Så var det sgu alvor med den sne..
Fra : Martin Bak

Dato : 22-02-05 22:43

Jeg kørte fra Østerlars til Østermarie/retur ved 20 tiden. NU er der sne
skulle jeg hilse og sige. Vejene er på det nærmeste lukkede, og man kan
intet se på grund af fygning. Hvis det bliver sådan hos jer i morgen, så tro
endelig på dem, når de fraråder udkørsel. Jeg var nok den sidste der kom
igennem, og nu er alt aldeles lukket.

--
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 22:52

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tro endelig på dem, når de fraråder udkørsel. Jeg var nok den sidste der
> kom igennem, og nu er alt aldeles lukket.

Hm, hvor er det nu lige at østerlars og marie er?

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 22-02-05 22:58

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hm, hvor er det nu lige at østerlars og marie er?

Bornholm

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-05 22:55

John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 23:36

> Hm, hvor er det nu lige at østerlars og marie er?

Bornholm - På tv så jeg at DSB har gravet et gammelt MY og en sneplov frem
fra museet* i odense....

* såen ca.

Hmm jeg overvejer lige om jeg skal sove længe imorgen og først møde på
arbejde efter morgenkaoset ....

Fra : Leonard

Dato : 22-02-05 23:46

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>På tv så jeg at DSB har gravet et gammelt MY og en sneplov frem
>fra museet* i odense..

Her lidt øst for Odense er der nu ikke kommet meget sne endnu, men det
blæser da ret pænt.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-05 00:04

> Her lidt øst for Odense er der nu ikke kommet meget sne endnu, men det
> blæser da ret pænt.

Ja her er _alle_ hjemme. En sitrap:
http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=8&Id=229715

Der kommer et indslag om mad på tværs, men der er mere snevejr bagefter.

Martin

Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 22-02-05 22:56

Daws

Nu befinder jeg mig godtnok i Kolding, men det går også lystigt for sig her.
Omkring 18:45 havde vi rent is på de normalt 2 farbare spor, det var med
tungen lige i munden, skulle jeg hilse at sige.

Håber at vi får en masse sne, ikke for at jeg kan blive hjemme, men elsker
bare sne, weee.

Det fyger også en del her Kolding, så jeg venter spændt på den egentlige
snestorm.
Vil skyde på at vi har fået en 4-5 cm sne her indtil videre.

MVH
Michael Pagh

Fra : Preben Christensen

Dato : 22-02-05 23:06

Hej
Her i Jels 6630 er der snefygning så hvis det bliver værre bliver
der ikke noget kørsel fra min side der er ingen grund til at udfordre
skæbnen
med at begive sig ud på de veje hvis der giver snefygning arbejder i Vejen
så der er maneg åbne stykker hvor snefygningen kan blive slem
lad os få nogle flere snemeldinger

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-02-05 00:36

Martin Bak skrev:

> [...]
> endelig på dem, når de fraråder udkørsel. Jeg var nok den sidste der kom

Sne? Hvor?

Den smule kan da ikke give problemer.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-05 01:19

> Sne? Hvor?
>
> Den smule kan da ikke give problemer.
>

> --
Tak spids! hvafforen Storebæltstunnelgravemaskine kører du rundt i?

Martin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-02-05 02:04

Martin Bak skrev:

> Tak spids! hvafforen Storebæltstunnelgravemaskine kører du rundt i?

Jamen der er da ikke engang sne nok til at lave en snebold - her.

Og nej. Jeg kører ikke rundt i store maskiner. Jeg sidder s'men blot her
hjemme ikke ret langt fra landegrænsen.

Nu har I snakket sne de sidste uger. Her er jeg ikke færdig med nr. 2
sæk salt endnu på den tid. Og skraberen står hvor den har stået siden
sidste år.

Fra : phk

Dato : 23-02-05 05:23

> Nu har I snakket sne de sidste uger. Her er jeg ikke færdig med nr. 2 sæk
> salt endnu på den tid. Og skraberen står hvor den har stået siden sidste
> år.

Mon ikke du har fået her til morgen?

Jeg er i Århus og her er der ikke kommet noget i denne omgang :)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 23-02-05 06:27

Hehe

Ja, det sner nu stadig her I Kolding, og det har givet lidt i løbet af
natten. Man kan nu rigtig høre vinden, så det er bare hyggeligt.

Er spændt på at se om jeg kan komme hjem fra arbejde igen, godt man ikke har
så langt.

MVH
Michael - Som venter spændt på et ordentligt læs sne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-02-05 12:03

phk skrev:

> Mon ikke du har fået her til morgen?

Jo, det begyndte omkring kl 0900. Jeg har været ude og fjerne de første
5 cm. Og den er på vej til de næste. :-/

> Jeg er i Århus og her er der ikke kommet noget i denne omgang :)

I fik vist også Jeres andel i sidste uge.

Fra : phk

Dato : 23-02-05 12:20

> I fik vist også Jeres andel i sidste uge.

Jow - heldigvis var jeg ikke hjemme så det var den anden halvdel der var ude
at skrabe sne til stor moro - for en af os :)

Der er i øvrigt ikke kommet sne her i dag - endnu.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-02-05 12:30

phk wrote:
> [...]
ude
> at skrabe sne til stor moro - for en af os :)
>
> Der er i øvrigt ikke kommet sne her i dag - endnu.

En kollega kørte fra Århus til Aalborg i morges - han fortæller at det var
temmelig vildt med fygning flere steder undervejs.

/Jakob

Fra : BJ

Dato : 23-02-05 12:32

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> En kollega kørte fra Århus til Aalborg i morges - han fortæller at det var
> temmelig vildt med fygning flere steder undervejs.

Det kunne man sagtens forestille sig .... specielt ved sidevind og kraftigt
snefald..;)

Her i (trekants-)området oplever vi noget lignende.

--
Bjørn J.

Fra : phk

Dato : 23-02-05 13:20

> Det kunne man sagtens forestille sig .... specielt ved sidevind og
> kraftigt snefald..;)

Det er så ikke begyndt at sne heroppe endnu ;)

Fra : phk

Dato : 23-02-05 13:20

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En kollega kørte fra Århus til Aalborg i morges - han fortæller at det var
> temmelig vildt med fygning flere steder undervejs.

Jeg har været på motorvejen i formiddags. På de højeste steder var der en
del fygning hen over motorvejen. Et enkelt sted mellem Århus og Randers
trådte jeg på bremsen og måtte korigere let på rattet. Da jeg kom forbi på
tilbagevejen en times tid senere holdt der to buler med biler omkring :)

Lige på den anden side af Randers spærrede en lastbil for trafikken mens den
blev hevet på ret køl af Falck.

De små veje nord for Århus var spændende, men passable. Endnu!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-02-05 16:45

phk wrote:

> De små veje nord for Århus var spændende, men passable. Endnu!

Det er de så til gengæld ikke syd for Århus længere, alle de mindre veje er
faktisk ved at være lukkede fra Solbjerg/Skanderborg og sydpå.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Gert

Dato : 23-02-05 06:51

> [...]
tro
> endelig på dem, når de fraråder udkørsel. Jeg var nok den sidste der kom

Martin, nu skal du jo os lige huske at dem ovre er så forkælet at der os
rydes sne efter kl 18 os dem
men vi her på øen har husarrest på småvejene fra kl 16 og kl 18 på de store
veje.

men her ved Pedersker, Åkirkeby (Borholm) fyger det vildt og blodigt samtig
med at det igen er begyndt at sne.
http://www.drbornholm.dk/vejret/index.php?Vejrstationer/Sm%E5lyngen

var ude for ½ time siden for at ryde min vej, kom os igennem, men den lukker
lige så hurtigt, så jeg tror at vejvirksomheden har fået sin sag for

MVH
Gert

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-05 09:57

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> var ude for ½ time siden for at ryde min vej, kom os igennem, men den
> lukker
> lige så hurtigt, så jeg tror at vejvirksomheden har fået sin sag for

Jep, ikke kun Dem. Al busdrift på øen er indstillet indtil omkring kl 12. De
har allerede 4 skadede busser, og vil ikke risikere mere..

Martin

Fra : Gert

Dato : 23-02-05 11:57

> Jep, ikke kun Dem. Al busdrift på øen er indstillet indtil omkring kl 12.
De
> har allerede 4 skadede busser, og vil ikke risikere mere..

ja det går rigtig godt må man sige, jeg selv har valgt at blive hjemme,
gider ikke ende i en drive et eller andet sted. og turen fra Pedersker til
Tejn er åbenbart ik den nemmeste at slippe igennem.

Mvh
Gert

Fra : Thomas

Dato : 23-02-05 12:28

> [...]
> morgen, så tro endelig på dem, når de fraråder udkørsel. Jeg var nok
> den sidste der kom igennem, og nu er alt aldeles lukket.

Ingen sne i Nordsjælland endnu - mystisk!

--
Thomas Krath

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-02-05 12:39

Thomas wrote:

> Ingen sne i Nordsjælland endnu - mystisk!

Heller ikke her i Aalborg. Det forlyder at den nordlige grænse er lidt nord
for Hobro...

/Jakob

Fra : Thomas

Dato : 23-02-05 12:49

> Heller ikke her i Aalborg. Det forlyder at den nordlige grænse er
> lidt nord for Hobro...

Det passer mig nu fint, når Sierra'en skal ud at køre på torsdag - lørdag :D

--
Thomas Krath

Fra : Torben E

Dato : 23-02-05 16:02

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Det passer mig nu fint, når Sierra'en skal ud at køre på torsdag - lørdag
:D

> --
> Thomas Krath

Det er da ellers den perfekte vinterbil, havde jeg en sådan,
kom den omgående ud at køre en tur

Torben E

Fra : Thomas

Dato : 23-02-05 16:22

> Det er da ellers den perfekte vinterbil, havde jeg en sådan,
> kom den omgående ud at køre en tur

Ford ruster så helt perfekt er den ikke :D

--
Thomas Krath

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-02-05 22:45

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ellers den perfekte vinterbil, havde jeg en sådan,
> kom den omgående ud at køre en tur

Det kan jeg godt forstå.
Når din kan lave hjulspin i tomgang
Men 4x4 er nu noget der rykker.
Godt jeg ikke har skullet tænke på, at køre i dag.
Kom afsted med toget kl. 7:55 fra Esbjerg og var i Vejle kl. 10:30.
Det giver ca. 1 times forsinkelse.
Hjem igen fra Vejle kl. 16:53, med det direkte tog til Esbjerg.
Det holdt 1 time i Fredericia og ventede
Men jeg er godt nok glad for, at det ikke var mig der skulle køre
140-160km/t i det vejr.
Nu vil de fleste sikkert sige at der ikke er modkørende osv. osv.
Men jeg tror ikke togsjafutterne har det sjovt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 08:15

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men 4x4 er nu noget der rykker.

Ja, dét kunne vi høre i nyhederne i aftes. Falck havde været ude og trække
en del 4-hjulstrækkere fri, bare fordi ejerne skulle ud og se om bilerne
kunne det fabrikken lovede - det kunne de så ikke. *LOL*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 24-02-05 08:42

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> trække en del 4-hjulstrækkere fri, bare fordi ejerne skulle ud og se
> om bilerne kunne det fabrikken lovede - det kunne de så ikke. *LOL*

Kunne jo også være chaufførerne, der mangler lidt kunnen !.

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk
Der selv skulle afprøve Pajero'en, gik rent igennem 50cm fygedrive på ca
15m længde uden et kny. Man skal selvfølgelig selv tro på det og "følge-
med-i-karetens-bevægelser" ;-}

Fra : phk

Dato : 24-02-05 08:53

"Flemming V. Mortensen [5492]" <fvmFJERN@DETTEnethotel.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns96075873036D2fvmnethoteldk@62.243.74.162...

> Kunne jo også være chaufførerne, der mangler lidt kunnen !.

Så vidt jeg forstår det så er der som regel ikke spærredifferentiale på de
civile udgaver af 4x4 - og så kan man sagtens komme galt afsted!

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 24-02-05 09:36

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in

> [...]
>
> Så vidt jeg forstår det så er der som regel ikke spærredifferentiale
> på de civile udgaver af 4x4 - og så kan man sagtens komme galt afsted!

Aehhhmm, kig lige på Mercedes GD300D(valgfrit spær på front/bagaksel).
Min pointe er/var at man ikke skal spille karl-smart og pudse imponator-
glorien i sådan et vejrlig.
Har selv det princip, at jeg tager et par "øvelses-ture" hvert år i "op-
til-pelikan-styrke-storm" for ligesom at afpudse min egen evne til at føre
motorkøretøjet korrekt.
Efter min overbevisning, så er øvelse, øvelse og øvelse det eneste middel
til at få udbygget hensigtsmæssige reaktionsmønstre som chauffør i
alternative vejr situationer.

mvh fvm

Fra : anders majland

Dato : 24-02-05 13:36

> Ja, dét kunne vi høre i nyhederne i aftes. Falck havde været ude og trække
> en del 4-hjulstrækkere fri, bare fordi ejerne skulle ud og se om bilerne
> kunne det fabrikken lovede - det kunne de så ikke. *LOL*

Hmm Hvis man skal have et spil der kan trække en personbil på 1ton gennem
1/2 meter høje driver hvor kraftigt skal det så være ?

Ja vi har til tider lidt svært ved at nå ud til de den vej som sneploven
kører på.... Hvis man så forberedte sig med at have banket nogle pæle ned
strategiske steder skulle det vel være muligt at trække sig selv derud....

Eller også skulle man måske kigge sig om efter en brugt mpv ....

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 13:42

meddelelse news:421dca50$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...

> Hmm Hvis man skal have et spil der kan trække en personbil på 1ton gennem
> 1/2 meter høje driver hvor kraftigt skal det så være ?

Det skal kunne trække omkring 300 kg og opefter.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Leonard

Dato : 24-02-05 14:59

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Eller også skulle man måske kigge sig om efter en brugt mpv ....

Den her:
http://lam.dk/gallery/pictures/Automotive/102-0299_IMG.JPG
har endnu ikke måttet give op. Ved en halv meter dyb sne skal der nok
køres igennem 2-3 gange før man kan påstå at der er ryddet

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-05 17:37

Leonard skrev:

> [...]
> har endnu ikke måttet give op. Ved en halv meter dyb sne skal der nok
> køres igennem 2-3 gange før man kan påstå at der er ryddet

Er den ægte 4wd?

Fra : Leonard

Dato : 24-02-05 18:11

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Er den ægte 4wd?

Jep, den har 4 håndtag til gearkasse og spær.
Frit valg mellem:
Baghjulstræk - akslen er gennemgående, dvs. altid 100% spær,
Firehjulstræk,
Firehjulstræk med 100% spær på alle fire hjul,
Reduktionsgear med 3 valg:
Høj, lav, super lav (den skal helt i super lav for at spærre på
forakslen)
dertil 5 gear frem og et tilbage.

I laveste gear kører den mindre end 1 km/t, i højeste kan den vise 85
km/t (uden værktøj foran).

Den har ikke noget problem med at flytte en bådtrailer med en samlet
vægt på ca. 2.000 kg, man skal dog lige huske at der kun er 400kg til
at styre og bremse med.

Der er kun 4 kg/cm3 lufttryk i hjulene, så den klarer sig på meget
blødt underlag, og kan køre i vand helt op til underkanten af sædet.

Jo, jo, den kan bruges til meget sjovt

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-02-05 22:47

> Jo, jo, den kan bruges til meget sjovt

Det tror jeg på
Hvornår skal du have plader på den og så køre på motorvejen med den?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 09:39

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvornår skal du have plader på den og så køre på motorvejen med den?

Aldrig!
Bremselængden fra 60 - 0 km/t tror jeg er længere end 100 meter ...

Men importøren har fortalt at hvis jeg vil betale afgiften, så kan den
indregisteres som alm. bil.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-02-05 10:24

> Aldrig!
> Bremselængden fra 60 - 0 km/t tror jeg er længere end 100 meter ...
>
> Men importøren har fortalt at hvis jeg vil betale afgiften, så kan den
> indregisteres som alm. bil.

Det var også mest ment som en provokation jf. den nye lov om den slags
køretøjer.

At køre med sådan en på motorvej, er en sikker måde til at begå selvmord
IMO.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 11:33

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Det var også mest ment som en provokation jf. den nye lov om den slags
>køretøjer.

Ja, det gættede jeg

>At køre med sådan en på motorvej, er en sikker måde til at begå selvmord
>IMO.

Jeg er fuldstændig enig.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-02-05 00:07

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev

> Eller også skulle man måske kigge sig om efter en brugt mpv ....

Eller måske en pmv?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 23-02-05 16:23

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

>Jeg var nok den sidste der kom
>igennem, og nu er alt aldeles lukket.

Her hos mig er det stadig muligt at befare vejene:
http://lam.dk/gallery/pictures/Frydensberg/DSCN0707.JPG
Det ser ud til at det nu er begyndt at blive liggende, og det er da
svært at se asfalten på vejen, men snestorm det vil jeg ikke kalde
det.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Frederik

Dato : 23-02-05 20:10

Ingen sne på Østerbro Kbh.

Mvh.

Frederik

Fra : Bo Velschow

Dato : 23-02-05 21:49

> [...]
> tro endelig på dem, når de fraråder udkørsel. Jeg var nok den sidste der
> kom igennem, og nu er alt aldeles lukket.

Vi fik vores tur ved sidste snestorm (ca. 30 cm; driver på 1,5-2 m højde) -
men denne gang har vi indtil videre fået præcis 0,0 cm (Nordsjælland). Bedre
"held" næste gang(!). Dog lover de et par cm i nat, og med åbne marker lige
uden for døren + hård vind, skal der nok ligge et par driver på vejen i
morgen tidlig... Godt man har gode vinterdæk på bilerne!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-02-05 10:17

On Tue, 22 Feb 2005 22:42:42 +0100, "Martin Bak"
<m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

>NU er der sne
>skulle jeg hilse og sige.

Det var en vild dag i går! Jeg kørte fra Odense kl. 14.45 og var
hjemme i Næsbjerg v. Varde kl. 22.30.

Det er sateme lang tid i en Peugeot 106, skal jeg hilse at sige.

--
Hans Pedersen, Varde.