tak for hjælpen
Fra : mullerman

Dato : 25-02-05 14:05

Hej Ng

Vil lige sige tak for hjælpen til alle mine spørgsmål her i den sidste tid!

Jeg har spurgt en del, men nu er resultatet der også! Har fået købt bil. Det
blev en Citroen c4 hdi vtr plus :)

Nu vil jeg så bede jer komme med alle jeres formaninger om hvordan en ny
diesel bil køres og plejes. Skal den håndvaskes eller i automat? og hvad i
ellers har af ideer...

Martin

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 25-02-05 14:21

On Fri, 25 Feb 2005 14:04:41 +0100, "mullerman"
<billetter2003@yahoo.com> wrote:

> [...]
>diesel bil køres og plejes. Skal den håndvaskes eller i automat? og hvad i

Troede udseendet kunne sidestilles med kemi i hovedet.
Et par automatvask med undervognskyl indtil saltet er skyllet af
vejene kan næppe skade. Især for at få det væk, når det er slut med
salt. Endvidere flydevoks på karossen.

Ellers har du vel et par service-besøg der skal passes for at opnå
garanti. Det er sådan man snører nye bilejere.

Men ellers tillykke med købet

/John

Fra : Aragorn25

Dato : 25-02-05 15:29

Husk at varme motoren fint op hvergang, og gi den også dinitrol.
Tilyk med den dejlige bil, så må jeg jo nøges med min 9år gamle bravo-spand.

Fra : mullerman

Dato : 25-02-05 19:50

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Husk at varme motoren fint op hvergang, og gi den også dinitrol.
> Tilyk med den dejlige bil, så må jeg jo nøges med min 9år gamle
> bravo-spand.

Hvad mener du med at "varme motoren op"? Man skal vel bare køre med lave
omdrejninger de første par kilometer eller?

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 25-02-05 20:14

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in message

> Hvad mener du med at "varme motoren op"? Man skal vel bare køre med lave
> omdrejninger de første par kilometer eller?

Ingen helt korte ture.

Br,
Morten

Fra : mullerman

Dato : 25-02-05 23:11

> Ingen helt korte ture.

Hvad er helt korte ture...? Bor i kbh så det kan jo friste at tage bilen de
5-7 km der er til biografen...

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 23:32

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote:

>Hvad er helt korte ture...? Bor i kbh så det kan jo friste at tage bilen de
>5-7 km der er til biografen...

Tag cyklen.
En tur på under 15 km bliver motoren ikke varm af.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : mullerman

Dato : 27-02-05 21:27

> Tag cyklen.
> En tur på under 15 km bliver motoren ikke varm af.
>
> --

Og hvor meget betyder det?

Martin

Fra : mullerman

Dato : 25-02-05 19:52

> [...]
> Et par automatvask med undervognskyl indtil saltet er skyllet af
> vejene kan næppe skade. Især for at få det væk, når det er slut med

Flydevoks???

> Ellers har du vel et par service-besøg der skal passes for at opnå
> garanti. Det er sådan man snører nye bilejere.

Jeps... bilen har kørt lidt under 200 nu, men skal til service når den har
kørt mellem 1500 til 2500

> Men ellers tillykke med købet

Tak! Bilen er faktisk købt brugt af en privat... Jeg er anden ejer... 1 ejer
kørte 90 km i den. :)

Fra : Brian

Dato : 25-02-05 20:07

Hejsa!

mullerman tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Tak! Bilen er faktisk købt brugt af en privat... Jeg er anden ejer...
> 1 ejer kørte 90 km i den. :)

Det var ikke meget, hvad skyldes det ?
Var det et forkert impulskøb ?

Tillykke med bilen forøvrigt, håber ikke du får trykket på de
forkerte knapper, så bilen bliver til en Transformer

/Brian

Fra : mullerman

Dato : 25-02-05 23:10

Tak! Bilen er faktisk købt brugt af en privat... Jeg er anden ejer...

> Det var ikke meget, hvad skyldes det ?
> Var det et forkert impulskøb ?

Købte den af ham der havde vundet DR Sportens konkurrence :)

> Tillykke med bilen forøvrigt, håber ikke du får trykket på de
> forkerte knapper, så bilen bliver til en Transformer

Den knap har jeg endnu ikke fundet, men det kan være den automatisk
forvandler sig hvis der er nogen der forsøger at bryde ind i den ;) (man ku
jo håbe)

Martin

Fra : Brian

Dato : 26-02-05 13:40

Hejsa!

mullerman tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Købte den af ham der havde vundet DR Sportens konkurrence :)

Fedt... han virkede da ellers svært gald, da han vandt den!

> Den knap har jeg endnu ikke fundet, men det kan være den automatisk
> forvandler sig hvis der er nogen der forsøger at bryde ind i den ;)

Hvis du finder knappen, skyder du lige nogle billeder!

/Brian

Fra : mullerman

Dato : 27-02-05 14:16

> Hvis du finder knappen, skyder du lige nogle billeder!
>
> /Brian

Hehe, det er i orden, kanppen er stadig ikke fundet...

Lige et spørgsmål til: Der er læder i bilen, hvordan holder man det?

Fra : MM

Dato : 26-02-05 14:39

> Den knap har jeg endnu ikke fundet, men det kan være den automatisk
> forvandler sig hvis der er nogen der forsøger at bryde ind i den ;) (man
> ku jo håbe)

Ku være John Sahl skulle kigge nærmere på sådan en så ;)

~M