Bøde for at køre uden kørekort
Fra : phk

Dato : 21-02-05 19:22

Jeg hørte lige netop i TV-avisen i forbindelse med kontrol af busser ved
grænsen ...

... at bøden for at køre uden kørekort ville stige fra 500 til 5.000 kr.

Jeg troede da det kostede 3.000 i dag???

Jeg havde adressen på et bødekatalog, men siden var ukendt.

Hvem ved hvor meget det koster i dag?

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : blue

Dato : 21-02-05 19:31

> Hvem ved hvor meget det koster i dag?

Det kommer an på, om du mener uden at have erhvervet kørekort eller uden at
have medbragt kørekort?

Uden at have erhvervet kørekort: 5.000 kr.

Uden at medbringe kørekort: 500 kr.

Fra : Leonard

Dato : 21-02-05 19:44

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Jeg hørte lige netop i TV-avisen i forbindelse med kontrol af busser ved
>grænsen ...
>
>.. at bøden for at køre uden kørekort ville stige fra 500 til 5.000 kr.

Mon ikke du hørte en journalistisk sammenskrivning af den mindste
bødetakst, fx for at overskride køre/hviletid lidt eller anden
småforseelse og så at køre uden kørekort ?
- sammenlagt med Blondinen fra Nordjyllands hurtige replikker om
hvordan alle skal straffes hårdere ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Christensen

Dato : 21-02-05 21:48

> - sammenlagt med Blondinen fra Nordjylland

Såså! - hvad er der nu galt med blonde nordjyder?

Fra : Leonard

Dato : 21-02-05 21:51

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote:

>Såså! - hvad er der nu galt med blonde nordjyder?

Ikke en hat, denne her er ligefrem dygtig til at forvirre pressen

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Christensen

Dato : 21-02-05 22:05

> Ikke en hat, denne her er ligefrem dygtig til at forvirre pressen
>
> --

Det tør da fanden med de fritgående bommelommer....der er jo ikke én der
hører efter hvad hun siger

Fra : alexbo

Dato : 21-02-05 22:41

"phk" skrev

> Jeg hørte lige netop i TV-avisen i forbindelse med kontrol af busser ved
> grænsen ...

Jeg vil tro det handler om at køre bus med buskørekort men uden erhvervkort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-02-05 23:16

> Jeg havde adressen på et bødekatalog, men siden var ukendt.

http://www.politi.dk/information.htm

Nede på siden kan du finde et link til rigsadvokatens bødekatalog.

Kurt

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-02-05 09:29

> Hvem ved hvor meget det koster i dag?