Forsikring af bil.. Så dyrt?
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 22-02-05 12:39

Hey,

Skal til at have bil om et halvt års tid. Har undersøgt lidt om
kasko-forsikring. Har godtnok kun undersøgt hos TRYG indtil videre, men kan
det virkelig passe, at det koster 20-30.000 kr om året, at forsikre sin bil?
Endda over 40.000 kr. hvis det er en pæn BMW....???

Er der andre billigere alternativer end TRYG, som kan anbefales? Er over 30
år gammel, hvis det har relevans..

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Kasper Skjødt Nielse~

Dato : 22-02-05 12:50

Det kan desværre sagtens passe hvis man er førstegangsejer

De fleste selskaber er relativt ligeglade med alder - det eneste der
tæller er antal års ancinitet.

Dog tror jeg at du evt skal tjekke http://www.rasmussenassurance.dk/
hvis du har en bil der er under 10 år gammel.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 13:09

> Er der andre billigere alternativer end TRYG, som kan anbefales? Er over
30
> år gammel, hvis det har relevans..

TRYK er dyre :o/

prøv hos gf-forsikring.dk

Mvh
Morten

Fra : phk

Dato : 22-02-05 14:46

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse

> Endda over 40.000 kr. hvis det er en pæn BMW....???

Du mener det skal blive billigere des pænere ens BMW er? Interessant!
--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 22-02-05 15:37

> Du mener det skal blive billigere des pænere ens BMW er?

Du misforstår. Jeg mente ikke udseende, men ydelse og sådan. Slap af. ;) Og
takker for alle jeres svar. Skal researche lidt mere.. ;)

Fra : phk

Dato : 22-02-05 17:05

> Du misforstår. Jeg mente ikke udseende, men ydelse og sådan. Slap af. ;)

Nå!

Så kan jeg godt afbestille min 640 Hestes Lambourghini... :)

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 13:29

> det virkelig passe, at det koster 20-30.000 kr om året, at forsikre sin
> bil? Endda over 40.000 kr. hvis det er en pæn BMW....???

Overvej at gå ned i prestige. Prøv for sammenligninges skyld at høre
nærmeste skoda forhandler hvad de kan tilbyde dig en kasko for. Sikkert tæt
på 10.

De enkelte selskaber lægger vægt på forskellige ting. Ancienitet er en ting,
men også alder, bopæl, bilens egenvægt, nypris, motorvolumen og effekt kan
have stor indflydelse.

F.eks så TopDK "rødt" fordi min gamle mazda 626 st.car havde en 2,2 liter
motor. I deres beregninger var det volumen der talte, og så var det
ligemeget at den kun havde 115hk - En effekt som en ny 1,6 liters .... Så
min "sløve" familieslæde puttede de i samme kategori som meget mere
sportslige GTI biler.

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 22-02-05 18:25

meddelelse news:421b3dda$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...

> Overvej at gå ned i prestige. Prøv for sammenligninges skyld at høre
> nærmeste skoda forhandler hvad de kan tilbyde dig en kasko for. Sikkert
> tæt på 10.

Eller 7700,- for en 24 årig førstegangsbilist blandet med en Fabia 1,4 16V
;)

Vh
Carsten

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 18:44

> Eller 7700,- for en 24 årig førstegangsbilist blandet med en Fabia 1,4 16V
> ;)

Billigere end jeg huskede det Men man kan ikke overføre ancienitet til
dem. Det gav ikke en krone i rabat at have 6års ancienitet med, så vi
beholder forsikringen hos GF.

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 23-02-05 18:11

meddelelse news:421b84eb$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...

> Billigere end jeg huskede det Men man kan ikke overføre ancienitet til
> dem. Det gav ikke en krone i rabat at have 6års ancienitet med, så vi
> beholder forsikringen hos GF.

Altså FRA et andet selskab TIL TopDanmark?

Har hørt at de ved TD "automatisk" giver 2 års anciennitet, Gad vide om de
så kan overføres til et andet?

VH
Carsten

Fra : anders majland

Dato : 23-02-05 18:30

> Altså FRA et andet selskab TIL TopDanmark?

Nej fra et andet selskab til skoda's gruppeforsikring.

/A

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-02-05 15:55

> Er der andre billigere alternativer end TRYG, som kan anbefales? Er over
30
> år gammel, hvis det har relevans..

Vi stod i samme situation for 3 år siden, vi fik den i første omgang
forsikret gennem forhandleren til 8.500 efter et år gik vi til banken, de
tilbyder forsikringer gennem privat sikring, der fik vi den til 7.800 de har
også lige lavet forsikring til min 1. motorcykel, de andre selskaber
skullehave mellem 2.500 og 5.000 i privat sikring fik jeg den til 1.674.

Stef
----
Mangler du en gmail konto, så mail mig.

Fra : Per O.

Dato : 22-02-05 16:59

> [...]
> kan det virkelig passe, at det koster 20-30.000 kr om året, at forsikre
> sin bil? Endda over 40.000 kr. hvis det er en pæn BMW....???

Kodeordet er i al sin enkelthed BMW! Når de fleste selskaber hører ordet, så
skifter de den almindelige tabel ud med tabellen til drengerøve, og så
bliver det dyrt! Næsten alle andre biler i samme prisklasse vil være
billigere. Det er ikke logisk, men ikke desto mindre sandt.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 17:48

> [...]
> bliver det dyrt! Næsten alle andre biler i samme prisklasse vil være
> billigere. Det er ikke logisk, men ikke desto mindre sandt.

Det er jo netop logisk - når Brian kommer som nybilist med sin store BMW kan
han jo ikke dokumentere at han lige præcis kan køre ordenligt uden at lave
skader. Så er det da netop logisk at det er den lange kugleramme der
begynder at tælle sammen på da de ser statisket på hvordan det plejer at gå
for "brian" og biler der signalerer drengerøv som bmw'en ....

Fra : Finn

Dato : 22-02-05 19:30

> [...]
> begynder at tælle sammen på da de ser statisket på hvordan det plejer at
> gå for "brian" og biler der signalerer drengerøv som bmw'en ....

Helt så logisk er det ikke som du gør det til. Vi er fuldstændig enige når
vi taler om nybilister men langt de fleste forsikringsselskaber får vand i
øjnene og et lille skjult smil når der står BMW selv ved superelitebillister
og så tæller kassen bare. Selv en lille sag som min egen (BMW 318) giver
ikke umiddletbart fornuftige priser på forsikringen.
Men tag en bil uden det flaterende fornavn og du får en billigere forsikring
selv med flere HK under motorhjemlen (Jeg har det bl.a. fra før hvor jeg
havde Pø'sjø).

Finn
http://bmw318.1go.dk
(fjern "en" i mail ved svar)

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 20:33

> Helt så logisk er det ikke som du gør det til. Vi er fuldstændig enige
> når vi taler om nybilister

Det er jo netop det vi gør - Brian skrev at han overvejede at få en bil om
et halvt års tid og var overrasket over de priser han fik stukket ud. Det er
da netop kendetegnende for en nybilist. Var han elitebilist skrev han nok
ikke som han gjorde ....

> men langt de fleste forsikringsselskaber får vand i øjnene og et lille
> skjult smil når der står BMW selv ved superelitebillister

Kig efter et andet selskab. Hos GF kigger de ikke på mærket men kun på
egenvægt. Dog er der vist en grænse på nypris på vist 400000kr. For
elitebilister er der kun 2 kategorier. alm biler og specialbiler.....

> og så tæller kassen bare. Selv en lille sag som min egen (BMW 318) giver
> ikke umiddletbart fornuftige priser på forsikringen.

Jeg prøvede lige at få en pris på GF-forsikring.dk på en sådan en. Bilbasen
siger 440000kr for en ny 318i og GF siger at den skal koste mig
9655kr/årligt med 1416kr i selvrisiko.

Til sammenligning så betaler jeg 6774 kr for en skoda fabia kombi 1,2 .....
Og kaskoen på min motorcykel er vist ~3500kr (incl vinterdækning)

Jeg synes ikke GF lyder urimelig ofr at tage 40% ekstra for en bil der har
dobbelt så mange heste og koster 2,5 gang så meget. Desuden forsikrer GF
efter aktuel værdi så man giver ikke lige så meget i præmie for en gammel
"luksusbil" som for en ny.

> Men tag en bil uden det flaterende fornavn og du får en billigere
> forsikring selv med flere HK under motorhjemlen (Jeg har det bl.a. fra før
> hvor jeg havde Pø'sjø).

Jeg kan kun foreslå dig at prøve nogle andre selskaber - Som mit eksempel
med den 2,2 liters mazda så kan et betale sig at kigge rundt for at finde
det selskab der bedst passer til en.....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Brian

Dato : 22-02-05 20:49

Hejsa!

anders majland tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Kig efter et andet selskab. Hos GF kigger de ikke på mærket men kun på
> egenvægt.

Lige knap. De er ikke vilde med biler der har +169Hk.....hængerøve!

/Brian

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 21:19

> Lige knap. De er ikke vilde med biler der har +169Hk.....hængerøve!

Var det antal heste eller bilens nypris ? Hvilken Bil
Aktuel værdi skal holdes under 550000kr

Men de har i prislisten også en kategori for specialbiler ...

Ifølge GF's online beregner skal en VOLKSWAGEN, GOLF 2,3 V5 AUT med 170HK
koste det samme som en BMW 318i for mig .... Jeg er ved at synes at præmien
for min lill3 cylindrede motor i spartansk indpakning er lidt dyr i
forsikring - Specielt da samme bil med den store 130hk tdi koster stort set
det samme i forsikring .... I tyskland fåes den vist også i en 150hk
version - så er det vel ligefør efternavnet Rapid er på plads igen.

Fra : Brian

Dato : 22-02-05 21:56

Hejsa!

> Var det antal heste eller bilens nypris ? Hvilken Bil

Spurgte på en Vectra A V6 med 170 Hk.
Det kunne de ikke, grænsen gik ved 169Hk

> Aktuel værdi skal holdes under 550000kr

Det var også tilfældet....

> Men de har i prislisten også en kategori for specialbiler ...

Jow, men deres definition på en specialbil er sgu lidt snæver, hvis alt
over 169 Hk er "specielt"!

Det var forøvrigt i Horsens afdelingen, måske det er anderledes
andre steder i landet.

/Brian

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 22:55

> Spurgte på en Vectra A V6 med 170 Hk.
> Det kunne de ikke, grænsen gik ved 169Hk

Hmm hvad hedder den model præcist - model og årgang og aktuel værdi ?
Så vil jeg da lige prøve om jeg kan få den til at beregne en præmie.

Men den ville ikke give mig en pris på en golf gti med 200hk.

> Det var forøvrigt i Horsens afdelingen, måske det er anderledes
> andre steder i landet.

Jeg tvivler - det er odense der sidder på det meste

/A

Fra : Brian

Dato : 22-02-05 23:27

Hejsa!

anders majland tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hmm hvad hedder den model præcist - model og årgang og aktuel værdi ?
> Så vil jeg da lige prøve om jeg kan få den til at beregne en præmie.

Hvis du siger du er elitebilist kan du - men det er jeg ikke
Eller også er det pga. alderen... jeg er 23

Jeg fik ihvertfald at vide i telefonen, at bilen ikke måtte have mere
end 169 Hk. Om det er pga. alder eller status, spurgte jeg ikke om.

/Brian

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 23:34

> Hvis du siger du er elitebilist kan du - men det er jeg ikke
Det er jeg ikke - Har kun haft motorkøretøj i eget navn siden 1998, så det
er kun 6 kalenderår

> Eller også er det pga. alderen... jeg er 23

På mc-kasko har de en grænse ved 30 - så det

> Jeg fik ihvertfald at vide i telefonen, at bilen ikke måtte have mere
> end 169 Hk. Om det er pga. alder eller status, spurgte jeg ikke om.

Sjovt nok kan jeg heller ikke få en pris på en lille vectra med 100hk ....
Så du har nok ret - de kan ikke lide en opel vectra ....

Fra : ENN

Dato : 22-02-05 20:59

Det er nu meget individuelt det med forsikring og BMW jeg betaler 6200,-
helårligt med 6200,- i Selvrisiko på en E46 320d med 150 hk nypris 502000 kr

Havde overhovedet ingen problemer med at få den forsikret

meddelelse news:421b8bf4$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 22-02-05 21:10

> [...]
> kr
> Havde overhovedet ingen problemer med at få den forsikret

Hvilket selskab var det hos?

Fra : Per O.

Dato : 23-02-05 10:59

meddelelse news:421b627f$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> begynder at tælle sammen på da de ser statisket på hvordan det plejer at
> gå for "brian" og biler der signalerer drengerøv som bmw'en ....

Jeg synes nu stadigvæk at det er useriøst at en BMW ejer skal betale mere
end en Toyota ejer med samme størrelse bil. Forsikringerne må tillægge BMW
ejere en noget anden kørestil end f.eks. Toyota ejere.
Med hensyn til forsikring, så tager mit forsikringsselskab (GF) ikke
'nybegyndede' ind, men vil kun have folk med tre års skadefri kørsel bag
sig. Jeg kan da godt li' at få penge tilbage på min bilforsikring, når det
har været et godt år for GF (det har det været de fleste år). Jeg ha rselv
haft forsikret en Mitsubishi Galant GTI ved GF, og der var overhovedet ingen
problemer med at få den forsikret. Men jeg har da også hørt at de kan være
mere tøvende med endnu mere specielle modeller. GTI er jo et vidt begreb,
som spænder fra biler som min tidligere Galant GTI, som bare var en hurtig
rejsevogn, og til hårdtpumpede semi-racerbiler.

I bund og grund signalerer nogle forsikringsselskaber bare, at de ikke
ønsker den pågældende type kunder i butikken, og så opgiver de en høj pris,
og regner med at kunden så finder et andet selskab.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : anders majland

Dato : 23-02-05 11:27

> Med hensyn til forsikring, så tager mit forsikringsselskab (GF) ikke
> 'nybegyndede' ind, men vil kun have folk med tre års skadefri kørsel bag
> sig.

Det er ikke helt korrekt.

http://www.gfforsikring.dk/tempfiles/35.asp?frames=no&

Bilforsikring for nye bilister - Nybagt bilejer - så har du brug for en god
forsikring
Til bilister uden erfaring - eller med mindre end 3 års dokumenteret
skadefri kørsel i egen bil - har GF-FORSIKRING udviklet en særlig
forsikring. Nybilister - er bilister, der har haft kørekort i mindst 3 år.
----

Så de kræver altså at man har haft kortet i 3år - men ikke at man har brugt
det ....

/A

Fra : Non-Desperado

Dato : 24-02-05 09:41

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev:

>Jeg synes nu stadigvæk at det er useriøst at en BMW ejer skal betale mere
>end en Toyota ejer med samme størrelse bil. Forsikringerne må tillægge BMW
>ejere en noget anden kørestil end f.eks. Toyota ejere.

Så læs denne:

Selvfølgelig er det Ekstra Bladet, men alligevel...
- -
Det ovenstående er skrevet udfra hvad jeg har kunnet læse mig til
rundt om på nettet og herinde, og derfra har jeg så dannet mit eget
syn på sagen.
Hvis der er deciderede fejl i det skrevne, så ret mig gerne.

Fra : anders majland

Dato : 24-02-05 11:20

> Så læs denne:
>
> Selvfølgelig er det Ekstra Bladet, men alligevel...

FDM har også brugt et par sider på undersøgelsen. Den er faktisk ret sjov.
Den viser både hvad en bilejer mener om sig selv og eget mærke og "de andre"