sig at overholde købeloven - 2 års
reklamationsret. Hvis ikke, find et andet sted.

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : André T.

Dato : 01-03-05 00:10

> Spørg dem om de har tænkt sig at overholde købeloven - 2 års
> reklamationsret. Hvis ikke, find et andet sted.

Det er en DAF slutseddel, der skal skrives, og jeg går ikke ud fra de ikke
vil overholde 2 år's reklamationsrettten.

Men efter de 3 måneder med 100% garanti, er der vel ikke de vilde ting at
komme efter, på en 3 år gammel bil?

Jeg har lidt indtrykket af de fleste der kommer efter 1½ år med ting de vil
have lavet i henhold til reklamationsrettten/købeloven, er dem der altid
brokker sig over ting, på værkstedet....

Selvfølgelig kan der være undtagelser, men helt ærligt, dem der kommer med
batteri, udstødning, bremser og den slags, efter næsten 2 år, er jo til
grin.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-05 00:16

Hej!

André T. wrote:

> Selvfølgelig kan der være undtagelser, men helt ærligt, dem der kommer med
> batteri, udstødning, bremser og den slags, efter næsten 2 år, er jo til
> grin.

På den anden side, hvis den "smider" gearkassen om 14 mdr. bliver du glad for
reklamationsretten...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : André T.

Dato : 01-03-05 01:05

> På den anden side, hvis den "smider" gearkassen om 14 mdr. bliver du glad
> for reklamationsretten...!

Enig !

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-03-05 01:52

> Enig !

Efter 14 måneder skal bilejeren bevise overfor forhandleren at der var en
fejl på gearkassen da han købte bilen. Inden for de første 6 måneder efter
købet er bevisbyrden omvendt, hvilket gør det meget lettere for bilejeren.

Mvh

Emil