Advarsel til alle Citroen C3 ejere!!!
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 23-02-05 18:46

Jeg vil lige dele min "lille" oplevelse med jer:

Jeg drejer fra motorvejen og trykkede på bremsen, men den kunne IKKE trykkes
ned. Den sad TOTALT fast, så jeg måtte i gang med nedgearing og håndbremse.
Det lykkedes...

Efter at have haft bilen på værksted i dag var forklaringen den, at en
"split" der holder koblingen var gået løs og spærrede for bremsepedalen...
Total latterligt design, sådan noget må bare ikke kunne lade sig gøre!

Så tag lige og kig om der er en split fra koblingspedalen påvej om bag
bremsepedalen i din C3.

Mvh
Morten, nu med bremser...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-02-05 19:52

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> Jeg vil lige dele min "lille" oplevelse med jer:
>
> Jeg drejer fra motorvejen og trykkede på bremsen, men den kunne IKKE
> trykkes ned.

Ubehageligt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-02-05 21:29

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Så tag lige og kig om der er en split fra koblingspedalen påvej om bag
> bremsepedalen i din C3.

CHOK, at det kan lade sig gøre!!!!. Hvor indberetter man det til??, for så
"svagt" et design må bare ikke komme ud på gaden :((((.

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-05 23:01

> CHOK, at det kan lade sig gøre!!!!. Hvor indberetter man det til??, for så
> "svagt" et design må bare ikke komme ud på gaden :((((.

En sag for Jan W Nielsen ??? Det fortjener i den grad at blive luftet for
befolkningen !

/Caspersen

Fra : anders

Dato : 24-02-05 08:30

Grum oplevelse.

Har prøvet noget tilsvarende i min ex-hiace.
Der var det bare koblingspedalen det var galt med, dog helt modsat end i dit
tilfælde den faldt nemlig af

Anders

Fra : Møller

Dato : 24-02-05 13:58

> [...]
> Total latterligt design, sådan noget må bare ikke kunne lade sig gøre!
>
> Så tag lige og kig om der er en split fra koblingspedalen påvej om bag

Nu sendt videre til Citroen
--
Møller

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-02-05 17:23

"Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

> Nu sendt videre til Citroen
> --
Jeg gætter på at det kommer der NADA ud af. Da jeg i tidernes morgen gjorde
Skoda og FDM opmærksom på at bilen ikke kunne bremse i frost, var det mig
der var en idiot!!- og FDM troede på Skoda, så de istemte "melodien", i
stedet for at undersøge omstændighederne.

Fra : Brian

Dato : 24-02-05 17:42

Hejsa!

Jørgen M. Rasmussen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> [...]
> var det mig der var en idiot!!- og FDM troede på Skoda, så de istemte
> "melodien", i stedet for at undersøge omstændighederne.

De har sgu nok fået den sære idé, at du er en gammel brokkerøv

/Brian

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 24-02-05 18:28

"Brian" <briank@besked.com> wrote in message
> Hejsa!

> De har sgu nok fået den sære idé, at du er en gammel brokkerøv

Jeg tror mere at det er om det kan ses direkte eller bare er noget "folk
siger".

Br,
Morten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-02-05 18:55

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse

> De har sgu nok fået den sære idé, at du er en gammel brokkerøv

Fakta var at de første var sendt på gaden med lousy bremseklodser, da jeg
selv bekostede en udskiftning til org. VW har der ikke siden været probs. .

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-02-05 20:54

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Fakta var at de første var sendt på gaden med lousy bremseklodser, da jeg
> selv bekostede en udskiftning til org. VW har der ikke siden været probs. .

Hey !!!

hjalp det ????

jeg har netop det problem med min Octavia.
Den bremser minus minus minus minus de første par forsøg efter at have
stået stille et døgns tid, når der er salt på vejene (

/Lars

Fra : Møller

Dato : 24-02-05 22:02

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> der var en idiot!!- og FDM troede på Skoda, så de istemte "melodien", i
> stedet for at undersøge omstændighederne.

Du har ikke ret:
¨
Svar fra FDM:
Tak for din henvendelse.

Det var da en kedelig oplevelse.

Jeg har vendt sagen med Citroën DK. De er ikke helt ukendt med fænomenet. På
den baggrund har jeg opfordret Citroën til evt. at lave en
tilbagekaldelsesaktion eller lignende, hvilket de umiddelbart er lydhør over
for.

Citroën vil selvfølgelig gerne have noget mere konkret at forholde sig til.
Så hvis du er interesseret i at der bliver arbejdet videre med sagen, til
gavn for andre C3 ejere, er du velkommen til at orientere mig om hvilken
forhandler der har repareret bilen samt bilens fulde stelnummer, som jeg så
vil sende videre til importøren.

Med venlig hilsen

XX

FDM Teknisk Service

Fra Citroen: Vi sr på det og vender tilbage:

Møller

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 25-02-05 16:31

For at give Citroen noget mere konkret at arbejde med sendte jeg dem denne
mail:

Hej,

Jeg har haft bremsepedals problemet med min C3 og fik det løst hos
Kjærsgaards Auto i Aalborg, men først efter den normale "plade" "Der er da
ikke noget i vejen.". Først da jeg overtalte mekanikeren til at checke bilen
helt igennem, lagde han sig ind foran forsædet og kiggede op under rattet,
hvorefter han kunne se problemet med det samme.

Jeg opdagede det ved at pedalen bare ikke kunne trykkes ned. Da bilen var
bragt til standsning (håndbremse og nedgearing) prøvede jeg at trykke nogle
gange og "rodede" lidt rundt hvorefter pedalen virkede igen, dog med "en
kant" der skulle passeres hver gang pedal skulle trykkes ned. Denne kant var
helt tydelig, da mekanikeren sagde at bilen ikke fejlede noget!

Men fornemmelsen af at man pludseligt ikke kan bremse er altså ikke rar; at
værkstedet bagefter siger at den ikke fejler noget er faktisk endnu værre.

At en split er ved at falde ud, kan ske. At en split der er ved at falde ud
blokerer bremsepedalen, må bare IKKE ske. (Det kan nemt koste liv!)

Men jeg ved ikke om det bare er min C3 der er en mandags model eller om det
er generelt, men jeg synes efterhånden at jeg har haft en del problemer med
den:

- "Koblings split" er blevet lavet
Symptom: Bremsepedalen kan ikke trykkes ned!

- "Gearkassen" er blevet lavet.
Symptom: Kunne pludseligt ikke skifte gear og bilen kunne ikke andet
end at sige "knas" i gearkassen

- Styrekugle er skiftet. (Måske var det en bærekugle, er ikke helt sikker)
Symptom: Masser af kraftige klinke-klank lyde

- Bagdørs håndtags indmad skiftet.
Symptom: Døren kunne ikke åbnes udefra

- Motor renset efter at have været kokset til.
Symptom: Bilen hoppede og slukkede med en masse bip lyde og nægtede
at starte igen.

- Bremseskiverne er blevet fixet.
Symptom: Kraftig hoppen og støj under bremsning

- Håndbremsen er fixet.
Symptom: Kunne trækkes helt op uden at bilen kunne holde på en bakke

- Ventilator motoren går nogle gange i stå på niveau 1.
Værkstedet vil ikke gøre noget ved det; de siger at jeg bare skal
skifte op på to og ned igen!

- Vindues kontakt
Symptom: Vinduet kunne ikke lukkes

- Skruerne der holder dørenes fjedre er strammet (nogle gange efterhånden.)
Symptom: Dørene smælder metallisk noget de åbnes eller lukkes.

- Foruden diverse småting: Løs forbindelse til cigarstikket og nummerplade
lyset, ting der går løse fra deres samling/beslag osv.

Jeg har desuden været på 3 forskellige værksteder med en af mine fejl: Meget
kraftige metalliske klonk lyde når jeg køre over humpler eller lignende.
Nogle dage skal jeg bare liste over humplerne og lydene kommer andre dage
skal der lidt mere til. Mekanikerne kan godt genskabe problemet når de kører
i bilen og siger at det lyder "meget voldsomt og mekanisk". Tilbage på
liften kan de ikke finde fejlen og diagnosen er at når de ikke kan finde
fejlen på liften betyder fejlen ingenting. Jeg reklamerede første gang over
det i august 2004.

Men værkstedet hvor koblings splitten blev lavet var:

Kjærsgaard Auto A/S
Håndværkervej 22
DK-9000 Aalborg

Min bils data er:

Morten

Fra : Brian

Dato : 25-02-05 16:38

Hejsa!

Morten Brokjær Klostergaard tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> For at give Citroen noget mere konkret at arbejde med sendte jeg dem
> denne mail:

<klip en masse problemer>

Hvor gammel er bilen egentlig - alder og km. mæssigt ?

/Brian

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 25-02-05 18:38

> Hejsa!

> <klip en masse problemer>
>
> Hvor gammel er bilen egentlig - alder og km. mæssigt ?

September 2002 og den har kørt ~40.000 km

Mvh
Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 27-02-05 14:29

> September 2002 og den har kørt ~40.000 km

*ryster på hovedet.avi*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 16:41

> [...]

>er generelt, men jeg synes efterhånden at jeg har haft en del problemer med

Der er jo flere fejl på den liste end der er dele der kan falde af en
Harley-Davidson der står i tomgang

Godt jeg kun har haft 1 fransk bil ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 25-02-05 16:58

[Snip - utallige fejl]

Det er ikke bare din C3'er.
Jeg kan nikke genkendende til de fleste af de omtalte problemer, for jeg har
selv utallige gange måttet køre en spritny fransk bil (Peugeot eller
Citroën) på værkstedet - tit uden, at de har kørt mere end 10 km.
Foruden nogle af de problemer, du har remset op, så er disse topscorerne hos
os - gerne flere gange på samme bil!

- Blinkarm falder af eller hænger.

- Benzinmåleren kan ikke vise fuld tank.

- Knækket oliepind.

- Diverse paneler og/eller gummiisolering falder af.

- Håndtaget til at åbne motorhjelmen knækker.

- Afstiveren, der holder motorhjelmen oppe, knækker af.

- Airbagfejl, airbagfejl, airbagfejl!

Dette gælder både Peugeot og Citroën, og samtlige modeller fra C2 til 607.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-02-05 20:50

> [...]

> Det var da en kedelig oplevelse.
>
> Jeg har vendt sagen med Citroën DK. De er ikke helt ukendt med fænomenet.

___SNIP___

Så er der kommet andre boller på suppen, eller også er der forskel på
"folk". Da jeg kontaktede dem vedr. et totalt bremsesvigt, som nær "kostede"
en betjent som regulerede færdslen pga. et uheld, skete der NADA før ADAC
meldte om probs. . Så blev det til at SMC/Pradan sagde det ikke vedrørte
Skoda, men KUN Passat og Audi biler: Når nu både jeg og flere andre ejere
havde oplevet det samme, jeg var bare den eneste som var medlem!!!!. Jeg har
en mistanke om at FDM er i "lommen" på VW, fx da en ny Corolla kunne finde
på at slå et slag m. r*** under en undvige manøvre, men kun med fuld
last!!!, blev det til et 5 min. indslag i TVA, i "prime"time. Her skete som
skrevet NADA, andet end at FDM videregav hvad importøren påstod. Fakta var
at bilerne var leveret med lousy bremseklodser, de stank af gl. ost, efter 2
hårde opbremsninger i "rad". Og efter de forreste blev udsk. er det ikke
oplevet igen + de gl.baghjuls-klodser skulle udskiftes før forhjuls, som
fortsætter på 7.år!!!. Men sådan noget ville ForenedeDanskeCampister ikke
undersøge.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 21:27

> [...]
> gl.baghjuls-klodser skulle udskiftes før forhjuls, som fortsætter på
> 7.år!!!. Men sådan noget ville ForenedeDanskeCampister ikke undersøge.

mon ikke man bare skal venne sig til at biler ikke nødvendigvis altid kan
bremse.
Passat pga salt på skiverne
Mondeo fordi de ikke bliver vedligeholdt
Mercedes fordi elektronikken flipper ud sammen med taxa-elektronikken
C3 fordi franskmænd altid skal nyopfinde den dybe tallerken
Sierra fordi der går ild i l*rtet
osv

-
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 07:12

| mon ikke man bare skal venne sig til at biler ikke nødvendigvis altid kan
| bremse.

Det syntes jeg IKKE man skal, ikke på noget så vitalt som bremser, og på så
uforudsigelig måde. Så kan man lige så godt vænne sig til, at den nogen
gange, umotiveret, drejer til højre, når man forsøger at styre til venstre.
Og chokket efter oplevelsen bliver forstærket når man opdager med hvilken
ligegyldighed, sagen blev betragtet, Pradan& FDM sad på deres hænder til der
kom lig på bordet .

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 17:10

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> kan
>
> Det syntes jeg IKKE man skal, ikke på noget så vitalt som bremser, og på
> så
> uforudsigelig måde.

Jeg er da heller ikke vild med tanken, men jeg føler ikke at der findes
lydhørhed hos bilmærkerne hvis man ikke ligefrem er medlem af Foreningen af
Danske caMpister.
Som enkeltperson der reklamerer, bliver man dårligt taget seriøs.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-02-05 19:03

men jeg føler ikke at der findes
> lydhørhed hos bilmærkerne hvis man ikke ligefrem er medlem af Foreningen
> af Danske caMpister.

Ikke en gang det hjælper, som du læser, "der er forskel på folk"- jeg har
dem mistænkt for at være i lommen på VW. Der er heller ikke kommet noget ud
af den sag, hvor man via i "bug" i centrallåsen, kan få vinduerne til at
rulle ned på VAG-biler :((. I den sag har jeg aldrig fået svar, selv om en
SMC-smartass optrådte med søforklaringer på TV. .

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 28-02-05 19:34

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> af Danske caMpister.
> Som enkeltperson der reklamerer, bliver man dårligt taget seriøs.

Jeg tror at der er stor forskel på om fejlen er målbar eller "bare" noget
der kommer en gang i mellem.

Er fejlen målbar tror jeg at de er meget lydhød, bla. på grund af
erstatnings ansvar.

Br,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 19:56

> Jeg tror at der er stor forskel på om fejlen er målbar eller "bare" noget
> der kommer en gang i mellem.
>
> Er fejlen målbar tror jeg at de er meget lydhød, bla. på grund af
> erstatnings ansvar.

Statistisk set vil der være MANGE bilejere der oplever samme fejl som man
selv gør. Jeg nægter at tro at der er tale om en ENLIG svale når vi snakker
om så store styktal som biler bliver lavet i i dag.
Jeg kan dog godt lide den straf som GM fik i USA for et par år siden fordi
de regnede $ i erstatninger op mod det som det kostede at hjemkalde en masse
biler med en konstruktionsfejl på deres pick-up. Bøden har gjort smertelig
ondt på GM......mener det var noget med 100 milliarder Kr.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-02-05 20:03

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er fejlen målbar tror jeg at de er meget lydhød, bla. på grund af
> erstatnings ansvar.

Det er da klart, så er resultatet jo "givet" på forhånd. De er kun
interesseret i de sager hvor der er "billige point" at hente. De vil ikke i
clinch m. en stor importør.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-03-05 09:09

En helt masse bits fra Jørgen M. Rasmussen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Så er der kommet andre boller på suppen, eller også er der forskel på
> "folk".

Hvis din kontakt til FDM i sin tid, har været i samme tone/sprog som
ovenstående, kan jeg personligt faktisk godt forstå deres reaktion.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Word of advice: There is no I in orgasm"
-- Barry Bostwick as Mayor Winston in 'Spin City'

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-03-05 18:21

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din kontakt til FDM i sin tid, har været i samme tone/sprog som
> ovenstående, kan jeg personligt faktisk godt forstå deres reaktion.

Hvad men du, er du "gået for nær"?, der er forskel på hvordan jeg skriver
her og andre steder. Jeg skrev en venlig foresprgs om problemets årsag + mit
medlemsnr., og fik en "historie" i stedet for. Jeg er temmelig forurettet
over deres håndtering, derfor mit sprog her, troede at de ville gribe det
mere seriøst an, hvis et af deres medlemmer fortalte om probs :(. Men de sad
på deres hænder ind til der kom info fra ADAC. Gad vide hvad mit kontingent
blev brugt til?.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 24-02-05 18:28

"Møller" <M@Øl.se> wrote in message

> Nu sendt videre til Citroen

Hvordan? Lad mig høre?

Br,
Morten

Fra : Møller

Dato : 24-02-05 22:04

> "Møller" <M@Øl.se> wrote in message

Du har vel fået min mail?
Møller

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 23-02-05 17:23

>Total latterligt design, sådan noget må bare ikke kunne lade sig >gøre!

Bare et af mange hos C3, hvis du spørger mig.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-02-05 08:59

Nicklas Teisner wrote:
> Bare et af mange hos C3, hvis du spørger mig.

Kan du overtales til at stille dit ur?

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 16:07

meddelelse news:421eda6c$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...