Så skal der tankes diesel.
Fra : BJ

Dato : 22-02-05 17:05

Nu stiger prisen på diesel og benzin falder.

Forskellen udjævnes lige så stille og roligt.

http://borsen.dk/dn/70423

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-02-05 17:29

> Forskellen udjævnes lige så stille og roligt.

Det er årstids-bestemt, sådan er det hvert år- benz er billigt om vinteren,
dyrt om sommeren visaversa m. diesel.

Fra : BJ

Dato : 22-02-05 17:34

KLIP

> Det er årstids-bestemt, sådan er det hvert år- benz er billigt om
> vinteren, dyrt om sommeren visaversa m. diesel.

Jeg tror du tager fejl.

Den er ikke gangbar mere, da forbruget er stigende ... generelt.

Jeg er næsten sikker på, vi vil se en 100% udligning inden dette år er omme.

--
Bjørn J.

Fra : phk

Dato : 22-02-05 18:02

> Jeg er næsten sikker på, vi vil se en 100% udligning inden dette år er
> omme.

Heldigvis er det ikke alt fanden spår der går i opfyldelse.

Ens diesel og benzinpriser ... fy for faen!

:)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : BJ

Dato : 22-02-05 18:04

KLIP

> Heldigvis er det ikke alt fanden spår der går i opfyldelse.

Han har det jo med at springe op som trold af en æske..;)

> Ens diesel og benzinpriser ... fy for faen!
>
> :)

Á tror det...:(

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 23:01

> Jeg tror du tager fejl.

Jeg tror at i begge har lidt ret. Men prisen vil nærme sig hindnanden.

> Den er ikke gangbar mere, da forbruget er stigende ... generelt.

Ja der er større efterspørgsel på diesel nu. Men jeg tror stadig at diesel
vil være billigere.
Forskellen har været helt nede på 50 øre, men er nu på ca. 90 øre her i det
Nordjyske.

> Jeg er næsten sikker på, vi vil se en 100% udligning inden dette år er
> omme.

Det tror jeg så til gengæld ikke.
Til sommer vil diesel falde, og bensinen stige, og viceversa til næste
vinter, sådan har det altid været.
Fyringsæssonen har altid haft indflydelse på dieselpriserne. Og det tror jeg
vil fortsætte.

Eller må vi jo nøjes med at en diesel går 50-60 % mere på en liter.

--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk

Fra : BJ

Dato : 22-02-05 23:05

KLIP

> Det tror jeg så til gengæld ikke.
> Til sommer vil diesel falde, og bensinen stige, og viceversa til næste
> vinter, sådan har det altid været.

Som jeg læser det i medierne både her og hisset, er der en overproduktion af
benzin og en mangel på light fuel.

> Fyringsæssonen har altid haft indflydelse på dieselpriserne. Og det tror
> jeg vil fortsætte.

Mere eller mindre.

> Eller må vi jo nøjes med at en diesel går 50-60 % mere på en liter.

De nye FSI-motorer nærmer sig betragteligt og de højtydende dieselmotorer
gør det samme..;)

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-02-05 22:57

> [...]
jeg
> vil fortsætte.
>
> Eller må vi jo nøjes med at en diesel går 50-60 % mere på en liter.

Ja 22-23 på en liter diesel lyder sgu' da helt ok.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-02-05 17:46

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:

>Nu stiger prisen på diesel og benzin falder.
>
>Forskellen udjævnes lige så stille og roligt.
>
>http://borsen.dk/dn/70423

Det ville jeg ikke tage så tungt, for i de sidste par uger er
benzinen steget hvor dieselen er belevet hvor den var.
- -
Det ovenstående er skrevet udfra hvad jeg har kunnet læse mig til
rundt om på nettet og herinde, og derfra har jeg så dannet mit eget
syn på sagen.
Hvis der er deciderede fejl i det skrevne, så ret mig gerne.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-02-05 08:14

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> Nu stiger prisen på diesel og benzin falder.
>
> Forskellen udjævnes lige så stille og roligt.

Mon ikke det er fordi det bliver koldt ?
Bare vent til sommer når det bliver varmt og folk skal på ferie.
Dieselprisen er meget afhængigt af behovet for fyringsolie

--
mvh/rg. Christian