nybilspris - 320d Touring 12/2001 (bilpris~
Fra : Christensen

Dato : 27-02-05 14:55

Hej NG

Jeg skal i forsikringsøjemed bruge nyprisen i DK på en BMW 320d Touring fra
12/2001 - en '02 model med den nye commonrail 150 HK motor - MEN en 2001'er

www.bilpriser.dk giver mig underligt nok en nybilspris for en 2003'er når
jeg forsøger det nummer. Kan også evt. søge på en fra 2001 i den gamle 136
hk model, men det hjælper mig ikke ligesom rigtig.

Har set 492.000,- for en 2002'er i bilbasen.dk...men jer er interesseret i
at finde en så lav pris så muligt, da forsikringen så bliver billigere

Er der nogen, der kan hjælpe?

/ f christensen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-02-05 15:04

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse news:4221d10f$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg skal i forsikringsøjemed bruge nyprisen i DK på en BMW 320d Touring fra 12/2001 - en '02 model med den nye commonrail 150 HK
> motor - MEN en 2001'er

www.biltorvet.dk siger 437.998,- for en 2001 320d Touring m. 150 hk.
Som 2002 står den til 455.001,-

/Jakob

Fra : Christensen

Dato : 27-02-05 15:47

> www.biltorvet.dk siger 437.998,- for en 2001 320d Touring m. 150 hk.
> Som 2002 står den til 455.001,-

Takker - det var lige det jeg skulle have fat i.

/f christensen

Fra : Lars

Dato : 28-02-05 11:21

Hejsa,

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Jeg skal i forsikringsøjemed bruge nyprisen i DK på en BMW 320d Touring
> fra 12/2001 - en '02 model med den nye commonrail 150 HK motor - MEN en
> 2001'er

Mmmmm.. Dejlig bil!

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 28-02-05 15:53

> Mmmmm.. Dejlig bil!
>

> ** Lars

Takker....den er bestilt og står forhåbentligt herude foran i uge 10.

UHA hvor jeg glæder mig (kommer fra en 1986 Corolla 1,6 DX)

Fra : Lars

Dato : 28-02-05 16:22

Heysa,

> Takker....den er bestilt og står forhåbentligt herude foran i uge 10.

Hehe.. Så er det bare nu man slet ikke kan vente. Er det import fra
Tyskland?

> UHA hvor jeg glæder mig (kommer fra en 1986 Corolla 1,6 DX)

Ja det bliver noget af en forskel.... Jeg kom så fra en Xsara 2000 2.0VTS
til en 530dA Touring (fordi jeg ikke skulle betale afgift.. så var der
råd...). I sig selv to ret forskellige biler, men er du gal hvor er
kvaliteten meget højere i bmw'en på mange måde.

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 28-02-05 16:38

> Hehe.. Så er det bare nu man slet ikke kan vente. Er det import fra
> Tyskland?

Ja - det er en tysker som NJ på Amager har taget hjem i midten af januar.
Den stod faktisk uden det helt store udstyr, men han har i hvert fald nogle
iorden priser på eftermonteret originalt BMW udstyr...så nu bliver den
faktisk som jeg gerne vil ha´ den - det er sgu næsten som at bestille en ny
bil ab fabrik (jeg vil ha det og den...og sådan en vil jeg også gerne ha...)

> [...]
> råd...). I sig selv to ret forskellige biler, men er du gal hvor er
> kvaliteten meget højere i bmw'en på mange måde.

Det jeg jeg også selv oplevet. Jeg kører tit og længe i diverse
udlejningsbiler og det er altså "noget andet" med BMW'en. Jeg havde jo (som
før fortalt) valget mellem at købe en fabrikny Seat/Ford/Toyota/Skoda i
stationcar med en stor turbodieselmaskine - til ca. samme pris som bimmeren
(330-390k). BMW'en er så godt nok 3 år med 124k km på klokken, men det er
altså noget helt helt andet.

Det kan ikke forklares.....og folk på arbejdet, der ikke er
bilinteresserede, fatter mig SLET ikke.....

/flemming *bidt af en gal BMW*

Fra : Finn

Dato : 28-02-05 20:05

> Det kan ikke forklares.....og folk på arbejdet, der ikke er
> bilinteresserede, fatter mig SLET ikke.....
Det er ikke sidste gang du kommer ud for den "oplevelse" med folk. Men livet
skal jo leves nu hvor man har det...

> /flemming *bidt af en gal BMW*
Håber ikke den har rabies el.lign. Men jeg er overbevist om det er en
dejlig følelse....

Finn
http://bmw318.1go.dk
(fjern "en" i mail ved svar)

Fra : Lars

Dato : 01-03-05 09:07

Hejsa,

> [...]
> i stationcar med en stor turbodieselmaskine - til ca. samme pris som
> bimmeren (330-390k). BMW'en er så godt nok 3 år med 124k km på klokken,

Ja jeg ville heller ikke være så meget i tvivl dér. 3 år og 124.000 betyder
altså mindre i den sammenhæng!

(når det så er sagt - min er 3 år og har gået 165.000.... Jeg har de sidste
to uger fået skiftet højre forbremse som satte sig fast, højre baghjulsleje
der pludselig gik og i morgen den der "klump" der fordeler kraften ud til
baghjulene som skal skiftes... Det lyder som om den har fået tandhjulene
galt i tandbørsten... DAMN-DAMN NU gider jeg ikke mere pis med den bil

> Det kan ikke forklares.....og folk på arbejdet, der ikke er
> bilinteresserede, fatter mig SLET ikke.....

Hihi.. Nej det fatter de ikke. Men tag en tur i den.. Så forstår man det.
Jeg havde i øvrigt en 318i touring som lånebil fra værkstedet - super lækker
bil som lækker en smule mere op til sjov og ballade end min 5'er diesel. Men
nu er en stor del af min kørsel også i stilen fartpilot-låst-på-130 ud af
motorvejen... Dér føler den sig temmelig godt hjemme....

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 01-03-05 19:20

> [...]
> kraften ud til baghjulene som skal skiftes... Det lyder som om den har
> fået tandhjulene galt i tandbørsten... DAMN-DAMN NU gider jeg ikke mere

Føj - nu bliver jeg sgu da helt nervøs

Fra : Lars

Dato : 02-03-05 09:37

Hejsa,

> Føj - nu bliver jeg sgu da helt nervøs

Ja... Det var sandelig heller ikke det jeg havde forventet da jeg købte den.
Og for at det ikke skal være løgn så er den i restordre fra fabrikken i
Tyskland fik jeg at vide i går! Så BMW kan ikke sige noget om hvornår de kan
lave det - men han kunne berolige mig med "at den nok ikke gik mere i
stykker, så jeg kan godt køre med det".

Tak for kaffe.... Det er mildest talt ikke tilfredsstillende - og da slet
ikke for en tre år gammel BMW. Den kører da, men det lyder som noget der er
løgn.....

Overvejer faktisk at skifte den ud - hvem ved hvad der sker næste gang. Men
på den anden side så forsøger jeg at overbevise mig selv om at jeg blot har
været møg uheldig at "det hele" lige skulle gå i stykker på én gang. Men det
er ikke fedt, specielt det at de åbenbart kan have problemer med at skaffe
dele til den!

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 02-03-05 15:33

> [...]
> ikke for en tre år gammel BMW. Den kører da, men det lyder som noget der

Hej Lars

Hvor meget af det der er røget for nyligt har BMW dækket? Hvad med den
trækaksel - regner du med at de smider en ny i u.b. ?

/fc

Fra : Lars

Dato : 02-03-05 18:22

Hej,

> Hvor meget af det der er røget for nyligt har BMW dækket? Hvad med den
> trækaksel - regner du med at de smider en ny i u.b. ?

Intet! Når bilen har kørt "så meget" (aka 165.000 km) dækker de intet siger
værkstedet (aut. BMW her i Sverige).

Så den har kostet mig

6000 sek i ny forbremse
7100 sek for ny trækaksel
+ kan ikke huske hvor meget for hjulleje

Til gengæld tager de skift af for og bagklap helt på garantien.

Men jeg syntes stadig det er for ringe og specielt for trækakslen kan det
f*ndme ikke være rigtigt at den ikke holder længere. Iflg BMW gør det ingen
forskel at det er en importbil. Jeg har nu tænkt mig at bringe det på bane
igen og insistere på at værkstedet spørger BMW Sverige om at dække
ihvertifælde en del af prisen. Men det kræver jo så at de overhovedet kan få
en aksel hjem!!!

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 02-03-05 19:35

> Intet! Når bilen har kørt "så meget" (aka 165.000 km) dækker de intet
> siger værkstedet (aut. BMW her i Sverige).

Fårk! *begyndende hyperventilation*

Det var _ikke_ lige det svar jeg havde håbet på....og der er sgu nok ingen
grund til at tro at det er anderledes i bette Danmark.

Nå....nu skal man jo heller ikke male fanden på væggen - den er i hvert fald
flot!

Fra : Lars

Dato : 03-03-05 13:05

Hejsa,

> Fårk! *begyndende hyperventilation*
> Det var _ikke_ lige det svar jeg havde håbet på....og der er sgu nok ingen
> grund til at tro at det er anderledes i bette Danmark.

Næh.. Jeg havde egentlig også forventet at det var anderledes!

> Nå....nu skal man jo heller ikke male fanden på væggen - den er i hvert
> fald flot!

Jaaaa... Og glæd dig nu til den! Det er nu nok også bare mig der har været
ekstremt uheldigt, jeg syntes ikke det er hver dag man hører om så mange
problemer med dem.

** Lars