lille kørselsbehov->"ny" brugt bil,
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 14:39

Jeg har netop kørt en Fiat Uno årg. 1992 til de evige rastepladser,
under 80.000 km fik den på bagen. Det var karosseriet der ikke kunne
mere, ikke motoren.

Er det i sådan et tilfælde ikke mest logisk/økonomisk at satse på en
brugt bil f.eks. årgang 2000 eller senere med mange km bag sig? Er det
kun for en bestemt klasse af biler (f.eks. store/mellemstore) at
logikken holder?

Jeg hører til dem der først tænker på ny bil, når den gamle ikke kan mere.

mvh Tom

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-02-05 16:47

tom(a)brondsted.dk wrote:

> [...]
> brugt bil f.eks. årgang 2000 eller senere med mange km bag sig? Er det
> kun for en bestemt klasse af biler (f.eks. store/mellemstore) at

Det er vanskeligt/umuligt at svare på.

Det afhænger af din økoniomi og hvordan du prioriterer ting. Og dit behov.
Vigtigt for valget er også hvor stor betydning det har at have en pæn
bil i forhold til bla. naboerne. - Det er _meget_ vigtigt for mange.

Det er dyrt at købe en ny. Stort værditab fra starten.
Men mange synes det er dejligt med en ny bil. Men det er vist ikke det
primære for dig.

En lettere brugt er sikkert det bedste valg. Fungerer ret sikkert fint,
og har fået skåret toppen af prisen.

En ældre er selvfølgelig "billig". Kan man lide at reparere bil, og
ikke har mange penge til at købe for er det vel valget.

Kort sagt: Vurder fordele og ulemper, og se så hvad du kan få.

Kig i tidligere indlæg i gruppen. Emnet har været diskuteret før.

Mvh. Jørgen