Bedste "økonomi-familie-køb"..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 16:43

Hej gutter

Mon ikke denne bil er tidens bedste økonomi-køb til familien med behov for
plads og en større ny bil..?

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5744

Ifølge en højtstående medarbejder ved en af Danmarks absolut største
bilejere (mere end 1500 biler af diverse mærker), så er Hyundai nu rigtig,
rigtig godt med, når det handler om driftssikkerhed.

Klima, stor bil, stor motor, avanceret/dyr undervogn - hele balladen for 1/4
mio.

Jeg er imponeret over "økonomien" i salgsprisen for denne bil.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-05 17:08

> [...]
> rigtig godt med, når det handler om driftssikkerhed.
>
> Jeg er imponeret over "økonomien" i salgsprisen for denne bil.

Glemmer du ikke at tage afskrivningen med i den "økonomi-beregning"? De
eksempler jeg har set, giver en kæmpe afskrivning på de koreanske biler.
Bl.a. p.g.a. rust.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 18:28

> Glemmer du ikke at tage afskrivningen med i den "økonomi-beregning"? De
> eksempler jeg har set, giver en kæmpe afskrivning på de koreanske biler.
> Bl.a. p.g.a. rust.

"Glemmer og glemmer".. Jeg dragede med vilje ikke det aspekt ind i
debatten..

Jeg tror egentlig ikke, at den reelle afskrivning vil være så høj, da bilen
er billig i kroner og øre - men procentvist afskriver den nok mere end en
Corolla, ja.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-05 19:50

> [...]
>
> Jeg tror egentlig ikke, at den reelle afskrivning vil være så høj, da
> bilen er billig i kroner og øre - men procentvist afskriver den nok mere

Det ved jeg nu ikke rigtig, m.h.t. kroner og ører. En Accent fra '98, kørt
200.000 km. Var pilrådden overalt. Manden fik 5.000,- for den - siger og
skriver femtusinde kroner. Kender ikke nyprisen, men mon ikke den var
omkring de 150.000,-. Snak om afskrivning.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 21:31

> [...]
> skriver femtusinde kroner. Kender ikke nyprisen, men mon ikke den var
> omkring de 150.000,-. Snak om afskrivning.

Kender eksemplerne - og har jo selv skrevet en del om koreanernes
rustproblmer herinde.

Hyundai er stadig ikke blandt de bedste - men de har gennemgået en kolossal
forvandling de seneste 4-5 år, og på den måde mener jeg ikke, ovenstående
eksempel betyder noget for de nyere modeller.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 21:32

> [...]
> kolossal forvandling de seneste 4-5 år, og på den måde mener jeg ikke,
> ovenstående eksempel betyder noget for de nyere modeller.

Vil du garantere for det

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 21:48

> Vil du garantere for det

Hvis man ser på nyere modeller, vil man se en afskrivning, der ikke er så
voldsom som ovenstående eksempel.

Tendensen er klart nedadgående - efterhånden som Hyundai "vokser fast" i
markedet og beviser, at deres biler ikke længere er det rene lort.

....for det var de for 7-10 år siden....

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-02-05 17:25

> [...]
1/4
> mio.
>
> Jeg er imponeret over "økonomien" i salgsprisen for denne bil.

Du har ret Jan, hverken garantier eller driftssikkerhed fejler noget hos
Hyundai. Med den "kvadratmeterpris" ser det bestemt også ud som om et godt
tilbud, du er måske ved at afvikle Vectraen (læste jo i en anden tråd at den
er begyndt at kører på andre).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 18:29

> Du har ret Jan, hverken garantier eller driftssikkerhed fejler noget hos
> Hyundai. Med den "kvadratmeterpris" ser det bestemt også ud som om et godt
> tilbud, du er måske ved at afvikle Vectraen

Nej, det tror jeg ikke.

Hvis det bliver nødvendigt at sælge, så bliver det en ny diesel-bil - og så
bliver det kun fordi, min kæreste måske må til at pendle..

> (læste jo i en anden tråd at den
> er begyndt at kører på andre).

Ja, den er sgu ved at blive dårligt seende på sine gamle dage..

/Jan W Nielsen

Fra : onix

Dato : 28-02-05 19:45

> [...]
> så bliver det kun fordi, min kæreste måske må til at pendle..

> Ja, den er sgu ved at blive dårligt seende på sine gamle dage..

Tyske TÜV virker ikke sønderligt begrejstret for Hyundai - se evt. deres
vurdering i AUTO BILD special som kan købes i DSB Kiosker for 34 kr. Testen
står på side 101. Summa sumarum er at Hyundai har et overgennemsnitlig
mange mangler fx problemer med rust (reperationskrævende), olietab og
hjulophæng.

Læs selv mere i bladet.

Vh

Onix

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 21:29

> [...]
> Testen står på side 101. Summa sumarum er at Hyundai har et
> overgennemsnitlig mange mangler fx problemer med rust

Kender alt til statistikkerne - men Hyundai har gennemgået en kollosal
forvandling de seneste 4-5 år.

Bilerne kan på ingen måde sammenlignes.

/Jan W Nielsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-02-05 19:27

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> Hej gutter
>
> Mon ikke denne bil er tidens bedste økonomi-køb til familien med behov for
> plads og en større ny bil..?
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5744

Definér begrebet familiebil - den findes jo ikke som stationcar ?
- men ellers er jeg da fuldstændig enig.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-05 19:52

> Definér begrebet familiebil - den findes jo ikke som stationcar ?
> - men ellers er jeg da fuldstændig enig.

Nu behøver en bil ikke være en stationcar, for at være en familiebil. Der
findes flere eksempler på 5-dørs modeller, der snildt klarer barnevogne med
mere.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Rasmus

Dato : 28-02-05 22:51

> [...]
1/4
> mio.
>
> Jeg er imponeret over "økonomien" i salgsprisen for denne bil.

.....hvordan er reservedelspriserne på nye Hyundai i dag??

Iøvrigt et pænt prisfald må man sige, også på den "nye" model
Den her har tabt 90 øre pr/km selvom den har kørt mange km på kort tid....
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=235001530&page=6

Tabet her er 2kr/km
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=518300234&page=8

Hvis man vil spendere så mange penge på værditab, ville jeg nok vælge en
anden bil end en Hyundai.....

.....en Skoda Octavia taber mindre i værdi
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=476100209&page=14
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=642000371&page=15

mvh
Rasmus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-03-05 09:05

> Iøvrigt et pænt prisfald må man sige, også på den "nye" model
> Den her har tabt 90 øre pr/km selvom den har kørt mange km på kort tid....
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=235001530&page=6

Hvis du vil undersøge afskrivningen på Hyundai i forhold til andre mærker,
så er det nødvendigt at tage to biler, der ligner hinanden - at forsøge at
tilstræbe en "alt-andet-lige"-sammenligning, hvor den eneste forskel er
mærket.

Det er altså ikke godt at sammenligne en stor sekscylindret model med masser
af udstyr og automatgear - og sammenligne den med en mindre bil uden nær så
meget udstyr. Store "luksus-prægede" biler med meget udstyr afskriver meget
mere, end mindre biler uden udstyr - alt andet lige.

Husk samtidig på, at jeg siger, at Hyundai procentvist afskriver mere end
mange andre mærker - men hvis indkøbsprisen er meget lav, så ser det
fornuftigt ud alligevel..

Hvordan ser det mon ud på en alm. 2.0...? ...kan lige selv prøve at finde
nogle eksempler, hvis jeg får tid..

/Jan W Nielsen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-03-05 08:40

Henrik B. wrote:

> [...]
familiebil. Der
> findes flere eksempler på 5-dørs modeller, der snildt klarer

Jo da - men den Jan W. linker til har altså kun fire døre. Så
ungerne skal være over barnevognsalderen for at den er interessant.

Ebbe

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-03-05 10:33

Jo da - men den Jan W. linker til har altså kun fire døre. Så
ungerne skal være over barnevognsalderen for at den er interessant.

Der findes skam også 4-dørs biler som kan rumme en barnevogn i bagagerummet!

Det kunne min gamle Kadett Sedan fx.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-05 11:51

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ungerne skal være over barnevognsalderen for at den er interessant.
>
> Der findes skam også 4-dørs biler som kan rumme en barnevogn i

Ja, men det er ikke gået op for Ebbe.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-03-05 12:09

Henrik B. wrote:

> Ja, men det er ikke gået op for Ebbe.

Hæ! Hvis jeg nogensinde køber en bil med mindre end fem døre er det
fordi den ikke har bagsæder

Ebbe

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-05 13:14

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
Henrik B. wrote:

> Ja, men det er ikke gået op for Ebbe.

Hæ! Hvis jeg nogensinde køber en bil med mindre end fem døre er det
fordi den ikke har bagsæder

Det er ikke det der er spørgsmålet - dit behov. Vi snakker børnefamilier
generelt. Og der findes flere sedan'er på markedet der kan rumme både barne-
og klapvogne.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-03-05 13:22

Henrik B. wrote:

> [...]
børnefamilier
> generelt. Og der findes flere sedan'er på markedet der kan rumme

Det skal såmænd nok passe - men passer det også på den Hyundai, som
Jan W. startede diskussionen med?

Ebbe