Sådan laver man en 10,88 tid i en forhjuls~
Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 10:50

En pænt hurtig Saab 900, lettere modificeret, som kører 402 meter på 10,88,
med en udgangshastighed på 227 km/t.

Den har ca. 550 Hk. De er igang med at arbejde på bilen, så den kommer op på
små 650 hk. De satser på en 402 meter tid på under 10 og udgangshastighed på
240 km/t. De kommer muligvis til Danmarks Hurtigste Bil 2005.

http://ftp.nordictuning.com/src/movies/saab_9-3_25t_gt_10-88s.wmv

M.v.h.

Fra : Thomas H.

Dato : 24-02-05 11:01

> [...]

> små 650 hk. De satser på en 402 meter tid på under 10 og udgangshastighed

> 240 km/t. De kommer muligvis til Danmarks Hurtigste Bil 2005.

Den bliver i øvrigt testet i den nye Getaway in Stockholm 5 ...selve DVD'en
med kørslen i Stockholm er ret kedelig med der er nogle fede ekstra ting
med, bl.a. den sygeste test af M3 CSL i Schnitzer trim, og en TechArt
Porsche..

Fra : Mikael

Dato : 24-02-05 11:12

> En pænt hurtig Saab 900, lettere modificeret, som kører 402 meter på
> 10,88, med en udgangshastighed på 227 km/t.

Ja og.............?

Er der nogen der har påstået det ikke kan lade sig gøre, siden du mener det
er en bedrift af de store?

Nu har jeg ikke rigtig fulgt med, men en forhjulstrækker er stadigvæk meget
langsomre end en tilsvarende baghjulstræk, og på bane er det helt tosset.

Fra : Tony

Dato : 24-02-05 22:30

> Er der nogen der har påstået det ikke kan lade sig gøre, siden du mener
> det er en bedrift af de store?

Det er da en hurtig Saab. Alt der er bilrelateret er da velkomment her.

> Nu har jeg ikke rigtig fulgt med, men en forhjulstrækker er stadigvæk
> meget langsomre end en tilsvarende baghjulstræk, og på bane er det helt
> tosset.

Svarer du ikke selv på dit spørgsmål? Emnelinien siger jo alt!

Tony

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-02-05 12:17

> En pænt hurtig Saab 900, lettere modificeret, som kører 402 meter på
10,88,
> med en udgangshastighed på 227 km/t.

Tør man slå fast, at det ikke sker på alm gadedæk..?

Umiddelbart ville jeg tro, at der skulle noget rigtigt "klister til", for at
man kan lave den tid...

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 13:11

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Tør man slå fast, at det ikke sker på alm gadedæk..?

De kører på DOT-mærkede gadeslicks.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-02-05 13:19

> De kører på DOT-mærkede gadeslicks.

Ok - gad vide hvorfor Kiesas Supra med langt flere hestekræfter så ikke er
hurtigere..?

Han siger, han ikke står fast før han kører 160-170 km/t...

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 13:28

> Ok - gad vide hvorfor Kiesas Supra med langt flere hestekræfter så ikke er
> hurtigere..?
>
> Han siger, han ikke står fast før han kører 160-170 km/t...

Det er nok forbindelsen mellem hjerne og højre fod den er galt med. Det
lyder jo også "blæret", at man ikke står fast før. Læg mærke til at Saab'en
ikke rykker ret langt i første, inden der skiftes til anden gear.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-02-05 13:31

> Det er nok forbindelsen mellem hjerne og højre fod den er galt med.

Ahh - helt idiot er han jo ikke til at køre bil - trods alt...

> Det lyder jo også "blæret", at man ikke står fast før.

Tja - det er vel ret faktuelt, at bilen ikke kan overføre +800 hk til
asfalten, før den kører med en given hastighed. Jeg opfattede det ikke som
"blære-snak", da han tale om det til mig.

> Læg mærke til at Saab'en
> ikke rykker ret langt i første, inden der skiftes til anden gear.

Det er rigtigt - det lagde jeg godt mærke til... Måske skyldes det også
vægten... altså at Supra´en ikke er ret meget hurtigere... Den er jo ikke
"strippet", som Saaben er..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 13:38

> Det er rigtigt - det lagde jeg godt mærke til... Måske skyldes det også
> vægten... altså at Supra´en ikke er ret meget hurtigere... Den er jo ikke
> "strippet", som Saaben er..

Ja, Saab'en vejer ikke mere end 1000 kg.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!