HASTER: Kan rød lak poleres op?
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 27-02-05 12:44

Jeg skal ud og se på en Mazda 626 om et par timer. Den er rød og trænger
iflg. sælger til at få poleret taget.

Jeg har tidligere hørt, at bleget rød lak ikke kan blive rigtigt pænt igen,
i hvert fald kun kortvarigt.

Er der nogen, der har erfaringer med sådan noget?

Mvh

Rasmus

Fra : Brian

Dato : 27-02-05 12:51

Hejsa!

Rasmus Jakobsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> [...]
> igen, i hvert fald kun kortvarigt.
>
> Er der nogen, der har erfaringer med sådan noget?

Lakrens kan ihvertfald gøre en del, hvis man er omhyggelig.
Det bliver ikke som ny lak, men det kan sagtens blive flot.

Men du kan sgu nok ikke regne med kun at polere taget, så er
du nødt til at nuppe hele bilen.

/Brian

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 27-02-05 13:01

Brian var hurtig til at slå følgende fast:
> Lakrens kan ihvertfald gøre en del, hvis man er omhyggelig.
> Det bliver ikke som ny lak, men det kan sagtens blive flot.
>
> Men du kan sgu nok ikke regne med kun at polere taget, så er
> du nødt til at nuppe hele bilen.

Tak for rådet!

Jeg var nok lidt for hurtig med at poste mit spørgsmål - en søgning på
gruppen i Goooooogle gav nogle gode svar. Beklager...

Mvh

Rasmus

Fra : Basse

Dato : 27-02-05 12:53

Glemt det, hvis lakken er meget mat. Jeg har i hvert fald ikke haft succes
med det.

Og hvis det kunne lade sig gøre, havde sælger nok selv gjort det for at få
den bedst mulige pris for bilen!!

Basse

Fra : Jens Andersen

Dato : 27-02-05 12:56

> [...]
> iflg. sælger til at få poleret taget.
>
> Jeg har tidligere hørt, at bleget rød lak ikke kan blive rigtigt pænt

Ovenstående problem er nok at taget har været omlakeret med maliing
af fabrikatet Glassomax. Er det sådan bliver taget endnu mere bleget en tid
efter polering.

Fra : Nicolai

Dato : 27-02-05 12:55

Du kan sagtens polere det op.!

Det har jeg selv gjort på en carina, det blev som nyt lakken var før nærmest
hvid.

MEN, det holder ikke evigt. Mit holdte lidt over et år, men så fik det bare
en tur til.

Nicolai

Fra : Olesen

Dato : 27-02-05 15:12

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nærmest
> hvid.
>
> MEN, det holder ikke evigt. Mit holdte lidt over et år, men så fik det

Og jo oftere du polerer, jo længere holder det,
og den er nemmere at arbejde med for hver gang.

Polêr gerne 3-4 gange årligt, med start i april måned *S*

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 18:07

"Rasmus Jakobsen" <e-dreng@samme-som-før-snabela.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ud og se på en Mazda 626 om et par timer. Den er rød og trænger
> iflg. sælger til at få poleret taget.

Nej det løb ER kørt. Jeg har også stået og prøvet at få farve i en falmet
blå Kadett. Tog hele dagen og endte bare med at kludene blev mere og mere
blå, mens bilen så næsten lige så grim ud som da jeg startede.
Jeg brugte alle kendte midler såsom, Slipol, autosol, turtlewax,
lakforsegler, sonax m.m.

> Jeg har tidligere hørt, at bleget rød lak ikke kan blive rigtigt pænt
> igen, i hvert fald kun kortvarigt.

Siger min malerven også

--
Tom