Køb af ny bil - Tinglysning
Fra : Ronnie

Dato : 27-02-05 11:14

Hej NG

Sikkert et dumt spørgsmål, men er første gang jeg skal købe helt ny bil,
istedet for brugt. Banken finaniserer lånet og har sendt dokumenterne. Men
jeg skal betale for tinglysning og skriver under for pant. Spørgsmålet er
så: Er det normalt at banken gør det ? Eller kunne man forvente et billån
uden tinglysning og pant ?

Mvh Ronnie

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-02-05 11:59

Ronnie wrote:
> Hej NG
>
> Men jeg skal betale for tinglysning og skriver under
> for pant. Spørgsmålet er så: Er det normalt at banken gør det ?

Dette er normalt, og uungåeligt når køretøjet skal stå som pant for lånet.

> Eller
> kunne man forvente et billån uden tinglysning og pant ?

Kommer an på hvor god du er rent sikkerhedmæssigt i bankens øjne.

Ligeledes skal du være opmærksom på at køretøjet kræves kaskoforsikret af
panthaver. Ikke noget stort problem, under normale omstændigheder har de
fleste jo Kaskoforsikring på bilen.

Blot skal du være opmærksom på at du ikke umiddelbart kan ændret
forsikring/ejer f.eks. til kon/kæreste uden at der også ændre på pantet, med
ny tinglysning og betaling herfor.

Så derfor, - se dig godt for. Det er ret dyrt senere at ændre.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ronnie

Dato : 27-02-05 12:09

> [...]
> pantet, med ny tinglysning og betaling herfor.
>
> Så derfor, - se dig godt for. Det er ret dyrt senere at ændre.

Hej Hans

Tak for svaret.

Jeg går udfra at man skal have en pæn formue liggende, for at kunne
slippe for tinglysning. Mens for dem med alm middel indkomst og rimelig
fornuftig økonomi, er tinglysning/pant almindelig praksis i bankerne.

Mvh Ronnie

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-02-05 13:45

In news:Xns960A7BA9AEA4Anewsreadermailonline@130.227.3.84,
Ronnie <newsreader@FJERNmail-online.dk> wrote:

> [...]
> slippe for tinglysning. Mens for dem med alm middel indkomst og
> rimelig fornuftig økonomi, er tinglysning/pant almindelig praksis i

Nej, du kan slippe for pant i køretøjet ved at give pant i andet af
værdi, typisk fastejendom, dte behøver man ikke være specielt velhavende
for at gøre..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg