Alfa 156 2.5
Fra : HKN

Dato : 22-02-05 23:25

Hej,

Jeg tør jo næsten ikke stille spørgsmålet herinde - men vover pelsen

Jeg har fået tilbudt subj. som er en -99'er, med 135kkm på klokken til
120k - er det et godt køb? Bilen er over middel stand, og kørt af en ældre
herre - så den har ikke fået tærsk!

Jeg har ladet mig fortælle at man skal holde sig fra modeller t.o.m -99, men
ikke hvorfor?

Hvor langt kører sådan en fætter på literen?

Mvh
Henrik

Fra : Frederik

Dato : 22-02-05 23:32

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> men ikke hvorfor?
>
> Hvor langt kører sådan en fætter på literen?

8-10 km literen.

Det er en rigitg lækker bil. Sørg blot for, at få den tjekket grundigt før
køb.

Angående årgang, så kom 156 MY vist i 99 men er ikke sikker.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 23:35

> Jeg har ladet mig fortælle at man skal holde sig fra modeller t.o.m -99,
> men ikke hvorfor?

- Rust..!
- Dårlige gearkasser..!
- Generel middelmådig kvalitet...!

> Hvor langt kører sådan en fætter på literen?

Ingenting - benzinen VÆLTER igennem den motor, og Alfa har af samme grund
skrottet konstruktionen.

Den står til at køre 8,8 km/ltr - regn ikke med mere end 7,0 km/ltr.

Til sammenligning kører BMW med større motor og samme kræfter 11,1 km/ltr -
det er 25 procent længere - samtidig ruster den ikke, og gearkassen står
ikke af i tide og utide.

Gå i stedet efter en rustbeskyttet 2.0-model..!

/Jan W Nielsen

Fra : Frederik

Dato : 22-02-05 23:45

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message

> [...]
> gearkassen står ikke af i tide og utide.
>
> Gå i stedet efter en rustbeskyttet 2.0-model..!

Den unge student trykkede sig noget men fremstammede spagt:

"Hr. Nielsen, Hr. Nielsen" "Ja, De må altså forfærdeligt meget undskylde, at
en som jeg kommer med en rettelse." "Men, jeg må altså sige, at De angående
brændstofforburget tilsyneladende har drukket af dieselpotten" "Min salig
moder haver haft bemeldte befurdringsmiddel i 7 år, og den haver holdt et
pænt snit omkring det opgivne forbrug"

Man behøver dog ikke køre 160 på motorvejen i alt for lang tid: "Hvis du
forstår hvad jeg mener"

Vil dog give Jan ret, en BMW vil nok give en mere problemfri hverdag.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 06:42

> [...]
> "Min salig moder haver haft bemeldte befurdringsmiddel i 7 år, og den
> haver holdt et pænt snit omkring det opgivne forbrug"

*LOL*

Hr Frederik - mit påstulat må være, at Deres salig moders eksemplar i helt
usædvanlig grad spinner som en mis - eller at Deres salig moder kører
betjener den italienske vildkat med at kattepote..

Een bemærker jo også, at den væsentlig kraftigere Alfa Romeo 164 3,0 V6 QV
fra for eksempel 1991 er væsentlig mindre fordrukken end den pågældende 156
V6 2,5 fra 1999 - utroligt men sandt.

/Jan W Nielsen

Fra : HKN

Dato : 23-02-05 10:26

> Vil dog give Jan ret, en BMW vil nok give en mere problemfri hverdag.

Spørgsmålet er så - hvor finder jeg en 523 eller 525 til den pris, medmindre
det skal være en E34??

Mvh
Henrik

Fra : Lars

Dato : 23-02-05 10:47

Hejsa,

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> wrote in message

> Vil dog give Jan ret, en BMW vil nok give en mere problemfri hverdag.

Problemfri... Jo-tak...

Sidste uge -> forbremsen hænger... Højre skive er kørt skæv... Skiver,
bremseklods og bremsehus skiftes... 6000. Desuden service inspection I på
den - 4000. Jeg hentede bilen, det rasler en smule når man kører, forbi
værkstedet igen dagen efter.. "hmm.. det er nok en plade ved udstødningen".
Jeg får en tid i denne uge.

I løbet af ugen begynder det så at rumle fra baghjulslejet i højre side..
Jeps, det er nok gået.

Denne uge -> Værksted igen for at skifte lejet og ordne pladen. Denne gang
havde jeg heldigvis sikret mig en lånebil (fin lille 318i med 12.000 bag sig
i øvrigt, ganske lækker bil!). De ringer så til mig for at sige at det ikke
var en plade der raslede, men til gengæld trækakslen der er gået.... De kan
desværre ikke skifte den i dag, der skal lige bestilles en hjem fra
Tyskland.

DAMN! Er der nogen der ved om BMW "normalt" æder en del af omkostningen for
ny trækaksel, den er jo ikke videre gammel?

Håber dælme ikke den forstætter stilen for bliver den godt nok solgt! I
øvrigt en 530dA Touring fra 2002 med 165.000 på klokken....

For at det ikke skal være løgn skal værkstedet også ha' den en uge i starten
af april, de har konstateret en smule rust på bagklappen og frontklappen..
Så de skifter begge dele - heldigvis dog u/b... Og meget fedt faktisk, for
den har en del stenslag foran, så det bliver jo lige vips-vupti løst nu.

Men det er sgu lige før den er mere på værksted end min Citroën!!!

** Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-02-05 14:37

> Men det er sgu lige før den er mere på værksted end min Citroën!!!

Det lyder grimt..

Desværre er der ikke mange biler, hvor man ikke kan være uheldig med det
enkelte eksemplar....håber ikke din bil er en af dem..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars

Dato : 23-02-05 14:41

Hej Jan,

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> Det lyder grimt..

Hehe.. Ja - for den var ikke så lidt på værksted skulle jeg sige!

> Desværre er der ikke mange biler, hvor man ikke kan være uheldig med det
> enkelte eksemplar....håber ikke din bil er en af dem..

Heller ikke her.. Heldigvis - kan man sige - at det er trods alt "bare"
sliddele der er gået i stykker (lige bortset fra rusten, men de virker
relativt hysteriske med at fikse det - specielt fordi det foran faktisk
skyldes et par stenslag...). Men kryds lige fingre for at den ikke
fortsætter med at gå i stykker!

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 21:32

> Men kryds lige fingre for at den ikke fortsætter med at gå i stykker!

Naturligvis..

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 22-02-05 23:57

> Den står til at køre 8,8 km/ltr - regn ikke med mere end 7,0 km/ltr.

Enig - går du efter økonomi skal du gå uden om Alfa Romeo asap!

--
Thomas Krath

Fra : K ö n i g

Dato : 23-02-05 10:16

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Ingenting - benzinen VÆLTER igennem den motor, og Alfa har af samme grund
> skrottet konstruktionen.
>
> Den står til at køre 8,8 km/ltr - regn ikke med mere end 7,0 km/ltr.

Det koster at fyrer med maghony . . . . . . . .

Hvis du har råd og tid - så køb den !

Det er Italiensk køreglæde - det kan en BMW i samme prisklasse slet ikke
hamle op med . . .

MVH Peter König
Lancia Thema stationcar 3.0 V6

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 23-02-05 08:50

> [...]
men
> ikke hvorfor?
>
> Hvor langt kører sådan en fætter på literen?

se også lige på den grønneafgift.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 12:50

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ikke hvorfor?
>
> Hvor langt kører sådan en fætter på literen?

Hej Henrik

Prøv at at kigge på www.alfa156.net under teknisk forum.
De har selvfølgelig en lidt farvet holdning til alfa, men læs om problemerne
/ glæderne, og se om du så kan leve uden .
Personligt ville jeg gå efter en 2 liters, hvis driftsudgifterne spiller en
rolle.

Mvh Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-02-05 14:38

> Personligt ville jeg gå efter en 2 liters, hvis driftsudgifterne spiller
en
> rolle.

Enig - det samme ville de fleste motorjournalister.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-02-05 21:59

HKN wrote:

> Jeg har fået tilbudt subj. som er en -99'er, med 135kkm på klokken til
> 120k - er det et godt køb?

Det er det næppe, men det er garanteret et sjovt køb..

> Bilen er over middel stand, og kørt af en ældre
> herre - så den har ikke fået tærsk!

Det lyder betryggende - intet ruinerer en som en misligeholdt
Alfa..

> Jeg har ladet mig fortælle at man skal holde sig fra modeller t.o.m -99, men
> ikke hvorfor?

Jeg tror kun det gælder TwinSpark modellerne, de havde noget bøvl
med knastforstillerne.. Den slags ballade har du ikke med
V6'eren..

> Hvor langt kører sådan en fætter på literen?

Hvis du spørger har du ikke råd..

Beklager de lidt kryptiske svar, men i mine øjne er køb af en Alfa
ret enkelt: Prøvekør bilen, og hvis du ikke kan leve uden den, så
køb den og lær at leve med resten.. Hvis du under kørslen
overvejer praktiske ting som benzinøkonomi, finish, om en BMW er
federe og den slags, så drop at købe en Alfa.

Hvis du søger mere specifik info, så er
<http://www.alfasmeden.dk/forumdk/> det uofficielle forum for Alfa
Romeo Klub DK, tag et kig derind, de har en masse om 156'ere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 27-02-05 22:20

On Sun, 27 Feb 2005 21:58:32 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Det er det næppe, men det er garanteret et sjovt køb

Hvorledes deffineres et godt køb?

>Hvis du spørger har du ikke råd..

Det kan man jo ikke vide, men man spekulerer jo sjældent på den slags,
når talen falder på hurtige biler...

>Hvis du søger mere specifik info, så er
><http://www.alfasmeden.dk/forumdk/> det uofficielle forum for Alfa
>Romeo Klub DK

Det er ikke korrekt -> klubbens "uofficielle/officielle" forum er nu
www.cuoresportivo.dk/index.php hvilket der linkes til fra klubbens web
www.alfaklub.dk

/Mogens
Alfist og tidligere ejer af 3 stk Alfa V6'ere, hvor 2 af Alfa'erne
endvidere var udstyret med 24V...

Mvh Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 28-02-05 18:17

Mogens wrote:

> Hvorledes deffineres et godt køb?

Hvis man køber billigere end man kan sælge for.
Sig mig Mogens, har du slet intet jysk blod i årerne?

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 28-02-05 18:43

On Mon, 28 Feb 2005 18:16:43 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Hvis man køber billigere end man kan sælge for.

Det kan man jo ikke afgøre ifm. købet, Peter !
Det viser sig først efterfølgende.

>Sig mig Mogens, har du slet intet jysk blod i årerne?

Jeg lever af det! -> mine Alfa'er har været et billigt bekendtskab af
samme grund

Mvh Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 28-02-05 19:53

Mogens wrote:
> Det kan man jo ikke afgøre ifm. købet, Peter !
> Det viser sig først efterfølgende.

Handel handler om forventninger. Til fortjeneste, til at tingene virker,
til at de kan bruges til at score med osv.
Netop derfor findes der ingen objektivt korrekt pris.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 28-02-05 21:12

On Mon, 28 Feb 2005 19:53:20 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Handel handler om forventninger. Til fortjeneste, til at tingene virker,
>til at de kan bruges til at score med osv.

Jow jow...

>Netop derfor findes der ingen objektivt korrekt pris.

Ah, der er et vist leje at gå efter -> og dét er i pricippet den
"korrekte" pris. Hvor var vi ellers henne...

Mvh Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-03-05 20:11

Mogens wrote:

> Det er ikke korrekt -> klubbens "uofficielle/officielle" forum er nu
> www.cuoresportivo.dk/index.php hvilket der linkes til fra klubbens web
> www.alfaklub.dk

Det er som man tager det, for klikker du på "teknik" i stedet for
"forum" så ryger du til alfasmeden..

--
Hygge..
Thomas