kommentarer til volvo 740-760
Fra : Henrik

Dato : 23-02-05 14:54

Hej, - kan nogen dele erfaringer om ovenstående ifm. et brugkøb

Er der andre modeller jeg burde overveje, mvh. Henrik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-02-05 02:40

> Hej, - kan nogen dele erfaringer om ovenstående ifm. et brugkøb

En dejlig, komfortabel og stille vogn at køre i, men dyr at vedligeholde.
Reservedels-indexet er vist rimeligt høj på denne bil?
Jeg havde en Volvo 740 GLE Automatic fra '84, som kostede cirka 40.000 kr i
reperation på 1½ år , godt nok på en Volvo-værksted, men alligevel. Til syn
dumpede den så med et brag, der var en del rust på undervognen og i skjulte
steder, men på overfladen var bilen faktisk rigtigt pæn, så det har været et
sminket lig.
Du kan eventuelt se min tidligere 740'er her: www.jensen73.dk/bilen.html
Men det kan være mig som har været uheldig?

Nu kører jeg i en Citroen Xantia, og det jeg savner ved 740'eren, er
stilheden. Man kunne speede op til 140 km/t eller mere uden at skulle skrue
op for radioen i Volvoen, det kan man ikke i en Xantia eller i den
splinternye Chevrolet Nubira jeg prøvekørte i forgårs.

> Er der andre modeller jeg burde overveje, mvh. Henrik

Hvad med Volvo 940, de er nyere end 740, og stadig baghjulstrukne, noget som
jeg også savner

Mvh

Emil

Fra : Volvo XC70

Dato : 25-02-05 21:32

"Henrik" <2hsos@privat.dk> wrote in message
> Hej, - kan nogen dele erfaringer om ovenstående ifm. et brugkøb
>
> Er der andre modeller jeg burde overveje, mvh. Henrik

Hej Henrik, jeg tror at der er masser af erfaringer men kan du ikke lige
fortælle lidt mere om hvad du har tænkt dig at købe, jeg tænker på Pris,
årgang ?, Stationcar?, Kørselsbehov, Er du gør det selv mand?, Campist?,
Soltag? (jeg sorterede en gang alle fra som ikke havde soltag), hvad med
din alder og forsikring, og hvorfor lige en Volvo?

Generelt: Volvo 740 Var noget af en satsning fra Volvo side i begyndelsen af
firsrene heldigvis blev resultatet elegant og rimeligt vellykket. de første
år op til omk. 87 findes der både karburator og indsprøjtnings motorer, se
efter for 112hk er OK, men ikke meget idag.
Efter 87 er de fleste galvaniseret i bunden men det betyder ikke at de ikke
kan ruste det er nok det vigtigste at kigge efter.
Omkring 91/92 bliver modellen erstattet af 940.
760 er luksus modellerne med enten 2.8L V6 fra renault eller 4cyl turbo
motor, V6 motoren har et dårligt ry, nogen af dem har multilink bag aksel
som ekstraudstyr. kig videre under links på
http://www.volvoentusiasterne.dk/

Du kan overveje 240 som ligner meget i teknikken, eller 940 som er efter
følgeren specielt 140hk lavtryksturbomotoren er jeg lun på. Og så er der jo
også hele 850 serien som efterhånden er til at betale.

Mvh.