Svenske gloser
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-02-05 20:26

Hej

Kigger på nogle svenske annoncer, og har stødt på ordet "vaxellåda". Hvad
mon det betyder?

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Søren Johansen

Dato : 23-02-05 20:39

"Hans Mouridsen" skrev i en meddelelse:
> Kigger på nogle svenske annoncer, og har stødt på ordet "vaxellåda". Hvad
> mon det betyder?

Det betyder gearkasse.

Mvh
Søren

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-02-05 20:39

Arhh har vidst gættet mig frem til at det er gearkasse ikk?

Fra : Lars

Dato : 24-02-05 08:23

Hejsa,

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigpc.dk> wrote in message

> Arhh har vidst gættet mig frem til at det er gearkasse ikk?

Jep-jep...

Nogengange bruges "automat" alene for automatgear. Eller automatlåda.

Og husk at de tit opgiver kørt strækning i mil (1 mil = 10 km).

Du kan også støde på et ord som "svensksåld" som bruges om biler der er
oprindelig solgt i Sverige (dvs. ikke privatimporteret fra ex. Tyskland) -
det kan have betydning for forsikring i Sverige, men nok ingen betydning
hvis du skal have den til Danmark.

** Lars