Hvad siger alfister til at køre med Opel m~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-02-05 10:28

Hej gruppe,

Nu ved jeg ikke hvor meget man kan stole på ekstrabladet:

Men der står faktisk at den nye GTV afløser skal køre med Opel motor....
Hvordan lyder det i ørerne på alle dem som begejstret taler om den specielle
sound og motorfornemmelse..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-05 10:38

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
>
> Men der står faktisk at den nye GTV afløser skal køre med Opel motor....
> Hvordan lyder det i ørerne på alle dem som begejstret taler om den

Ja det er jo nok ikke det samme.
Bortset fra det er Opels 2.2L alumotor ret lækker med balanceaksler osv.

Mvh
Roberto

Fra : Frederik

Dato : 23-02-05 12:49

> [...]
>
> Men der står faktisk at den nye GTV afløser skal køre med Opel motor....
> Hvordan lyder det i ørerne på alle dem som begejstret taler om den

Alfa vil modtage blokken fra GM stort set alt andet vil være Alfas eget.
Herunder JTS-systemet og det kommende Uniair.

Jeg tror nok de skal blive ganske fine :)...

BMW laver jo en ny motorserie med Peugeot, det er da meget værre... ;)

Mvh.

Frederik

Fra : Christensen

Dato : 23-02-05 14:30

> BMW laver jo en ny motorserie med Peugeot, det er da meget værre... ;)

jaja ro på....BMW laver fælles motorer med pesjø TIL pesjø....ikke omvendt
(Mini vist undtaget)

http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageNewsArticle.po;_HhJ1eCLlDH_9HDRf?NEWSID=705

/ f christensen

Fra : L

Dato : 23-02-05 16:36

Jaaa, sådan sker det på mange mærker nu.
Der kan f.eks. også være en Opel gearkasse monteret på en BMW

Mvh. TL

Fra : Christensen

Dato : 23-02-05 21:14

> Der kan f.eks. også være en Opel gearkasse monteret på en BMW

øh - hvor har du set det?

Fra : L

Dato : 23-02-05 21:40

Det ved jeg.....
Vi (opel) har solgt gearkassepakning til en BMW.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 08:11

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det ved jeg.....
> Vi (opel) har solgt gearkassepakning til en BMW.

Det var vel ejeren du solgte den til? Og det kan ikke have været til
"konebilen"?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!