Folmer på Christiansborg?
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 20:17

Hej

Gad vide om Folmer er at finde på Christiansborg i morgen

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=345862/

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 21:05

> Gad vide om Folmer er at finde på Christiansborg i morgen
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=345862/

Kører selv som chauffør - det lyder helt vildt at de/vi kan kan komme
til at tabe mellem 50-150.000 kr om året.
Vidste godt at der er mange timer i faget men de beløb lyder da lidt vildt.

Mvh. Allan (Som er glad for at jeg kan nøjes med 40-45 timer om ugen)

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 21:07

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> [...]
> vildt.
>
> Mvh. Allan (Som er glad for at jeg kan nøjes med 40-45 timer om ugen)

som alt andet så gar man sikkert taget værste exempel

--
Tom

Fra : hanzen

Dato : 01-03-05 12:10

> [...]
> til at tabe mellem 50-150.000 kr om året.
> Vidste godt at der er mange timer i faget men de beløb lyder da lidt

Udtrykket *langtidschauffør* er vel ikke opstået uden grund.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 12:55

hanzen skrev:

> Udtrykket *langtidschauffør* er vel ikke opstået uden grund.

Det er godtnok også et nyt udtryk for mig. LangTURSchauffør ved jeg hvad er.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : hanzen

Dato : 01-03-05 13:11

> Det er godtnok også et nyt udtryk for mig. LangTURSchauffør ved jeg hvad
> er.

En lang tur tager lang tid. En meget lang tur ( eller mange mindre) tager
endnu længere tid.
Vi brugte det meget for 20-25 år siden.
Flere af firmaets ratslaver levede fuldt op til betegnelsen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 18:54

hanzen skrev:

> En lang tur tager lang tid. En meget lang tur ( eller mange mindre) tager
> endnu længere tid.
> Vi brugte det meget for 20-25 år siden.
> Flere af firmaets ratslaver levede fuldt op til betegnelsen.

Der er stor forskel på om betegnelsen bruges eller _kan_ bruges.

Men jeg har ikke hørt den før, så mon ikke det er et "firma-udtryk"?

Derimod hørte jeg så lige at "Rat-og-pedal-arbejder" åbenbart har opnået
status som almindelig brugt.

Fra : hanzen

Dato : 01-03-05 19:50

> [...]
>
> Men jeg har ikke hørt den før, så mon ikke det er et "firma-udtryk"?
>
> Derimod hørte jeg så lige at "Rat-og-pedal-arbejder" åbenbart har opnået

Den er da også meget gammel.

Jamen jeg ved da godt det hedder*lang-turs-chauffør*, men i virkeligheden er
det ofte *lang-tids-chauffør*
Køreliderligheden tager ofte overhånd.
Det værste eksempel jeg på stående fod kan mindes var en der ikke kunne sige
nej til liiiige et læs mere inden fyraften. Resultatet var at han kom for
sent hjem til et hus fuldt af gæster der fejrede konens 50 års fødselsdag.
Sønnen fortalte mig senere at " hun var sur"
Jeg kan huske flere der var direkte kede af at holde ferie. Så var der jo en
anden der skulle køre i "deres" bil..Og bagefter var der altid en masse
vrøvl med at bilen var beskidt, askebægeret ikke tømt o.s.v.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 20:43

hanzen skrev:

> Den er da også meget gammel.

Det kan den anden også være - lokalt.

> Jamen jeg ved da godt det hedder*lang-turs-chauffør*, men i virkeligheden er
> det ofte *lang-tids-chauffør*
> Køreliderligheden tager ofte overhånd.

Det er ikke altid køreliderlighed der gør det. Men nok lige så meget at
få så mange penge med hjem at det kan betale sig at stå op om morgnen.

Så du ham der fortalte hvad vores timeløn er for chaufførarbejde?

> [...]
> sent hjem til et hus fuldt af gæster der fejrede konens 50 års fødselsdag.
> Sønnen fortalte mig senere at " hun var sur"

Så syntes jeg da godtnok den jeg har hørt om der har kørt nonstop fra
Italien til DK er værrere. Her snakker vi op til 30 timer bag rattet
uden hvil. (Om det er lovlig? Nej s*u da. Direkte uansvarligt)

> Jeg kan huske flere der var direkte kede af at holde ferie. Så var der jo en
> anden der skulle køre i "deres" bil..Og bagefter var der altid en masse
> vrøvl med at bilen var beskidt, askebægeret ikke tømt o.s.v.

Der findes da heller ikke noget værrere end at komme tilbage fra ferie
og så bruge første uge til at konstatere fejl på bilen, og anden uge til
at få dem udbedret.

Og det er en af de ting som det nye direktiv vil medføre. At flere
chaufførere skal deles om bilerne. Og at der dermed ikke bliver nogen
der tager ansvaret for at holde bilen i orden.

Fra : Leonard

Dato : 01-03-05 21:15

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og det er en af de ting som det nye direktiv vil medføre. At flere
>chaufførere skal deles om bilerne. Og at der dermed ikke bliver nogen
>der tager ansvaret for at holde bilen i orden.

Når det på en hyrevogn kan lade sig gøre at 2 faste og 2 afløsere
deler en bil og holder den ren og iorden, så kan det vel også lade sig
gøre med en lastbil. Det er da bare et spørgsmål om disciplin og
selvjustits blandt chaufførerne.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 21:41

Leonard skrev:

> [...]
> deler en bil og holder den ren og iorden, så kan det vel også lade sig
> gøre med en lastbil. Det er da bare et spørgsmål om disciplin og

For hyrevognen er det noget der sker to gange om dagen. I eksportbilen
sker det måske hver anden, eller tredie, uge.

Fra : Leonard

Dato : 01-03-05 20:40

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>"Rat-og-pedal-arbejder"
i Odense blandt hyrevognene kaldes de chauffører, der ikke kan finde
ud af at yde god service til kunderne og at passe vognen godt, for
"ratholdere"

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 21:39

Leonard skrev:

> i Odense blandt hyrevognene kaldes de chauffører, der ikke kan finde
> ud af at yde god service til kunderne og at passe vognen godt, for
> "ratholdere"

Nu er kundeservice jo ikke det store element i lastbilerne, så der
bruger vi "ratholder" om dem der ikke kan køre bil.

Fra : Leonard

Dato : 01-03-05 21:53

>Nu er kundeservice jo ikke det store element i lastbilerne, så der
>bruger vi "ratholder" om dem der ikke kan køre bil.

Det hører under ikke at passe vognen godt

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 21:56

Leonard skrev:

> Det hører under ikke at passe vognen godt

Det er netop det der er problemet.
Har kørt i et firma hvor der bare ikke var noget der hed fast bil. Og
noget så simpelt som at pudse ruderne var ikke noget "man" ofrede tid på.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-02-05 21:06

Tom skrev:
> Gad vide om Folmer er at finde på Christiansborg i morgen
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=345862/

Ikke hvis han holder planen, for så skulle han være et eller andet sted
omkring Stokholm eller Helsinki i morgen. (Såvidt jeg har forstået
hvordan hans arbejde er tilrettelagt)

Men jeg undrer mig over at man går så meget op i den lov. Nu har den
været gældende for alle ander end kørende personale siden engang i 2002.

Men jeg har da ikke hørt om en eneste sag om at, f.eks., IT-personale
har arbejdet over 48 timer i snit om ugen.

Så jeg forventer naturligvis at kontrol af lovens overholdelse bliver
foretaget i samme omfang som den er blevet det overfor andre ansatte.

(M.a.o. nul kontrol overhovedet)

Men fordi det nu er stillet op så chaufførene kan kontroleres i hovede
og r*v, bliver vi jo nok de eneste der bliver tvunget til at overholde
loven.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-03-05 09:14

En helt masse bits fra Finn Guldmann til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Men jeg har da ikke hørt om en eneste sag om at, f.eks., IT-personale
> har arbejdet over 48 timer i snit om ugen.

Nu kan der siges mange grimme ting om IT-personale, men de har altså ikke den
store mulighed for at slå folk ihjel, som følge af manglende opmærksomhed.
Desuden er IT-personale tilsyneladende ansvarsfritaget i stort set alle
henseender, så man kan roligt lade dem arbejde 22 timer i døgnet hvis man
vil.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Lies, deceit, mixed messages... this is turning into a real marriage"
-- John Travolta as Castor Troy in 'Face/Off'

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-03-05 09:18

Henrik Bøgh skrev:

> [...]
> Desuden er IT-personale tilsyneladende ansvarsfritaget i stort set alle
> henseender, så man kan roligt lade dem arbejde 22 timer i døgnet hvis man

Nej, men de bryder loven på akkurat sammen måde som chaufførene.

Chaufførene er jo i forvejen reguleret med køre-hviletids reglerne.

Og det kunne jo være det kom flere fejlfrie programmer ud af det hvis
programmørerne arbejdede mindre.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 17:20

> [...]
>
> Chaufførene er jo i forvejen reguleret med køre-hviletids reglerne.
>
> Og det kunne jo være det kom flere fejlfrie programmer ud af det hvis

Var da en mulighed.
Jeg så en udsendelse med en programmør fra microsoft i seatle. Aldrig i mit
liv har jeg set så asocial en bums. Hans kontor lignede en explosion med 10
PC'ere over det hele. Han havde sin egen cola automat og hængekøje sat op og
ude på gangen stod en burgerautomat med gratis burgere. Manden sagde selv at
han boede 95% af tiden i sit kontor og arbejdede alle de timer han var
vågen....hvis han da ikke lige åd burgere

Han nævnte også at han kunne gå på pension før han var nået de 35.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-03-05 08:29

Tom skrev:

> [...]
> vågen....hvis han da ikke lige åd burgere
> Han nævnte også at han kunne gå på pension før han var nået de 35.

Hvis det var en MacD burgerautomat ville han jo også være dø længe inden
det.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-05 09:58

Henrik Bøgh wrote:
> Nu kan der siges mange grimme ting om IT-personale, men de har altså ikke den
> store mulighed for at slå folk ihjel, som følge af manglende opmærksomhed.

Hvad med dem der laver software til hospitalsudstyr, fly, lastbiler mv.?

> Desuden er IT-personale tilsyneladende ansvarsfritaget i stort set alle
> henseender, så man kan roligt lade dem arbejde 22 timer i døgnet hvis man
> vil.

Huh?

-dennis

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-03-05 04:02

En helt masse bits fra Dennis Thrysøe til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvad med dem der laver software til hospitalsudstyr, fly, lastbiler mv.?

Nu er det jo ikke sjældent at software i f.eks. fly fejler, hence den valgte
voting-løsning der så vidt anvendes i fly :)
M.h.t. hospitalsudstyr _ved_ jeg at det også fejler fra tid til anden.

'Huh?' hvad?

--
MVH Boegh

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 00:35

> Hej
>
> Gad vide om Folmer er at finde på Christiansborg i morgen
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=345862/

Hvorfor brokker de sig over, at der er flere af deres kammerater, som nu
har muligheden for at få arbejde?
Det er sjovt nok de samme fra arbejderrækkerne, som brokker sig over
overarbejde, som nu brokker sig over, at de har lagt budget efter
overarbejdstimerne.
Sikke en gang skvadderhoveder. Det kaldes uansvarlig økonomi.

Når man ser så mange eksempler på brud på køre-/hviletidsreglerne, så
synes jeg, at den nye lov er helt fin.
Det må vel også være i chaufførenes egen interesse, at sikkerheden er
vigtigere, end at de får sparet op til udestuen på 2 år i stedet for 10.
Hvis det var en høj løn, de ville have, så skulle de jo have taget en
videregående uddannelse.

J.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 17:22

> Hvis det var en høj løn, de ville have, så skulle de jo have taget en
> videregående uddannelse.

Eller job på slagteri

--
Tom

Fra : Torben E

Dato : 01-03-05 17:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Eller job på slagteri

Det er desværre en forkert antagelse, efter at være sat ca 20kr.
i timen ned 2 gange, og nu sker det igen en 3´de gang, er lønnen
faktisk under gennemsnittet for arbejdsdygtige mænd i danmark.
Og det selvom det er det fysiskt mest nedslidende arbejde i DK.

Torben E

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 17:43

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk under gennemsnittet for arbejdsdygtige mænd i danmark.
> Og det selvom det er det fysiskt mest nedslidende arbejde i DK.

Jamen de har jo selv valgt det.

Fra : Torben E

Dato : 01-03-05 18:32

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Jamen de har jo selv valgt det.

Jow jow, det var såmænd også bare for at fortælle det ikke
er så godt som det var engang.

Torben E

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 18:48

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Jow jow, det var såmænd også bare for at fortælle det ikke
> er så godt som det var engang.

Jeg synes nu ellers, at deres lønninger er høje på slagterierne.

Fra : Torben E

Dato : 01-03-05 19:11

> Jeg synes nu ellers, at deres lønninger er høje på slagterierne.

Hvor høje er de da ?

Torben E

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 20:03

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Hvor høje er de da ?

De ligger i nærheden af de 24 - 25.000 om måneden.
Og så er de ufaglærte.

J.

Fra : Torben E

Dato : 01-03-05 20:42

> De ligger i nærheden af de 24 - 25.000 om måneden.
> Og så er de ufaglærte.

For de dygtigste/hurtigste ja, og mange er lavere lønnet, og
mange er faglærte.

Og den gemmensnitlige løn for mænd i DK var i 2003
289000 kr.

http://www.ug.dk/Vejledningsportal/Elementer/Guide%20til/Arbejdsmarked.aspx?article_id=arbm-danskernesloen

Så det er såmænd kun på / under gennemsnittet i DK.
Men nok om det, denne gruppe er jo ikke den helt rigtige
til denne snak.

Torben E

Fra : hanzen

Dato : 01-03-05 21:48

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> De ligger i nærheden af de 24 - 25.000 om måneden.

Det havde jeg sidst i firserne )))))))

> Og så er de ufaglærte.

Før i tiden var der masser af faglærte på slagterierne.
Især tømrere, malere og murere.

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 17:43

> Eller job på slagteri

Har hørt, at der er job til Peter Lundin på Danish Crown, når han kommer
ud.
Så alt håb er ikke ude.

J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-03-05 00:43

On Tue, 1 Mar 2005 00:35:05 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

> [...]
>vigtigere, end at de får sparet op til udestuen på 2 år i stedet for 10.
>Hvis det var en høj løn, de ville have, så skulle de jo have taget en

Enten er du ubegavet eller socialdemokrat - eller begge dele.

Det er længe siden jeg har set 12 linier brugt så overflødigt.

Det er ikke utænkeligt at du selv har en videregående uddannelse, for
jeg har personlig erfaring med, at den slags mennesker gerne og ofte
ytrer sig om ting de ikke har en hujende fis begreb om.

Jeg behøver bare at nævne Margrethe Auken.

Vi tager dit sludder fra en ende af.

Vi er ikke kammerater - vi er buddies. *LOL*

Vi kommer ikke fra arbejderrækkerne. At køre eksport er en livsstil -
ikke et arbejde.

Eksportchauffører får ikke overtidsbetaling. de får et mix af timeløn
og kilometerpenge. Samme sats fra start til mål.

Skvadderhoveder? Det havde du aldrig fundet på uden at have en
videregående uddannelse.

Hvorfra véd du, at der er så kollosalt mange brud på køre-
hviletidsreglerne? Flere end der bliver fotograferet i privatbil af
ATK? Flere end der kører cyklister rundt uden lys i lygtetændingstiden
osv.

Udestuer køber man bare når man skal bruge dem.

Inden du er færdig med din videregående uddannelse har en
eksportchauffør betalt topskat i 15 år.

Serve over.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-03-05 00:48

On Mon, 28 Feb 2005 20:16:54 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hej
>
>Gad vide om Folmer er at finde på Christiansborg i morgen
>
>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=345862/

Nej, det er/var han ikke.

Han brugte dagen på at kæmpe sig vej fra Stockholm til København i
vinterføre det meste af vejen. Een er lidt træt i ansigtet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-03-05 09:16

> Hej
>
> Gad vide om Folmer er at finde på Christiansborg i morgen
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=345862/
>
> --
> Tom

Hvis jeg kun fik 105,- /timen som en chauffør nævner - og jeg dermed
var tvunget til at arbejde mange timer om ugen for at få tingene til at
hænge sammen, så tror jeg at Christiansborg var det sidste sted jeg ville
brokke mig - jeg ville da gå til min arbejdsgiver ?!

Er timelønnen som chauffør virkelig ikke højere ??? Troede faktisk at
det var godt lønnet

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 15:46

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> brokke mig - jeg ville da gå til min arbejdsgiver ?!
>
> Er timelønnen som chauffør virkelig ikke højere ??? Troede faktisk at

hehe, jeg har haft lærlinge som har fået over 18.000 Kr pr. måned ved et alm
8-16 job

--
Tom

Fra : Brian S Jensen

Dato : 03-03-05 07:15

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hehe, jeg har haft lærlinge som har fået over 18.000 Kr pr. måned ved et
> [...]

Ja, det er det jeg mener - det er da ikke arbejdstiden den er gal med, men
derimod lønnen

MVh.
Brian S Jensen