økonomisk?
Fra : viffer8811

Dato : 21-02-05 23:52

Er blevet tilbudt en astra 1.6 i club st.car, 210000 km, aso, 4 gange
pava, pæn stand til 32000 privat, går ud fra det er en ok pris,(selv for
en opel),, den skal udelukkende bruges som pendlerbil og er derfor int.
i faktiske og IKKE fabrikstal på hvor langt pr. liter sådan en svend går
ved 120 km/t,,,

Nicolai

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-02-05 07:18

Mon, 21 Feb 2005 22:51:55 GMT, skrev viffer8811, på 13 linier, i
<421a670d$1$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>en opel),, den skal udelukkende bruges som pendlerbil og er derfor int.
>i faktiske og IKKE fabrikstal på hvor langt pr. liter sådan en svend går

8v eller 16v?

16V mellem 12-14 km/l
sikkert også med 8V

Ved langture sikkert lidt over de 14km/l

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 08:01

> hvor langt pr. liter sådan en svend går
> ved 120 km/t,,,

Ved 120 km/t KONSTANT og uden nedbremsninger kører den formentlig 14,7
km/ltr.

Opel er relativt økonomiske biler - men check for rust i bagvangerne og gå
alle de små huller fra tidligere rust-beskyttelses-behandlinger igennem med
en olie-rust-beskyttelses-spraydåse med indføringsslange - så du holder
rusten væk.

Jeg satte ny rekord i brændstoføkonomi i min Opel Vectra 2,0 8V på en tur
fra Århus til København sidste søndag, da der var masser af snefygning på
motorvejen.

Jeg kørte stort set 90 km/t hele vejen, og jeg kørte 17,69 km/ltr - og nej
der blev ikke snydt på vægten. Der er tale om en reel måling.

Ved 120 km/t kører Vectra´en 14 km/ltr.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-02-05 08:50

Jan W. Nielsen wrote:

> Ved 120 km/t KONSTANT og uden nedbremsninger kører den formentlig 14,7
> km/ltr.

Arg.. Jeg tror nu at den kan klemmes op på 14,8 km/l...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 22:17

> Arg.. Jeg tror nu at den kan klemmes op på 14,8 km/l...

Ha-ha..

Jeg skulle jo komme med at bud . og det var mit bedste..

(Grundlæggende tanke: Bilen kører lidt mere end een km længere pr liter
benzin ved blandet kørsel. Imidlertid har den større vindmodtand end
Vectra´en, hvorfor jeg dividerer forskellen med omkring 2. Hvis det gjaldt
hastigheder op mod 180 km/t, tor jeg Vectra´en kører længere...)

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-02-05 07:28

Tue, 22 Feb 2005 08:00:41 +0100, skrev Jan W. Nielsen, på 24 linier, i
<421ad8b4$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>Jeg kørte stort set 90 km/t hele vejen, og jeg kørte 17,69 km/ltr - og nej
>der blev ikke snydt på vægten. Der er tale om en reel måling.

Vectra 1,8 8v 18,5 på samme måde.

>Ved 120 km/t kører Vectra´en 14 km/ltr.
Aarhus til syd frankrig og retur + lidt småture omkring monaco.
14,5 km/l

Fart der ned og hjem mellem 120 og 140km/t

Så ja Opel er rimeligt økonomiske.

En Vectra DTI er bare ikke høj gearet nok så den er svær og få over de
18 km/l
Mener det er 1000 omdr = 40 eller 43 km

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 22:33

> Vectra 1,8 8v 18,5 på samme måde.

Det er flot.. Vectra´en står til 18,0 km/ltr ved 90 km/t, men jeg havde
naurligvis også nogle enkelte accelerationer - samt lidt bykørsel ind og ud
fra motorvejen..

> En Vectra DTI er bare ikke høj gearet nok så den er svær og få over de
> 18 km/l. Mener det er 1000 omdr = 40 eller 43 km

Ja - min Vectra har 42,5, så det er ikke meget..

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 24-02-05 06:59

Wed, 23 Feb 2005 22:32:50 +0100, skrev Jan W. Nielsen, på 17 linier, i
<421cf6a1$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>fra motorvejen..

>Ja - min Vectra har 42,5, så det er ikke meget..

Tror entlig kun det var 40 km/t ved 1000 omdr.
for den kunne tage 5200 omdr i 5 gear.

Men ja den kunne let bruge et 6 gear.

Mener DTI'en står til 25 km/l ved de 80-90km/t

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 12:01

"viffer8811" <viffer8811.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en opel),, den skal udelukkende bruges som pendlerbil og er derfor int.
> i faktiske og IKKE fabrikstal på hvor langt pr. liter sådan en svend går

http://www.nmweb.dk/benz/benz.php

Godt nok ikke en Stc.

Ovenstående kører ca. 150km tur/retur til job hver dag...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 22:20

> I gennemsnit: 14,18 km/l over 86823.9 km
> Ovenstående kører ca. 150km tur/retur til job hver dag...

Passer vist meget godt med 14,7 ved konstant 120 km/t..?

/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn

Dato : 23-02-05 08:50

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Passer vist meget godt med 14,7 ved konstant 120 km/t..?

Det passer vist bedre med 14,8 ;)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 21:39

> Det passer vist bedre med 14,8 ;)

*LOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-02-05 15:57

> [...]
> en opel),, den skal udelukkende bruges som pendlerbil og er derfor int.
> i faktiske og IKKE fabrikstal på hvor langt pr. liter sådan en svend går

Egentlig er det bedøvende uinteressant at undersøge, hvor langt en bil kan
køre ved 120 km/t. Også til min store overraskelse køres gennemsnitligt ved
væsentligt lavere hastigheder. Nu har jeg gang i den 2. bil med computer,
hvor bl.a. gennemsnitshastigheden vises. Jeg nulstiller hver gang jeg
tanker, men hver gang ender gennemsnitshastigheden omkring 40-45 km/t -
Dette på trods af jeg kører minimum 100 km om dagen heraf 2/3 på motorvej.
Kun ved kørsel på lange motorvejsstrækninger henover f.eks. Fyn kan jeg
komme over den hastighed. Derfor er det interessante område for en bils
brændstofforbrug nok vigtigere i området omkring 50 km/t end omkring 120
km/t, hvis du vil bruge tallet til at vurdere, hvor dyr den er at køre i.

Knud