Fuck jeg er et mega fjols :(
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 09:52

Jeg er simpelthen en røv!

Bare fordi det er mørkt, jeg er på en gårdsplads jeg aldrig har været, og
det sner som ind i helvede, og jeg er stresset, behøver jeg jo ikke bakke
min nye Mazda 6 ind i et eller andet, og smadre kofangeren, som så nok står
til udskiftning til den yndige sum af 12.000,- (ca.) Jeg regner ikke med at
de kan reparere den, da den ud over en stor blød bule med ind til flere
niveauer, også har fået 2 direkte knæk så den er flækket....

Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før jeg
ødelægger et eller andet....

Fjols! Lars B...

Lars B

(så kan jeg lære det)

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 09:59

> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før
> jeg
> ødelægger et eller andet....

Arhhh rolig nu, for et par år siden fik den lokale hugger en totalskadet
Audi TT225 Quattro ind med kun små 200 km på klokken.
Kvindemennesket havde bøjet den på motorvejen.

Deet var dumt!

--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Olesen

Dato : 26-02-05 10:05

> Arhhh rolig nu, for et par år siden fik den lokale hugger en totalskadet
> Audi TT225 Quattro ind med kun små 200 km på klokken.
> Kvindemennesket havde bøjet den på motorvejen.

Hvad vil forsikringen sige til sådan en sag ?
Får hun en ny eller ?

Fra : Thomas

Dato : 26-02-05 11:31

> Hvad vil forsikringen sige til sådan en sag ?
> Får hun en ny eller ?

Hvis hun er den første bilen er indreg. til og hun har kasko på bilen, så
får hun en ny.

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 13:12

> Hvad vil forsikringen sige til sådan en sag ?
> Får hun en ny eller ?

Ja det gjorde hun vel, den kan vel højst være et par dage gammel med det
km-tal.
Og forsikringen gælder jo fra at nr.pladen er monteret på bilen, hun har
næppe købt en bil til 800K uden kasko :)

Bilen blev ikke genopbygget til hende, huggeren genopbyggede den til sig
selv og havde den nogle år.

Fra : Henning

Dato : 28-02-05 15:44

)

>Bilen blev ikke genopbygget til hende, huggeren genopbyggede den til sig
>selv og havde den nogle år.

Lidt OT - må man det, hvis forsikringsselskabet har erklæret den
total-skadet?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 17:15

> Lidt OT - må man det, hvis forsikringsselskabet har erklæret den
> total-skadet?

Ja da! der skal bare beregnes ny afgift af dunken.
Det er svjv en rimelig fin forretning, da afgiften på en så dyr skadet bil
er noget mindre.

Der er dog først blevet betalt afgift af den for nylig, da den blev solgt,
indtil da har den bare har stået og kigget i en garage.

Fra : Deaster

Dato : 28-02-05 17:17

Henning wrote:

> )

> Lidt OT - må man det, hvis forsikringsselskabet har erklæret den
> total-skadet?

Ja, hvis man betaler afgift for bilen en gang til.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-02-05 10:27

Claus Petersen wrote:

> Deet var dumt!

Er det helt utænkeligt at det er et uheld, bare en mulighed.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 13:15

> Er det helt utænkeligt at det er et uheld, bare en mulighed.

Ja selvfølgelig var det et uheld - man gør vel ikke den slags med vilje.
Men det var en solo uheld hun tabte den i en kurve (vistnok en fra eller
tilkørsel) og ramte autoværnet.
Dumt var det nu alligevel for hun havde åbenbart overvurderet sig selv eller
bilen. Og uden at have lært den at kende først

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-02-05 10:34

> Arhhh rolig nu, for et par år siden fik den lokale hugger en totalskadet
> Audi TT225 Quattro ind med kun små 200 km på klokken.
> Kvindemennesket havde bøjet den på motorvejen.
>
> Deet var dumt!

Jep!

Men her skal man tænke på, at de første TT'ere havde for lidt downforce på
baghjulene! Der var rigtig mange der havde bukket dem på motorvejene, når
baghjulene slap ved relativt udramatiske manøvrer. Audi blev faktisk nødt
til at lave den lille spoiler som er standard idag.

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 13:17

> [...]
> baghjulene slap ved relativt udramatiske manøvrer. Audi blev faktisk nødt
> til at lave den lille spoiler som er standard idag.

Nemli' ja + ESP blev også eftermonteret.
Denne model var faktisk ude, men det blev efterfølgende monteret efter
genopbygningen.

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 26-02-05 15:17

>Deet var dumt!

For ca. 1 år siden var jeg vidne til en helt ny Nissan 350Z, som blev revet
ud i en rundkørsel, mistede bagenden og bankede ind i et bustop ude i
Kastrup lufthavn.
Resultat: Totalskadet.

Se, deet var ekstra dumt! (Godt nok var det ikke førerens bil, men
alligevel!)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-05 16:23

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kastrup lufthavn.
> Resultat: Totalskadet.
>
> Se, deet var ekstra dumt! (Godt nok var det ikke førerens bil, men

Det lyder næsten som om den var stjålet.
Det synes jeg er værre.
Tyven har ikke ansvarsforsikring (tror jeg
Det er ikke ejeren selv der laver skaden, er ikke til stede?

Alt i alt, kedelige omstændigheder.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 26-02-05 17:31

>Det lyder næsten som om den var stjålet.
>Det synes jeg er værre.
>Tyven har ikke ansvarsforsikring (tror jeg
>Det er ikke ejeren selv der laver skaden, er ikke til stede?
>
>Alt i alt, kedelige omstændigheder.

Bilen var en udlejningsbil, og føreren arbejdede for firmaet :)

Fra : Brian

Dato : 26-02-05 18:39

Hejsa!

Nicklas Teisner tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Bilen var en udlejningsbil, og føreren arbejdede for firmaet :)

Mon det kostede kvajebajer ?

/Brian

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 27-02-05 13:41

>Mon det kostede kvajebajer ?

Mindst en kasse, hvis det stod til mig :)

Fra : Peter Weis

Dato : 27-02-05 17:15

Nicklas Teisner wrote:

> Mindst en kasse, hvis det stod til mig :)

Chaufføren havde allerede drukket den

mvh
Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-02-05 16:30

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen var en udlejningsbil, og føreren arbejdede for firmaet :)

Hvor længe bagefter?

Hvis jeg var ansvarshavende, så ca. 5 sekunder.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 27-02-05 17:27

>Hvis jeg var ansvarshavende, så ca. 5 sekunder.

Så vidt jeg ved, arbejder han der stadig. Underligt nok.

Fra : phk

Dato : 28-02-05 10:37

> Så vidt jeg ved, arbejder han der stadig. Underligt nok.

Så kan han vel lære det ...

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-05 11:45

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at de kan reparere den, da den ud over en stor blød bule med ind til
> flere niveauer, også har fået 2 direkte knæk så den er flækket....

Hvad kan der så læres af det?
1) Aldrig køre ind på en gårdsplads?
2) Aldrig køre i snevejr?
3) Aldrig bakke?
4) Aldrig køre i mørke
5) Aldrig bakke i mørke
6) Aldrig køre når man er stresset?

Du kan selv finde på mere

> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før
> jeg ødelægger et eller andet....

Arrrrr, spis nu lig brød til.
De klarer at lave de samme fejl under optimalebetingelser

> Fjols! Lars B...

JA!
At du lader det gå dig så meget på.

> (så kan jeg lære det)

Så kan du lære ikke at blive så gal på dig selv.
Jeg tror næsten, at du har været til fare for andre og dig selv den dag
Slap nu af, det er jo kun en bil.
Hvad ville du have stillet op hvis der virkelig var sket noget alvorligt?

Du kunne jo også høre feks. ChipsAway, om den kunne laves

Håber du har en dejlig dag, det har jeg ))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 12:11

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan der så læres af det?
> 1) Aldrig køre ind på en gårdsplads?
> 2) Aldrig køre i snevejr?
> 3) Aldrig bakke?
> 4) Aldrig køre i mørke
> 5) Aldrig bakke i mørke
> 6) Aldrig køre når man er stresset?
>
> Du kan selv finde på mere

Hehe, nej, dine forslag er rigtig gode :)

> Arrrrr, spis nu lig brød til.

Jow jow... er sgu lidt knotten på mig selv!

> De klarer at lave de samme fejl under optimalebetingelser

Så er jeg ret sikker på at de havde krøllet HELE vognen i stedet :)

> JA!
> At du lader det gå dig så meget på.

Nu lader jeg mig ikke gå så meget mere på, end at jeg er ærgelig på mig
selv.

Meeen, synes I skulle have lov at give mig ret i, at jeg er et fjols :)

> Så kan du lære ikke at blive så gal på dig selv.

Det må man vel godt blive i sådan en situation.... så længe jeg kun råber
højt af mig selv :)

> Jeg tror næsten, at du har været til fare for andre og dig selv den dag

Arrh, jeg kørte nu pænt og koncentreret bag efter... det var et herrens vejr
der nede på sydsjælland. Vi var faktisk kørt hjemmefra om aftenen (fra
Horsens) for netop at slippe for det dårlige vejr næste morgen, men jeg skal
love for at det startede tidligt omkring Ringsted..

> Slap nu af, det er jo kun en bil.

Ja, men det er MIN bil :)

> Hvad ville du have stillet op hvis der virkelig var sket noget alvorligt?

Jamen, det kan jeg slet slet ikke sige - sådan noget ved man først når det
sker. Jeg har, 7-9-13 (bank bank) aldrig været ude for, eller impliceret i,
andet end dumme skrammer, som jeg selv har lavet....

> Du kunne jo også høre feks. ChipsAway, om den kunne laves

Ja, det var da en mulighed... men skal omkring Mazda i morgen, og have deres
dom først... er mest hooked på bare under alle omstændigheder at få klappet
en ny på, men det er nok min forfængelighed....

> Håber du har en dejlig dag, det har jeg ))

Jamen, jeg har en rigtig dejlig dag.... det kan man godt have selv om man er
ærgelig på sig selv :)

> --
> mvh Uffe

Lars B

Fra : Carsten Petersen

Dato : 01-03-05 09:20

> Meeen, synes I skulle have lov at give mig ret i, at jeg er et fjols :)

Okay okay, du er et fjols

Carsten
Seat Altea 2.0 TDI 16V

Fra : Brian

Dato : 26-02-05 13:38

Hejsa!

Lars B. Jensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil
> før jeg ødelægger et eller andet....

Sur røv... det er fordelen ved at køre en ældre bil - den første ridse er
lavet

På den anden side, ville den slags selvforskyldte uheld, jo heller ikke
ske for så dygtig en bilist som mig.....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 14:05

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Sur røv... det er fordelen ved at køre en ældre bil - den første ridse er
> lavet

Jamen, nu er den første så lavet i min 1 1/2 måned gamle vogn - så er den
også "ældre" :)

> På den anden side, ville den slags selvforskyldte uheld, jo heller ikke
> ske for så dygtig en bilist som mig.....

Nej, heller ikke for mig.... eller jo - det er 2. gang på et år :(

Har ellers kørt bil i 16 år, uden skader (en enkelt, men ikke min skyld)
men inden for det sidste år, har jeg åbenbart glemt hvordan man kører
ordentligt :(

> /Brian

Lars B

Fra : hanzen

Dato : 26-02-05 15:47

> [...]
> flere niveauer, også har fået 2 direkte knæk så den er flækket....
>
> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før

Du kan roligt sende noget af skylden videre til de samlede bilfabrikanter.
Kofangeren var oprindelig konstrueret til at opfange de små stød så karossen
ikke tog skade.
På en moderne bil er kofangeren det svageste punkt.
Det er da underligt.
Køb en Saab/Volvo fra 80'erne og brug den indtil du har lært det.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Leonard

Dato : 26-02-05 15:55

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> wrote:

>På en moderne bil er kofangeren det svageste punkt.
>Det er da underligt.

Det er faktisk ikke så underligt, da moderne biler er konstrueret til
at gå i stykker med så lidt skade på det der rammes. Gamle biler med
stålkofangere kan mases igennem meget uden at det kunne ses på bilen,
til gengæld ses der tydelige skader på det der er blevet mast.
Begge slags har sine fordele og ulemper.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : phk

Dato : 28-02-05 10:39

> [...]
> til gengæld ses der tydelige skader på det der er blevet mast.
> Begge slags har sine fordele og ulemper.

Da jeg var barn for en 40 års tid siden var måden at starte en bil på
følgende: Tæppe omkring kofangeren på en af bilerne. En anden bil skubber
på. Bil starter.

Det gør man ikke mere :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-02-05 12:08

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev

> Da jeg var barn for en 40 års tid siden var måden at starte en bil på
> følgende: Tæppe omkring kofangeren på en af bilerne. En anden bil skubber
> på. Bil starter.
>
> Det gør man ikke mere :)

Jeg har stadig en kofanger med store gummeklodser liggende, den slags var
ellers velegnet til den slags.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-02-05 15:07

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:4222ea0e$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Da jeg var barn for en 40 års tid siden var måden at starte en bil på følgende: Tæppe omkring kofangeren på en af bilerne. En
> anden bil skubber på. Bil starter.
>
> Det gør man ikke mere :)

Næh - nu drejer man bare nøglen

/Jakob

Fra : Carsten Petersen

Dato : 01-03-05 09:28

> Da jeg var barn for en 40 års tid siden var måden at starte en bil på
> følgende: Tæppe omkring kofangeren på en af bilerne. En anden bil skubber
> på. Bil starter.
>
> Det gør man ikke mere :)

Ja-ja-ja-ja, det var tider dengang

Husker endnu billedet af naboen der skulle hjælpe en Amazon igang på den
måde. Desværre hoppede hans bil under maseriet op over de lodretstående
kofangerhorn, hvorefter bilerne hang sammen som et par parrende hunde. I
bare befippelse flåede han hornene af Amazonen i bestræbelserne på at komme
fri.

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 17:12

> [...]
> flere niveauer, også har fået 2 direkte knæk så den er flækket....
>
> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før

Rolig nu, jeg tror heller ikke jeg havde min "nye" mondeo mere end 1-2 mdr.
før jeg bakkede den op i en sten og ødelagde kofangeren.
Der var 2 priser at vælge mellem:
- stavad ~ 6.500 Kr
- harry ~ 2.200 Kr

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 23:05

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Rolig nu, jeg tror heller ikke jeg havde min "nye" mondeo mere end 1-2
> mdr. før jeg bakkede den op i en sten og ødelagde kofangeren.

Lækkert at det ikke kun er mig :)

> Der var 2 priser at vælge mellem:
> - stavad ~ 6.500 Kr
> - harry ~ 2.200 Kr

Jeg har også fået en helt anden pris fra Mazda nu, efter at det var
værkstedsfolkene selv jeg talte med.

Har fået fax'et et tilbud på 4500,- .... så det var da rart nok :)

> --
> Tom

Lars B

Fra : Peter Weis

Dato : 26-02-05 19:04

Lars B. Jensen wrote:

> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før jeg
> ødelægger et eller andet....

For mange år siden gik vi fra en kort Corolla til en ca. 40 cm længere
Carina.
Førstegang en mig nærtstående kvinde skulle bakke den ud af
dagplejemoderens indkørsel, holdt der en glarmester på den anden side af
gaden.
Det var ikke helt gratis, selv om han var flink at beregne kostpris.

mvh
Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-02-05 22:00

Peter Weis wrote:

> [...]
> af gaden.
> Det var ikke helt gratis, selv om han var flink at beregne kostpris.

Ja det er ikke så'n med de dersens kvindfolk.
Hvis det var Guds mening, at de skulle køre bil, så havde rattet vel siddet
i deres side af bilen

Jeg har en kammerat, som har en kone og en garage.
Garagen ligger vinkelret på vejen og der er ca. 1,5 meter fra garagen til
vejen, hvilket betyder at man skal dreje rimeligt tidligt, for ikke at havne
i haven/hækken på den anden side af den smalle vej.
De har boet der i ca. 14 år nu og hun har vel kvast deres bil ca. 10 gange
ialt, ved at dreje for tidligt.
Sidste sommer var det efterhånden ved at være noget tid siden, hun sidst
havde gjort det, så manden købte en nyere Mondeo.
En uge senere havde hun bulet hele forskærmen samt knækket forkofangeren

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-03-05 17:31

On Sat, 26 Feb 2005 21:59:59 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>havde gjort det, så manden købte en nyere Mondeo.
>En uge senere havde hun bulet hele forskærmen samt knækket forkofangeren

Så er det man begynder at sætte markeringspinde i indkørslen med hvornår
hun skal dreje med mere, så er man da ude over det problem.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 28-02-05 15:26

> [...]
> niveauer, også har fået 2 direkte knæk så den er flækket....
>
> Jeg kandiderer sgu til Danmarks Væste Billist!!! 2150 Km i en ny bil før

Hmm det ligger åbenbart til mærket.
Jeg nåede at have min 626 st.car præcist en uge, da min daværende kærste
(som ellers var en udenmærket bilist) bakkede den op i nogen sten *scrunc*
grimme ridser i bagkofangeren

Senere bakkede hun op i en bil der holdt lige bag ved, og jeg havde bakket
op i en for fuldfart (havde lidt travlt), hvis han ikke havde trykket på
hornet.... SÅ røg den midterste nakkestøtte!!
Utroligt så meget udsyn den kunne tage...

Er din også en st.car?

/Morten (som har besluttet sig for kun at købe gamle biler )

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 23:04

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> jeg

> Hmm det ligger åbenbart til mærket.

Måske :)

> Er din også en st.car?

Nopes, det er en Sedan....

Fra : Henning

Dato : 28-02-05 15:46

> [...]
>til udskiftning til den yndige sum af 12.000,- (ca.) Jeg regner ikke med at

Hvor er jeg glad for jeg ofrede 4.000,- ekstra da jeg købte min 6'er
og fik monteret baksensor
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-02-05 15:50

Henning wrote:

> Hvor er jeg glad for jeg ofrede 4.000,- ekstra da jeg købte min 6'er
> og fik monteret baksensor

Det ser bare totalt kikset ud på en smart bil!

Det ligner knapperne på Mickey Mouse's bukser :))

Mvh
Roberto

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 28-02-05 16:01

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det ser bare totalt kikset ud på en smart bil!
>
> Det ligner knapperne på Mickey Mouse's bukser :))

Med mindre det er den her han har fået monteret:
http://www.parkingsensors.co.uk/taurus.asp

/Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-02-05 16:04

Morten Vinding Nielsen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Med mindre det er den her han har fået monteret:
> http://www.parkingsensors.co.uk/taurus.asp

Mon dog, de fleste her i landet er ultralydsvarianten,
måske de ikke har noget EMC-direktiv i Anders And-land.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 28-02-05 16:16

> Mon dog, de fleste her i landet er ultralydsvarianten,
> måske de ikke har noget EMC-direktiv i Anders And-land.

Du tror ikke sådan en vil kunne blive godkendt af de danske myndigheder?
Tvivler nu på at EMC-direktivet er så meget anderledes i UK, og mon ikke
boksen er CE mærket?

/Morten

Fra : Henning

Dato : 03-03-05 00:17

On Mon, 28 Feb 2005 15:49:55 +0100, Roberto Saldo <rs@yahoo.com>
wrote:

>Det ser bare totalt kikset ud på en smart bil!
>
>Det ligner knapperne på Mickey Mouse's bukser :))

Pjat, det får den netop ti lat ligne de endnu større og dyrere BMW,
Mercedes o.a. Næ, faktisk lægger man ikke mærke til dem, jo de
ligner knapper, men taget i betragning at jeg på de tre foregående
biler har lavet minimum 2 skader på bagenden på hver...
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 23:07

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor er jeg glad for jeg ofrede 4.000,- ekstra da jeg købte min 6'er
> og fik monteret baksensor

4000,- ... de hunde vil sgu have 5600,- for det nu :)

Men nu skal jeg kun bekoste 4500 for kofangeren, og ikke 12000,-

Tror de havde misforstået, eller jeg havde fået sagt noget forkert...

> Henning
> hsb(at)image.dk

Lars B