Sort film på forreste siderude
Fra : KS

Dato : 27-02-05 14:13

Uden at bruge varme har jeg nu afrevet filmen og det gik
forbavsende snildt - 3-4 stykker kunne jeg nøjes med, MEN ....

nu sidder al limen tilbage på selve rude, og hvordan F..... fjernes det ?

Jeg har prøvet med alm. sprit, isopropylalkohol og
renset benzin - det kan IKKE fjerne limen !

Acetone KAN fjerne det, men hvad hvis jeg nu
drypper ned på dørens lak ! så det vil jeg helst
ikke bruge.

Hvis jeg bruger hårtørrer kan jeg så opnå, at limen
slipper RUDEN og bliver siddende på selve filmen ?

Har nogen erfaringer ?

Mvh KS

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-02-05 14:38

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev

> Hvis jeg bruger hårtørrer kan jeg så opnå, at limen
> slipper RUDEN og bliver siddende på selve filmen ?

Det afhænger vel også af om du varmer på ruden eller på filmen.
Bemærk at opvarmning af ruden skal ske med omtanke.

> Har nogen erfaringer ?

Jeg ville måske vente til det var varmere i vjeret, eller parkere i en
rigtig lun gararge.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Neser

Dato : 27-02-05 18:13

> nu sidder al limen tilbage på selve rude, og hvordan F..... fjernes det ?
>
> Jeg har prøvet med alm. sprit, isopropylalkohol og
> renset benzin - det kan IKKE fjerne limen !

Man kan få noget "etiket-fjerner" på spraydåse, kan det mon ikke tage det?

Har ikke prøvet det selv, men det er hvertfald MEGET mere effektiv end
rensebenzin når det kommer til at fjerne klisterrester fra folie. Når man
eks. piller reklamer af biler.

- Neser

Fra : Thomas

Dato : 27-02-05 18:15

> Har nogen erfaringer ?

Cellulose fortynder, men det er nok også hårdt ved lakken. Ellers WD40.
Det har en fantastisk evne til at opløse mange typer klister fra mærkater.

Mvh Thomas.

Fra : Unlimited

Dato : 27-02-05 19:28

En kammerat fjerned det med VAND.. Efter at have prøvet alt andet :)

/F

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-02-05 23:02

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev

> En kammerat fjerned det med VAND.. Efter at have prøvet alt andet :)

Klodens mest anvendte og dog mest miskendte opløsningsmiddel.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jonas R.

Dato : 27-02-05 20:27

SNIP

EN af mine venner sagde at man normalt kan fjerne det med brunsæbe. Ved at
lade den brune sæbe sidde i en times tid og så fjerne det og det skulle
ordne limen.

/Jonas R.