Køb af brugt stationcar til ca. 150.000?
Fra : CGH

Dato : 25-02-05 14:15

Hej gruppe,

Har kig på en brugt stationcar og har et budget på ca. 150.000 kr (helst
ikke over).

Kørselsbehovet giver ikke anledning til diesel, så der er kig på benzin
udgaver.

Prioriteter er:
* Sikkerhed
* Køreglæde
* Interiørkvalitet
* Driftsikkerhed

Derudover skal den øvrige samlekvalitet selvfølgelig også være i orden.
Jeg har kig på følgende modeller, med eksempler fra bilbasen.dk:

* Ford Mondeo 1,8 Trend st.car 5d
Set til 149.900 kr (112.000 km - 5/2000)
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=663164&page=2>

* Ford Mondeo 2,0 Trend st.car 5d
Set til 139.000 kr (147.000 km - 5/2000)
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=288300508&page=4>

* Toyota Avensis 1,8 Linea Terra st.car 5d
Set til 149.800 kr (98.000 km - 1/2000)
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=256800324&page=1>

* VW Passat 1,8 st.car 5d
Set til 149.800 kr (165.000 km - 12/1998)
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=232200340&page=2>

* Audi A4 1,8 st.car 5d
Set til 149.900 kr (134.000 km - 5/1996)
<http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=644400106&page=1>

Har I nogle kommentarer til disse modeller? Er der nogle årgange man bør
holde sig fra for de forskellige modeller? Eller om jeg måske har overset en
potentiel model?

Tak for evt. input.

Mvh,
Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-02-05 19:01

CGH wrote:
> [...]
>
> * Ford Mondeo 2,0 Trend st.car 5d
> Set til 139.000 kr (147.000 km - 5/2000)

Af dem du har fundet ville jeg vælge denne.
2,0 motor og klima anlæg...
De ekstra 35.000 km er intet problem..

Jeg kan ikke lide Toyota og Passat. Audien er gammel.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Volvo XC70

Dato : 26-02-05 07:44

"CGH" <visitor@null.net> wrote in message
> [...]
> holde sig fra for de forskellige modeller? Eller om jeg måske har overset

Du har glemt at kigge på rigtige stationscars:
Volvo 940 2,3 Classic st.car 5d
145kkr (154.000km, 1997)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=282800677&page=3

Og skulle du så være til forhjulstræk så kig på
Volvo 850 2,0 st.car 5d
137.900kr (243.000Km 1996)
Også selvom priserne stadig er lidt høje for de første modeller.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=296703576&page=1

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 26-02-05 21:00

"CGH" <visitor@null.net> wrote in message
> Hej gruppe,
>
> Har kig på en brugt stationcar og har et budget på ca. 150.000 kr (helst
> ikke over).

Jeg har været på udkig et par måneder - og har nu købt en Opel Astra st.car,
da det var mere muligt med mit budget (ca. 100.000.

Men det jeg ville sige er, at alle mekanikere, FMD og andre jeg har talt med
sagde, at kan man finde en Avensis, så slipper man for at skulle på
værksted...

Den er også glimrende at køre i og har ok sikkerhed (jeg har prøvet et par
stykker). Mondeo har ikke fået mange roser hos dem jeg kender, der tager sig
af biler.

Blot mit råd efter selv at have brugt rigtig mange timer på at surfe efter
bilinfo.

Hvis du er FDM-medlem, så kan det endvidere anbefales at søge i deres
database og bil- og brugtbiltets.

VH
jakob