BMW Motor M20 eller m50
Fra : Judge

Dato : 28-02-05 19:07

Jeg har hørt forskellige bud på hvilken motor som er bedst.
2,5 m20 med 170 HK
2,5 m50 med 192 HK

Hvad er forskellen ud over HK??
Er der forkel i benzin økonomien??'

Hilsen J

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 28-02-05 19:25

"Judge" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt forskellige bud på hvilken motor som er bedst.
> [...]

Hej!

Jeg har selv haft en E30 med M20 2,5 Det er en dejlig motor, men den er
noget gammel i konstruktionen, den er også berygtet for at spise knaster.
Skal du købe en hel bil eller kun en motor?
Jeg vil tro økonomien er cirka det samme, min kørte ca 11 km/l.

/carsten

Fra : Judge

Dato : 28-02-05 19:50

Fra : Mikael L

Dato : 28-02-05 20:27

"Judge" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt forskellige bud på hvilken motor som er bedst.
> [...]

En M20 har 12 ventiler
En M50 har 24 ventiler og en tændspole til hver cylinder, så vidt jeg husker
er M50 lavet i aluminium

> Er der forkel i benzin økonomien??

M50 skulle være mere økonomisk

M50 blev brugt i E36(3serie) fra 1991 og M20 blev brugt i E30(3serie) indtil
1991.

M50 blev også brugte i E34(5serie) fra 1991.
M50 motoren fik kritik for at være meget tam, dette blev der lavet lidt om
på da de kom med M52 som havde Vanos.(variabel knastakselstyring)

Mikael

Fra : Mikael L

Dato : 28-02-05 20:34

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> M50 blev også brugte i E34(5serie) fra 1991.
> M50 motoren fik kritik for at være meget tam, dette blev der lavet lidt om
> på da de kom med M52 som havde Vanos.(variabel knastakselstyring)

En lille rettelse. M50 fik Vanos i 1992 dog uden at ændre typebetegnelse.
M52 havde dobbelt vanos

Læs evt. mere her http://www.bmwworld.com/repairs/codes/engines.htm

Mikael

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 28-02-05 20:49

> En lille rettelse. M50 fik Vanos i 1992 dog uden at ændre typebetegnelse.
> M52 havde dobbelt vanos

M52 er med enkelt vanos indtil 1998 og dobbelt efter. M52 er både blok og
topstykke alu. På en M50 er det kun top i alu...

Vh
Hans

Fra : Mikael L

Dato : 01-03-05 00:46

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigpc.dk> skrev i en meddelelse

> M52 er med enkelt vanos indtil 1998 og dobbelt efter. M52 er både blok og
> topstykke alu. På en M50 er det kun top i alu...

Du har ret, næste gang må jeg heller læse det jeg linker til, fremfor at
stole på min hukommelse.
Den rækker tilsyneladende ikke altid

Mikael