Ny bil?
Fra : Brian Laursen

Dato : 22-02-05 10:00

hej HG

Vi står og skal ha os en nyere/ny bil, i omegnen af max 120kilo. Den årlige
distance der skal tilbagelægges er omkring 30.000 km.
Spørgsmålet er om det kan betale sig at invistere i en dieselbil eller en
benzin. For diesel koster jo næsten det samme som benzin, den er dyrer er
servicere, merprisen er vel godt og vel 10.000 for en diesel kontra benzin?
Når jeg kikker på dieselbiler ( VW) har de typsik gået over 200.000 km. Er
motor så slidt og kan man forvente en del vedligeholdelse på
dieselmotorer???
Benzin motore er jo oxo gået henog blevet en del mere økonomiske.
Det er alfa omega at bilen går min 16 km/l

Lad mig høre jeres guldkorn?

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-05 11:35

"Brian Laursen" <cbr1100xxblackbird_2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej HG

> Benzin motore er jo oxo gået henog blevet en del mere økonomiske.
> Det er alfa omega at bilen går min 16 km/l

Hej Brian.

Med 30.000 km om året kan det godt betale sig at kigge på diesel også.
Problemet er blot, som du selv nævner, at de er dyre og har mange km.

Personligt ville jeg have sådan én med i overvejelserne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=274901051&page=7

Godt med plads, fornuftigt med udstyr og står meget sjældent på værksted.
Dertil kommer at den på benzin kan køre over 15 km/l. Du skal dog gå efter
1,8-motoren, da det er den mest økonomiske.

M.v.h.

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-02-05 14:45

Henrik B. wrote:
> [...]
> værksted. Dertil kommer at den på benzin kan køre over 15 km/l. Du
> skal dog gå efter 1,8-motoren, da det er den mest økonomiske.

Vi kommer til at køre fra Hammel til Randers hverdag. ca 35 km på landevej.
Men en 1.8 der går over 15??? måske fordi det er en toyota???? Den er jo kun
opgivet til at gå 13,5 km l.??

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-05 15:14

> Vi kommer til at køre fra Hammel til Randers hverdag. ca 35 km på
> landevej. Men en 1.8 der går over 15??? måske fordi det er en toyota????
> Den er jo kun opgivet til at gå 13,5 km l.??

Ja, ved blandet kørsel. Ved landevej kører den 15 - 16 km/l. Den nyere VVTi
motor kan man sågar presse over 17 km/l.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 18:18

> [...]
>
> Ja, ved blandet kørsel. Ved landevej kører den 15 - 16 km/l. Den nyere
> VVTi motor kan man sågar presse over 17 km/l.

jaja og min mondeo 1.8 med benzinmotor kan jeg også presse til 16 Km/l

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-02-05 18:16

> [...]
landevej.
> Men en 1.8 der går over 15??? måske fordi det er en toyota???? Den er jo

Nej det er ikke fordi det er en Toyota, men der er noget om det Henrik
skriver. De gammeldags opgivelse af forbruget var ofte X-X km/l eller en
meget optimistisk X km/l, de nye er baseret på en bestemt cyklus så hvis din
kørsel afviger fra den gør forbruget også. Du kan se hvordan det er blevet
målt her:

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw20560.asp

Det er ret kort men passer ret godt på min bil, og med det kørselsmønster du
beskriver er delen med by og motorvejskørsel jo nærmest ikke eksisterende.
Så du kan forvente at en given bil afviger positivt i forhold til det den er
oplyst til at køre ifølge normen, med mindre at du naturligvis SKAL overhale
alle de andre og ligge på 150 km/t på landevejen.

Det er den samme norm afgiften bliver fastlagt efter hvilket er 3020 kr.
årligt for Avensis 1,8 både med og uden variabel ventilteknik, de går begge
efter normen 13,5 km/l. Den Honda Civic jeg nævner koster 2020 kr. i årlig
afgift da den efter normen går 15,4 km/l, den originale brochure siger 15,2
km/l ved bykørsel, 16,1 km/l ved 120 km/t og 20,8 km/l ved 90 km/t.

www.autoweek.nl kan forbruget under test ses på de forskellige modeller,
og i test bliver der ofte gået til vaflerne så det vil nok ligne forbruget
hvis du ynder at kører "råddent". Der går Avensis uden variabel
ventilteknologi 11,36 km/l og den med 12,66 km/l (selv om de efter normen
går det samme) og Civic 14,93 km/l.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-02-05 14:12

> [...]
> dieselmotorer???
> Benzin motore er jo oxo gået henog blevet en del mere økonomiske.
> Det er alfa omega at bilen går min 16 km/l

Om det skal være diesel eller benzin kan jeg ikke svare på, det afhænger jo
af jeres ønsker, kørselsmønster osv.

Men en benzin-mulighed kunne være sådan en som denne

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=693500018&page=5

Man kan sige det samme om den som om Avensisen, brændstoføkonomien er dog
noget bedre.

Med venlig hilsen Kim