Audi A6 2,0 Limo
Fra : Ole O

Dato : 26-02-05 13:43

Hej

Hvis jeg køre i sjap eller i et område hvor der er store vandpytter , sker
det advarsels lampen for ABS tænder , standser jeg så og venter nogle
minutter med at starte er problemet væk !!!

Mit bedste bud er at de kan komme fugt til en føler eller noget i den stil ,
eller er jeg helt galt på den ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 14:14

> [...]
> minutter med at starte er problemet væk !!!
>
> Mit bedste bud er at de kan komme fugt til en føler eller noget i den stil

Næh, det lyder fornuftigt. Føler står for en meget stor del af alle ABS
fejl.
Men du skal have en tester på for at finde ud af hvilken ABS føler det er
galt med.

--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Steen F.

Dato : 26-02-05 17:11

Ole O wrote:
> [...]
> nogle minutter med at starte er problemet væk !!!
>
> Mit bedste bud er at de kan komme fugt til en føler eller noget i den

Nu står der vel ikke i manualen, at ABS-lampen lyser hvis der er nedsat
traktion, vel?
Jeg ved fra Mercedes E-klasse, at en gul advarselslampe lyser både når
ABS-systemet arbejder (ved fx. nedbremsning i sjap), og når
traction-control/ESP arbejder ved fx. acceleration i glat føre (og også være
ved aqaplaning på regnvåd vej).
Men det lyder nok mere som en fejl, da din lampe bliver ved med at lyse i et
par minutter før end den slukker.

/Steen

Fra : Snusken

Dato : 27-02-05 09:57

Det lyder som affugtning af og siliconespray på ABS følergummihætter,
OG kontaktrensspray på stikforbindelserne til følerne.

mvh eric